Kimliksiz - (Kayıp Şehir, #1)
"Seni sevmekten nasıl vazgeçebilirim ki? Ben geçsem bile kalbim vazgeçmez..." Deryal Yiğit, nam-ı diğer Kimliksiz... Kirli geçmişiyle, acımasızlığıyla, kadınlara değer vermeyişiyle bilinen karanlık bir adam... Garip takıntıları ve sadece kendine sakladığı sırlarıyla kendi çöplüğünden yarattığı krallığında hükümdarlığını süren Deryal'in hayatına Burcu bomba gibi düşmüştü. Burcu, Deryal'in yeni takıntısı mı, yoksa hayatının yörüngesini tamamen değiştirebilecek olan tek kadın mıydı? Sırları ve çözemediği sorunlarıyla Deryal'in hayatına girmek zorunda kalan Burcu, omuzlarına binen tonlarca yükün arasında aşkı kaldırabilecek miydi? (Tanıtım Bülteninden)
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(23)
Tüm puanları gör (66)http://dilarabook.blogspot.com.tr/2017/08/kimliksiz-kayp-sehir-1-selvi-atc-kitap.html Kayıp Şehir Serisi'nin ilk kitabı Kimliksiz ile Selvi Atıcı'nın kalemiyle tanışabildim nihayet. Uzun zamandır merak ettiğim bir yazardı, en keyif veren şey ise beklentimi karşılamış olması oldu. İstanbul'da bilinen lakabıyla Kimliksiz, yani Deryal oldukça ünlü bir gece kulübünün sahibi ve yer altı ağında adı geçen biridir. Kulübünde tacizden kurtardığı bir kadını ise unutamaz, hayatından çıkaramaz ve en sonunda onu yaşamına dahil eder büyük bir zevk ile. Kadın karakterimiz Burcu ise başlarda ki bölümleri Deryal'in gözünden okuduğumuz için bana bir hayli gizemli gelmişti. Yazarın ipuçları sayesinde görününden çok daha fazlası olduğunu tahmin edebiliyorsunuz. Bu daha fazla olan şeyin düğümleri ise kitabı okurken teker teker çözülüyor. Deryal karakterini kitabı okurken çok sevmiştim, aşırılıkları olsa da kendini affettirmeyi başarabilen bir karakterdi ama son yaptığı hatası ile gözümden düştü bir daha da yükselemedi. Burcu karakteri ise başlarda bir yan karakter şeklindeydi, dinamiği bana biraz düşük gelmişti aslında Deryal'in hayatında da öyleydi fakat uzun bir süre geçmeden onu hem kitapta, hemde Deryal'in yaşantısında ana kadın karakter olarak buldum. Başlarda ısınamasam da sonralardan merak ettiğim, sevdiğim ve üzüldüğüm bir karakter oldu. Ayrıca kitapta Deryal'in yakın arkadaşları diyebileceğimiz aynı zamanda çalışanları olan Adem ve Şirin karakterleri de hoş bir ayrıntı olmuş. Özellikle onları daha fazla okumak isterdim. Şirin karakterini ben bayağı sevdim aslında Adem'i de ama şu başlarda sanki ilkokuldaymış gibi hoşlandığı kızın saçını ilgisini çekmek için yolma tavırlarından bir uzak dursaymış. Yazarın kalemi ise yormayan cinsten, oldukça akıcı. Hem güldüğüm hem üzüldüğüm birçok sahne yer alıyor. Yazımını karakterlerin o an, özellikle duygusal birkaç sahnede sanki yanıbaşınızdaymış gibi bir his olmasına sebep olabilecek kadar içten buldum. Ayrıca Türk ya da yabancı yazarlar fark etmez ben epilog bölümlerinin genelde kısa olmasından yakınırım ama burada ki epilog bölümü oldukça tatmin ediciydi. Türü sevenlere tavsiye ederim.
