Eser· Kitap

Şarkını Söylediğin Zaman

7.0/10(92)

''Bende anlayamadığın nedir biliyor musun?'' ''Neymiş?'' ''Nazım'ın dediği gibi: 'Ben artık şarkı dinlemek değil, şarkı söylemek istiyorum. Kendi şarkımı.' Ama yapamam biliyorum, çünkü o şarkı içimde kuruyup kaldı. Beni öldüren bu işte.'' ''Şarkılar bitmez, yeni şarkılar filizlenip doğar her zaman... ''Bu roman, Deniz ile Cihan'ın hüzünlü şarkısını anlatıyor. 70'li yılların sonunda Ankara'da, üniversitede tanışan Deniz ile Cihan'ı ortak tutkuları olan müzik bir araya getirir. Deniz, Ankaralı bir ailenin isyankar kızı, Cihan taşradan gelmiş bir genç adamdır. 12 Eylül öncesinin en karanlık günlerinde yolları kesişen bu iki genç arasındaki ilişki birini tutkulu bir aşka götürürken, diğeri devrimci düşlerinin rüzgarına kapılır. Yaşanmamış bir aşkın izdüşümü, aradan otuz yıl geçtikten sonra farklı bir boyutta, ama aynı tutkuyla iki insana yansır: Biri artık orta yaşını sürmekte olan Cihan, diğeriyse ona hem yabancı hem de son derece tanıdık olan bir kadındır. İnci Ara, arka planında değişen bir ülke, insanlar, gençlik ve siyaset olan, bambaşka bir aşkın izini sürüyor. Umudun, arzunun, hüznün, şarkılarla canlanan iklimini bir kez daha, derinlik ve ustalıkla anlatıyor. İnci Aral, Şarkını Söylediğin Zaman'la Türk romanını zirveye taşıyor. Okuyanın aklından yıllarca çıkmayacak bir ezgi dinletiyor.

Baskılar1

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Şarkını Söylediğin Zaman

Şarkını Söylediğin Zaman

Kırmızı Kedi

232 sayfaISBN 97899447567162011-04-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

7.0/ 10
92 puan
10
10
9
9
8
20
7
19
6
15
5
13
4
2
3
1
2
2
1
1
Ee_e· Şarkını Söylediğin Zaman
8/1012.04.2016

İnci Aral'ın okuduğum ilk kitabı..İyi, okunabilir..

TTrueblue· Şarkını Söylediğin Zaman
7/1012.10.2015

Sağ veya sol görüş demeden idealler uğruna, daha iyi yarınlar uğruna savaşan ve sonuçta harcanan bir dönem gençliğinin sol görüş açısında anlatılmış hikayesi. Yaşınız 45'in altındaysa bu hikaye size çok yavan gelir.Birincisi o terör günlerini yaşamamış bir kuşaktansınız demektir. İkincisi ise 40 yaş ile başlayan eskimişlik, geçmiş ile hesaplaşma durumlarını yaşamıyorsunuz demektir. Romantik, hüzünlü bir hikaye.

UUyurgezer Pollyanna· Şarkını Söylediğin Zaman
10/1006.05.2015

İnci Aral ile tanıştığım kitap. Yeri hep ayrı olacak. Okunması gerektiğine inanıyorum. Özellikle de 20'li yaşlardaki kızların..

Oozgevedugme· Şarkını Söylediğin Zaman
9/1027.02.2015

özlediğim İnci Aral, okumayalı uzun zaman olmuştu, dilini, üslubunu gerçekten çok özlemişim.....insanı, ilişkileri, kadını, erkeği, sevgiyi, özlemi, kısacası hayatı en iyi anlatanlardan biri....gözyaşlarıyla bitirdim Cihan ve Ayşe'nin hikayesini....tavsiye ederim, eminim hoşunuza gidecek....ancak insan o kadar keyif alarak okurken karşılaştığı yazım hatalarını farkettikçe keyfi kaçıyor, bu da Kırmızı Kedi yayınevine bir eleştiri....kitap basıyorsunuz, çeviri olsa anlarım yanlış çevrilmiş hata olmuş gibi ama Türkçe'ye her zaman olduğundan daha fazla sahip çıkmamız gereken bu zamanda Türkçe yazım hataları yapamazsınız; noktayı, virgülü unutabilirsiniz ama baskıda dizgide sıkıntı varsa bence bir kitabı basmadan 5 kere kontrol ediyorsanız bundan sonra 28 kere kontrol edin...

