Eser· Kitap

Araf

5.5/10(65)

Aliiede Truu, bahçesinde yaralı bir kız bulur. Kızla ilgili şüpheleri olsa da bunları görmezden gelir ve onu evine alır. Zara kendisini seks köleliğine zorlayan kişilerden kaçan genç bir kızdır, ama yanında taşıdığı gizemli bir fotoğraf onun Aliiede’nin evine tesadüfen sığınmadığını göstermektedir. İkisi de hayatta kalmak için büyük savaşlar vermiş olan bu kadınlar, kendilerini şüphe ve itiraflardan örülü karmaşık bir denklemin içinde bulurlar. Onları birleştirense, kıskançlık, şehvet ve acı dolu bir aile dramıdır. Sofi Oksanen’in bütün dünyada büyük bir başarı elde eden, ödüllü romanı Araf, utanç dolu hayatları ve onları birbirine bağlayan karanlık ve gizemli bir geçmişleri olan iki kadının merak uyandıran, nefes kesen dramatik öyküsü…

Baskılar1

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Araf

Araf

Pegasus

384 sayfa2011-01-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

5.5/ 10
65 puan
10
1
9
5
8
8
7
10
6
12
5
8
4
4
3
10
2
6
1
1
10/1002.12.2015

Farklı zamanlara dönüş yaparak bölüm bölüm ilerleyen kitaplardan hoşlanmama rağmen tek kelimeyle beni kendine hayran bırakan bir kitap. İlk kez bu tip bir kitapta, bölümler ve zamanlar arası bağlantı kurmakta zorlanmadım. Kurgu, geçişler, anlatım, ifade, çeviri... hepsi süperdi.Başlarken önyargılı idim ama favorilerimden biri oldu artık.

GGulidya· Araf
7/1006.04.2015

Benim için konusu ve konunun içindeki konusu, konuların hikayeleştirilmesi ile ilgili olarak başyapıtlar listeme girmiştir. Kitap Fince (orijinal) den İsveçceye, İsveçceden direkt Türkçeye çevrildiği için bazen ağır aksak ilerleyebiliyor. Yine de müthiş bir kitap. Kesinlikle okunmasını tavsiye ediyorum. Konu hakkında bilgi vermiyorum ki kimse ön yargılı olmasın. Ben konunun içindeki konuyu ya da hikayenin içindeki konuyu biliyor olsaydım okumaz ve bu eserden mahrum kalmış olurdum.

Iiroshjum· Araf
3/1011.01.2015

Iki kelime ile 'zaman kaybi.'

Ssilaes· Araf
2/1011.07.2014

arkadaşımın biri bu kitabı okumuş Sıla sende oku deyip önerdi. Dikkat etcekmişim erotikmiş azcık. (grinin 50 tonu 3lemesine dayanabilen bir insanım etkilemez beni :) ) İşte kitap bir kitapçıda denk geldi bide bu kitaba para verdim. Kİtabın bası anyada kı.ı konyada. Bölük börçük mehteran takımı gibi 2 ileri bir geri rezaletin daniskası. Hiç birşey anlamadım. Kafam allak bullak oldu. Bitsede gitsek durumundaydım. Adam gibi bir teklikle yazılsa, hadi bu günden baslayıp geriye doğru gitse biraz daha güzel olacakmış. Bir 1991den bi bölüm okurken hooop 1930 a ordan 1950 ye ordanda bi tur 1941e bir sürü sorum cevapsız kaldı. Sonu bile yok kitabın, saçma gereksiz bir sürü ajancılık oyunu raporu..belediye binasında noldu mesela ben orayı anlamadım. bana birazda Bosna da gecen leyla kitabını anımsattı. Bu kadar....

7/1017.06.2013

Yer yer sıksa da beğenerek okuduğum bir kitap. O anki ruh halinize bağlı tamamen gerçekten. Kitaptaki kahramanın yaşadığı acılar sizi de etkileyecektir.

Sselinssss· Araf
2/1016.04.2013

Benim icin zaman kaybindan oteye gecememis bir kitapti. Bitirecegim diye akla karayi secmistim resmen

6/1026.03.2013

beğendiklerimin arasında güzel bir kitap

Hhulyami· Araf
2/1001.03.2013

Kuzey Avrupa insanları bizim gibi Akdeniz ırkına göre değil..Yaşamlarıda öyle..Vakit kaybı bu kitabı okumak..Parça parça bölük pörçük..Kitaba verdiğim zamana acıdım...

SSevda77· Araf
8/1024.02.2013

Kitatabı büyük beğeni ile okudum. Sonunu sevmedim.

7/1001.02.2013

Dünyaca ünlü yazar Sofi OKSANEN’in yazmış olduğu kitabı “ARAF”. Kitap hakkında daha önceden okur yorumlarını bilmiyorsanız eğer, kitabın arka kapağındaki tanıtım yazısını okuduğunuzda kitabı satın almamanız mümkün değil. Bende aynısını yaptım çünkü. Kesinlik kötü bir kitap değil ancak arka kapak yazısını okuduğunuzdaki beklentileriniz kadar yüksek değil netice. Kitabın okunma zamanındaki ruh halinizin büyük önemi var yorumlamada. Çünkü gerçekten ciddi bir dramı anlatıyor. Eğer sizinde ruh haliniz o anda kötüyse bunalım yaşayabilirsiniz okurken

Aangela818· Araf
3/1015.12.2012

çok fazla beğendiğimi söyleyemem.

3/1021.11.2012

Okudum ama o kadar sıkıldım ki ilk defa bir kitabı yarım bırakmak istedim:((

7/1007.10.2012

Çok isteyerek aldığım ,ama beklentilerime hiç karşılamayan kitap. Okumasanız bir şey kaybetmezsiniz.

Ddurusu· Araf
3/1001.09.2012

ben beğenmedim sadece hediye olduğu için bitirdim.

EErgem· Araf
7/1026.07.2012

Cok sikilarak okudum sadece bazi bolumleri beni heyecanlandirdi ben daha farkli tahmin ediyordum cok severek okumadim

6/1006.07.2012

2 kadının dramatik, merak uyandıran ve sürükleyici hikayesine tanık oluyoruz. Kitap iki dönem arasında gidip gelmektedir: 1940'larda Estonya'nın Sovyet İşgali ve 1990'larda ancak toparlanmaya başlayan Estonya'nın Avrupa'lı yeni görünümü... Hikayede özellikle daha çok Soyvet ardından da Almanya işgali sırasında insanların yaşadıklarını görmekteyiz.1990 yıllarında geçişler hayalinizde o kadar çok imgelenmiyor. Sadece hikayesini okuduğumuz kızın yaşadıkları canınızı oldukça yakıyor ve üzülüyorsunuz.. Bayan okuyucuların dikkatini çekecek tarz da bir kitap.

GgebEREN· Araf
1/1002.07.2012

ilk defa bir kitaba para verdiğim için acıdım ve ilk defa bir kitabı yarıda bıraktım.

Mmercure· Araf
3/1028.06.2012

Yapılan reklamları neticesinde merak edip aldığım bir kitaptı. Ne yazık ki beklentilerimi hiç karşılamayan bir kitap oldu. Bitirmek için gerçekten zorladığım kitaplardan biri oldu.

Benzer Kitaplar