O kadar yorumdan sonra merak edip aldığım bir kitaptı. Beklentimi hiç mi hiç karşılamadı. Gerek anlatım tarzı gerekse konu olarak bir şeyler eksikti
Yazarın kalemini çok sevdim, güzel bir kitaptı, özellikle Deryal ve Adem'in sahnelerine bayıldım :) Geçmişine ait hiç bir şey bilmeyen bir adam Deryal, sokaklarda geçen zor bir hayatı olmuş, tabiri caizse her pisliğe bulaşmış, hatta elini kana bile bulamış, sonrasında şansı dönmüş ve bir gece kulübü sahibi olmuş adı "Kayıp Şehir" kardeşi gibi gördüğü Adem ile birlikte orayı işletmeye başlamışlar ve herkesin dikkatini çekecek kadar da başarılı olmuşlar , bu nedenle ne düşmanı eksik olmuş ne de belinde silahı, bu arada polisin gözü de sürekli üzerlerinde, Deryal'ın bir açığını beklemişler hep...... Burcu, gece kulübüne geldiği bir gece Deryal'ın dikkatini çekiyor ve ilk görüşte bağlanıyor kıza, ama kızın sakladığı çok fazla sır var ve hiç bir şey göründüğü gibi değil Burcu'nun hayatında, kızın amacı Deryal'a yakın olmak onun hayatıyla ilgili her şeyi öğrenmekti özellikle de işiyle ilgili, kısacası ne yapıp edip Deryal'ın merkezinde olmalıydı, bunun için çokta uğraşmasına gerek kalmadı zira Deryal onu kanatları altına almaya dünden hazırdı zaten, ama kız nedense ergenler gibi tavırlar sergilemeyi tercih etti, giyim kuşam tarzı, saçma sapan inatlaşmaları, çocukça kaprisleri derken adama yaklaşacağım diye yaptığı her hareket gözüme battı, Deryal gibi saplantılı bir ağır abinin yanına yakıştıramadığım bir karakter oldu, birde ben oldum olası sırları olan kadınları sevmiyorum, onunda etkisi var tabi :) Gelelim o malum sahneye, Deryal kızı o kadar sevdi, o kadar pamuklara sardı ki, fotoğrafları görünce çıldırdı resmen, adeta başka bir boyuta geçti, yapmasaydı iyiydi ama olan oldu ve kıza üzüldüğüm tek sahne de o oldu ... Finalde Deryal'ın geçmişine ait sırların ortaya çıkmasını sevdim, kim olduğunu, nereye ait olduğunu bilememek onun hayatındaki en büyük eksiklikti, öğrendikleri ile geçmişin sisleri dağılmış oldu .. Yazarın kalemi gerçekten çok iyi,sırada serinin ikinci kitabı Pinokyo'nun Rüyası var Ömer bey ile tanışmanın zamanı geldi :)
@selviatici ile tanışmış olduğum ilk kitap #KİMLİKSİZ . Baştan sona harika bir anlatım, muhteşem bir kurgu ve @nemesiskitap ın kaliteli baskısıyla on üzerinden on verdiğim bir roman. Hani en sevdiğiniz bir tatlı vardır ve uzun zamandır tatmamışsınızdır. İşte o tatlıya kavuşup da tattığınızda damağınızda tarif edilemez bir keyif yaşarsınız ya 😀😊 hah işte bu kitapta o keyfi aldım ben 💓💓👍💟. İşte öyle güzel OKUNASI bir roman. Kesinlikle tavsiye ederim.
Hazır Selvi Atıcı röportajımızı yayınlamaya az kalmışken güzel mi güzel Kayıp şehir serisinin ilk kitabı olan Kimliksiz’e de yorum yapayım dedim. Sevgili yazarımızın Sen kitabı hariç diğer kitaplarını hatim ettim ancak bu aralar yorum yapmaya zaman bulamadım. Bu küçük boşluktan yararlanıp Deryal ve aşkını anlatmak istiyorum. Öncelikle belirteyim kayıp şehir serisinde en sevdiğim kitap oldu Kimliksiz. İlkler cidden her zaman farklı oluyormuş J Kitap ilk sayfadan beni içine aldı. Olaylar, kurgu ve karakterler kesinlikle ilgi çekici. Özellikle Deryal anlatıldığı anda adama vuruldum. Tanımayan kalmadı diye umuyorum. Yok, eğer hala tanışmadıysanız en yakın kitapçıya koşmanızı acilen belirtiyorum. Kocaman yüreği, sahiplenici ve kıskanç halleri yıktı geçti. Burcu ise güçlü bir karakterdi. Yaşadığı onca şeyden sonra gülümseyebilmek işte bu dedirten cinstendi. Kitabı aşama aşama anlatırsam; ilk aşama, sizi heyecanlandırıyor. Olayların ve ilişkilerin hareketliliği yerinizde durmanıza pek yardımcı olmayacak. İkinci aşama, kocaman