Bbiryazgecesirüyası· Şarkını Söylediğin Zaman
8/1016.12.2014

En sevdiklerimden. Dil basit,konu sıradısı değil ama yine de insanı farklı yerlere sürüklüyor🎈

Mmerthinyo· Şarkını Söylediğin Zaman
9/1005.12.2014

İlk İnci Aral kitabımı okudum ve çok beğendim. Güzel ve değişik bir aşk hikayesi.

UUmutAkca· Şarkını Söylediğin Zaman
8/1021.10.2014

Her ne kadar siyasi olaylar, bir nevi dolgu malzemesi olarak kullanılsa da, güzel bir aşk romanı...

GgörkeMerve· Şarkını Söylediğin Zaman
9/1007.09.2014

Bir solukta okuduğum; 1980 döneminden küçük bir kesiti anlatan şahane kitap. Döneme merakı olanlara şiddetle tavsiye ediyorum. Elinizden düşüremeyeceksiniz.

NNeees_· Şarkını Söylediğin Zaman
8/1003.07.2014

Sarsıcı bir hikaye.Sürükleyici...Başları akıcı olmasa da ilerledikçe hikayenin içine sürüklendim.Kitabı yüreğim ağzımda, gözlerim dolu dolu okudum.

KKibele· Şarkını Söylediğin Zaman
7/1031.01.2014

Yalın bir anlatım ile 80'li yılları ve yine o yıllar'da gelişen bir aşk'ı, olaylarını anlatan bir hikaye. Hikaye fena sayılmaz, kurgu, geçişler ve yazım şekli hep hoşuma gitmiştir İnci Aral'ın fakat aynı tarz hikayeleri okumak, zaman içerisinde aynı filmi baştan izler hissi veriyor. Kitap'ta dikkatimi çeken, her ne kadar abes bulmuyor olsam da türk toplumuna ters düşen bir aşk'ın gelişmesi oldu. 12 Eylül öncesi sevdiği adam Cihan'ı ideoloji uğruna ciddiye almayan hatta yargılayan anne Deniz. Deniz başka biri ile evlenip Ayşe adında bir kız sahibi olur, yıllar sonra Ayşe'de aynı adama aşık olur...

EEbisah'ın Dünyası· Şarkını Söylediğin Zaman
7/1003.11.2013

http://hasibecengiz.blogspot.com/2013/11/kitap-elestirisi-sarkn-soyledigin-zaman.html

Aalmila34· Şarkını Söylediğin Zaman
5/1004.09.2013

Zaman içinde yaşadığımız bir akarsudur, bizi alıp ya ileriye doğru götürür ya da boğup öldürür.

Rrabiacanan· Şarkını Söylediğin Zaman
10/1022.07.2013

çok güzeldiiii müthiş bir kurgu çok dugulandımmmmmmm

Iinci16· Şarkını Söylediğin Zaman
7/1023.04.2013

kitap 12 eylül dönemini ve o dönemde yaşanan aşkı konu alıyor sürükleyici bir kitap. Kitabı okurken gözyaşlarınızı tutmakta zorlanabilirsiniz:)okumaya değer...

LLavinya· Şarkını Söylediğin Zaman
9/1004.04.2013

Son sayfalarda gözlerim hep dolu doluydu.

Hhilaleeren· Şarkını Söylediğin Zaman
5/1025.02.2013

beğenmedim.

Llaserna· Şarkını Söylediğin Zaman
8/1029.10.2012

Keşke hayat(yazar) Deniz' e de biraz şans verseydi..

Ssinemiss· Şarkını Söylediğin Zaman
5/1011.09.2012

ne umdum ne buldum dedim kendi kendime! Mor adlı kitabını okumuştum İnci Aral'ın daha önce ve çok beğenmiştim. Bunda aynı tadı yakalayamadım. Çok basit işlenmiş konu , sanki kitap aceleyle yazılmış gibi.

Aanka· Şarkını Söylediğin Zaman
5/1025.07.2012

hayal kırıklığı..

KKitap Notları· Şarkını Söylediğin Zaman
6/1029.06.2012

Ankara tasvirleri güzeldi. Birkaç garip cümle bulsam da anlatımdan da memnun kaldım. Konu ise çok şeylere gebe, çok önemli. Fakat diyaloglar çok ama çok yapaydı. İlk bölümdeki diyalogların zorlamalığı yüzünden neredeyse okumayı bırakacaktım. Üçlü arasındaki bağı da hemen çözmek mümkündü ve yazar uzun uzun bu durumu sempatik göstermeye çalışsa da ben ne bu ilişkiye ne de karakterlerden herhangi birine ısınamadım. Ayrıca yazarın öğrenci olaylarına bakış açısı hoşuma gitmedi.

ZZedka· Şarkını Söylediğin Zaman
6/1023.12.2011

"Benim uykusuzluklarımın bir tarihi vardır."

Benzer Kitaplar