Mezarlarınıza Tüküreceğim
Bu roman ilk kez 1946da Vernon Sulivan takma adıyla yazıldı. Ve 1949da ahlaki değerlere hakaret ettiği gereçeksiyle yasaklandı. Nedeni, erotizmin aşırı gerçekçi bir biçimde betimlenmesiydi. 1940lı... yılların başında Amerikada yaşanan ırkçılık, şiddet ve hoşgörüsüzlükle dalgasını geçen Mezarlarınıza Tüküreceğim, döneminin ve 20. yüzyılın en ünlü ve çarpıcı romanlarından biridir.Boris Vian, pek çok yazardan beklenen duyuları ateşleyici bir üsluba sahip değildir. Vianın üslubu, romanlarında alçak sesle duyulabilen bir müziğin içinde gizlidir. Mezarlarınıza Tüküreceğim, bu müziğin seslendirildiği bir kara roman pastişidir...
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(14)
Tüm puanları gör (72)ithaki yayınları çevirisi tam bir felaket..doğru dürüst de bir şey anlaşılmıyor..
Boris Vian ve onun ilginç kalemi.Okunası bir kitap olduğunu düşünüyorum,bir solukta bitirebileceğiniz tarzdan olmayabilir belki ama okuduktan sonra da pişman olmazsınız kendi görüşümce.
Çarpıcı ve insan beyninde iz bırakan eseler den biri
bir insanı yaşadıklarının ve ona yaşatılanların onu nasıl katil olmaya nasıl yıkıcı bir biçime insanlığını kaybetmeyer ve intikam alma hissine yönlendirdiğini anlatan sürükleyici ve dili fazlasıyla cüretkar bir kitap
Boris Vian 21.yüzyılda Grinin Elli Tonu gibi kitaplarda yakalanmaya çalışılan cinselliği 20.yüzyılda yakalamış.
Boris Vian'ın filme çevrilen kitabıdır ve Vian bu filmin galasında vefat etmiştir.
kitap güzel ama boris vian'ın diğer kitaplarına göre çok yavan
Karın boşluğunuza yumruk yemişe çevirir okuyunca.
Bulabilirseniz Muna Cedden çevirisini okuyun.
boris vian'ca yazılmış insanın acizliğini bir kez daha göz önüne seriyor. ırkçılık ile her hangi şeyci olmanın tehlikeleri üzerine güzelleme...
İthaki, Bal Onaran çevirisi hiç güzel değil.
Boris Vian'ın sade ama ilgi çekici dili, anlatmak istediğini en ahlaksız ve en baştan çıkarıcı yollarla anlatması beni kendine hayran bıraktı. Bir oturuşta bitirdim kitabı.
bu kitabi begenen biriyle gercekten konusmak isterdim cok ama cok buyuk bi husran yasadim alirken hevesle okuyacagimi dusunuyodum oysaki boris nasil yazabilmis bu kitabi merak ediyorum