bir merak içeriyor. Olayları anlamakla, kimin ne sakladığını çözümlemekle geçiyor. Üçüncü aşama sizi şaşırtıyor. Ve açıkçası çok üzüyor. “Ne yaptın be adam!” sözlerimin evde yankılandığını biliyorum. Ve son aşama ise tatmin edici bir şekilde gelişiyor. Ve sizi istediğiniz şeye kavuşturuyor. Konuya başta değinmem gerekirken yine hızımı alamayıp önce düşüncelerimden bahsetmişim. Mazur görün. Deryal, Nam-ı diğer Kayıp Şehir (gece kulübü)’in sahibi. Tırnaklarıyla kazıya kazıya buraya kadar gelmiş bir adam. Tabi ki tek başına değil Adem’i unutmamak gerek. Ve bir gece karşısına Burcu çıkıyor. Asi ve yaramaz. Deryal ona kızdıkça daha da bağlanıyor. Ve bir bakmışız deliler gibi âşık olmuşlar. Ama sırlar var. Hem de büyük sırlar. Çoğu da Burcu’nun sakladıkları… Peki, ne olacak? İşte alın okuyun diyorum. Adem ve Şirin’e nasıl değinmedim ben? Onlar yan karakterlerden de fazlası oldular benim gözümde. Onların aşkı daha hızlı ve sertti. Ama acayip güzel ve samimiydiler. Bu ikilinin konuşmaları sizi hem özendiriyor hem de gülme krizine sokuyor. Bakınız; "Sen ne işe yarayacaksın peki?" diye sordu dişlerinin arasından. "Seni çalıştırıyorum ya. Yetmez mi?""Sen...""Evet." Adem dev gibi boyuyla genç kızın üzerine eğildi. "Ben?" diye sordu. "Sen çok..." Genç kızın yanakları sinirle kızarmıştı. "Çok yakışıklıyım, değil mi? Biliyorum canım, nutkun tutuldu. Ben anladım, sen üzülme." :) Hep övmekte olmaz. Gerçekten içime dert olan bir şeyi eleştireceğim. Umarım spoiler vermeden yaparım bunu J Bir olay var. Ve öyle kıskançlık adı altında yansıtılacak bir olay değildi. Çok daha ağır ve kötü bir şeydi. Ama bunun hafifletilmiş olarak sunulması olayın yakıcılığını, ağırlığını görmememize neden oluyor. Hâlbuki tam tersi olması gereken bir şeydi. Ve Deryal gibi bir karaktere hiç oturmayan, yakışmayan bir durumdu. Tamam, hiç kimseye yakışan bir şey değildir ama hani bazı karakterler vardı “bunu da yapar” dersiniz işte Deryal bu gruptan olmayanlardandı. Artık kitaplar bile kimseye güvenmeyin diyor sanki. Bu olay olmasa tam puanlık bir kitaptı benim neznimde. Yine de bu seriye başlayın diyorum. "Hayatta üç önceliğim var," dedi. "Üçüncüsü; arabalarım, İkincisi; Adem..." ardından duraksayıp genç kızın gözlerine baktı. Burcu fısıltıyla, "Birincisi?" diye sordu. Ama Deryal, bu sorunun içinde Burcu'nın kendi beyninde oluşturduğu cevabı görmüştü. Onun yanılacağını tahmin etmişti. "Onun gözlerinin içine bakıyorum." http://satellitebook.blogspot.com.tr/2016/04/yorum-selvi-atc-kimliksiz-kayp-sehir-1.html
Sonunda bende Deryal ile tanıştım. -tanıştığım gibi de haremime alıyorum kendisini- Neyse efenim yoruma geçmek gerekirse; eğlenceli ve heyecanlı. Deryal'ın eskiden psikopatik takıntılı olduğu şeylere bittim. Gerçi kitap bitince de bende bittim. Neden yaa dedim. Neden devam etmedi. Konusunu sevdim, her şeyini sevdim. Önereceğim kitaplar arasındadır. Alın okuyun pişman olmazsınız!
Aslında yazarın 'Sen' kitabıyla karşılaştırdığım için bu kadar düşük puan verdim sanırım. Kimliksiz'deki kurgu daha iyi olmasına rağmen hem Deryal hem de Burcu'ya ısınamadım. Eee kitabın ana karakterleriyle ilgili sorun yaşayınca kitaba da yansıdı bu tabii. Kesinlikle diğer kitabı kadar güzel değildi. Eksik olan bir şeyler vardı.
Kitabı sevdim mi kurguyu ilerleyişini falan çok sevdim.Ama ben bu kadar baskıcı birisiyle olamayacağım için bir puan kırdım.Diğer puan da malum olay yüzünden.Affedilecek bir yanı yoktu olay stockholma dönmüş biraz.Ama onun harici Deryal ismini çok sevdim.Adem karakterine ise bayıldım:))Şirinle şirin atışmaları. Güzel kitap okunabilir en azından Türk yazarlara önyargınızı kırabilir.
“Nesin sen? Ahlak zabıtası mı?”(BURCU) “Aslında Superman, ama giysilerimi giyecek ve pelerinimi takacak zamanım yoktu.” —( DERYAL ) Ben Kimliksiz'i çok beğendim.Konu güzel,kurgu güzel, karakterler sağlam.Okurken hiç sıkılmıyorsunuz,okuduklarınızı gözünüzde canlandırıp duyguları hissedebiliyorsunuz. Malesef bunu her yazar okuyucusuna geçiremiyor.İşte bu yüzden yazarı tebrik ediyorum.Bence okunmaya değer kitaplardan.Gerçi Deryal'in yaptı şeye çok kızdım ama bu kitabın kalitesini düşürmüyor.Kesinlikle tavsiye ediyorum.Okuduğunuza pişman olmayacaksınız ;)
son dönemde okuduğum en iyi Türk romanlarından
ben bu kitabı sevdim,duyguları aktarabilmiş..hissedebiliyorsunuz ve hakikaten o deryal zıbıdısına kızıyorsunuz:) özentilik yok sevdim okuyun keyifli bir kitaptı...
Cogu kisi gibi bende kitapta yasanan bir bolumden cok ama cok rahatsiz oldum ancak yazar o hatasini oyle tatli tatli cektirdi ki karaktere puan kirmaya kiyamadim :). Turk yazarlara bir sans verebilirim derseniz bu kitap iyi bir tercih olabilir.
Belirli yazarlar harici yerli yazar okumam aslında. bu kitabi alirken de büyük beklentilerim yoktu zaten,ama kafa yormadan okunacak bir kitaptir diye aldim. kafa yormanin yaninda bir de gözlerimi yordu. kitapta harfler küçücük olduğu için adapte olmakta zorlandim. maalesef dili de beni içine çekmediği için okurken bayagi sıkıntılı zaman geçirdim. edebi bir anlatim katilmaya calisilmis sanirim ama cümlelerin ne demek istendiği anlasilmayacak hale gelmiş. Deryal'in tek güzel yani sanirim farkli bir isim olması. ismi haricinde ben sevemedim. çocukken yasadiklari aci şeylerdi ama gerçekçilik hissedemedim kurgu ve sahte bir yaşam olduğu belli, hic bu insanlar gerçekten varmis hissi yoktu. ya benim okurkenki halimden ya da kitap benim tarzim olmadigindan ben sevemedim. verdiğim vakite değmedi ama verdiğim paraya degsin diye son ana kadar okudum. yani ben kitap beni sarsın diye beklerken deryalin yaptigi bir şeyle tamamen bitti benim için.kitabin en güzel yani burcu gibi bir kadin. ona hayran oldum mesela, ama deryale fazla bu kadin.deryalin dunyasini guzellestirirken adamin ona yaptiklarini hak etmedi. Bir de çok isim tekrari var, bir sayfada yüz kere deryal , burcu yazmasi rahatsız ediyor. farklilik arayanlar için beklediğini vereceğini sanmiyorum.
http://illekitap.blogspot.com.tr/2014/11/selvi-atc-kimliksiz-bir-kayp-sehir-roman.html Sonunda meşhur Deryal ile tanıştım. Samimiyetle söylüyorum ki tanışmadıysanız henüz en kısa zamanda tanışın! Selvi Atıcı, daha öncelerden internet dünyasında yazılarını yayınlayan ve daha sonrada Müptela Yayınları tarafından keşfedilip kitabı basılan yazarlarımızdan.... Ne cevherler varmış diyorum... İyi ki yayınevi kendisini görmüş ve kitabını bizlerle, okurlarla buluşturmuş! Akıcı, sürükleyici, zaman zaman heyecanlı zaman zaman da duygusal bir şekilde sayfalarını çevirdiğimiz bir kitap Kimliksiz. Okuduğunuz her satırdan bir haz alacaksınız, her sayfayı merakla çevireceksiniz... Bunun garantisini veriyorum. Kitabın kısaca konusuna değinmek gerekirse; Deryal, kimliğini, ailesini bilmeyen, sokaklarda büyüyerek kendi çabalayarak bir yerlere gelmiş bir adam. Burcu ise, Deryal'le gece kulübünde yolları kesişen bir genç kız. Kitap aralarındaki ilişkinin boyutunun değişmesin, aşkın filizlenmesini konu alırken saklanan sırların oluşturduğu tehditleri, kırgınlıkları, çaresizlikleri de anlatıyor. Üstelik bununla kalmıyor, Deryal'in sağ kolu Adem'e de dokunuşlar yapıyor... Arkadaşlık ilişkilerine de değinirken hafiften mizahi bir kaleme geçerek eğlendiriyor ama bir yandan da duygusal yoğunlukla yaşanan acı olaylarda okuru hüzünlendiriyor. Tek kelimeyle mükemmel bir kurgu ve kitaptı! Ben kitabı cidden çok beğendim ve her sayfasını zevkle okudum. Hatta uzun zaman önce bitirmiş olmama rağmen bittiğini sindirmem uzun sürdü hala elime alıp ara ara okuyorum hoşuma giden yerlerini. Selvi Atıcı, kitaplarını takip edeceğim yazarlardan biri oldu. Sizlere de öneririm okuyun bu kitabı!
olmamış maalesef. malum olaydan sonra bıraktım. yazarlar dilediği şeyi yazmakta özgür olabilir ama bende okumakta özgürüm. tasvip etmediğim şeyler. neyseki devamını merak etmemi sağlayacak kadar ilgi çekici konular ve olaylar da yoktu. tasviye etmem zor, kötü adamlar, mafya tipler falan seviyorsanız okuyabilirsiniz.
Çok güldüm, çok mutlu oldum, çok kızdım ve göz yaşları eşliğinde bitirdim kitabı. Öylesi bir ikilemdeyim ki yazılacak çok şey var ama cümleleri toplayamıyor ve hatta yazmak istediğime emin olamıyorum. Uykumdan fedakarlık ederek çok kısa bir zaman diliminde okuduğum için duygularımdaki değişim çok hızlı oldu ve ben kitap bittiğinde yorgun düşmüş hissediyordum kendimi. Bu nedenle kitabı güzel veya akıcı veya başka bir sıfatla sınıflandıramıyorum. Sadece okursanız çok değişken bir ruh hâliniz olacağını söyleyebilirim. Kitabın sayfa sayısı ve yazı puntosunun küçüklüğü göz korkutucu biliyorum ve bazen mevzunun çok uzadığını, gizemli olması planlanan bazı kısımların doğru tahmin etmenize rağmen bir türlü yazıya dökülmemesi sebebiyle sıkıcı olduğunu düşünebilirsiniz; ama sabredin ve okuyun demekten başkası gelmiyor elimden. Kitabı hem çok sevecek hem de sinir olacaksınız.
Oncelikle bir hikaye dusunun. O hikayeyi okumaya basladiginizi ve nerden baksaniz 50 sayfa sonra hikayenin sayfadan kaldirildigini dusunun. Hikayede kaldiginiz yerinde cok fena olsugunu ve karakterleri cok sevsiginizi dusunun ! Hah bu hikaye iste o kitap !!! 1 seneden fazladir cikain diye yalvarip hikayenin devamini olurda biyerde.bulurum umuduyla karistirmadigim girmedigim google S.S.Atici adi altina sayfa kalmamistir Ama sonunda aldim ve sindireeee sindireeee okudum ! Sayin Yazarim Selvimiz selvim ellerine yuregine saglik deryal ve burcuyla birlikte benide ağlattın Ama sonuc itibariyle harika bir kitapti . Şimdi napiyoruz arkadaslar !En.kisa aurede hepimizde bir adet kimliksiz'lesip Deryal ile Tanisiyoruz :)
Başları güzel gidiyordu ama sonra deryal affedilemez bir şey yaptı. Kız onu affetti ama ben olsam asla affetmezdim. Kitap karakterleri bir sürü hata yaparlar ama mutlaka affettirirler ama bu asla affedilemez. Ne kadar pişman olursa olsun. Sırf onun yüzünden bu kadar düşük puan verdim.
S.S. Atıcı - Kimliksiz Esas kızımız bir polis, esas oğlanımız tehlikeli gibi görünen uslanmaz bir romantik. İlk başlarda Deryal'e tehlikeli bir izlenim verilmeye çalışılmış ama hikayenin ortalarına doğru aynı izlenim korunamamış. Amatör yazar olduğundan sanırım biraz kurgusu zayıf geldi. Yazarın okuduğum ilk kitabı. Umarım diğer kitaplarını daha çok severim. Okunulabilir, biraz FMArsal tadında..
karakterler hoş akıcı fakat kurgu daha farklı olabilirdi..
Okuduktan sonra haftalarca etkisinden kurtulamadığım Sürekli Deryal Deryal diye sayıkladığım Muhteşem hikaye... Kesinlikle ama kesinlikle OKUNMALI ♥
amatör yazarlarımızdan olup profesyoneller gibi yazan bi yazardır henüz basılmış kitabı yok ama e kitap olarak okuyabilirsiniz.










