Şu Çılgın Türkler
1948 yılında on arkadaşıyla on gün boyunca, Polatlı'dan Dumlupınar'a kadar yayan yürüyen Turgut Özakman, Milli Mücadelenin romanını yazmaya o gün karar vermiş. Şu Çılgın Türkler 57 yıllık bir araştırmanın ürünüdür. Şu Çılgın Türkler, dünyadaki en meşru, en ahlaklı, en haklı, en kutsal savaşlardan birinin, emperyalizme karşı verilmiş ve kazanılmış ilk kurtuluş savaşının, bir millileşme ihtilalinin romanıdır. Cumhuriyetimize karşı yapılan saldırıların en yoğun olduğu şu günlerde, cumhuriyetin kılık değiştire değiştire gelen emperyalizme rağmen nasıl kazanıldığının eşsiz öyküsü.
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (718)Kitaba başlamak için çok tereddüt etmiştim 'Acaba sıkıcı mıdır ki?' diye. Kitabı okumaya başlayınca hemen geçti :) Kitabı sindirerek tadını çıkara çıkara okudum. Kitabın dili çok sade ve anlatım o kadar akıcı ki belgesel tadı veriyor. Kimi zaman coşturuyor, kimi zaman ağlatıyor, kimi zaman da kızdırıyor. Tarihimizi anlamak, vatanımızın nasıl kurtulduğuna okuyarak şahit olmak bile o kadar gurur vericiydi ki sık sık ''Ne mutlu Türküm diyene!'' dediğimi hatırlıyorum. Ben okumak için geç kaldığımı düşünüyorum eğer okumadıysanız daha fazla geç kalmayın bu gurura siz de ortak olun derim. Şimdiye kadar okuduğum kitaplar içinde ismiyle bu kadar uyum içinde olan bir kitap daha hatırlamıyorum :)
Türklüğün ne demek olduğunu, neleri başarabileceğini imanını,inancını bu vatan uğrunda nelere katlanıldığını nelerin feda edildiğini ; Mustafa Kemal'in nasıl bir dahi,ileri görüşlü,eşsiz bir insan olduğunu,inkılapların altında yatan nedenleri ve gerekliliğini anlatan bu eseri ortaya çıkardığı için merhum yazar Turgut Özakman'ı bir kez daha rahmetle anıyorum.Mekanın cennet olsun güzel insan.
her türkiye cumhuriyeti vatandaşı okumalı kişiyi milliyetçi yapar.harika mükemmel olagan üstü.
ben tarih kitaplarını severim ama bu çok sıkıcıydı :S
Hayatım boyunca okuduğum en değerli kitap... Bu ülkede yaşayan özellikte gençlerin mutlaka okuması ve saklayıp çocuklarına okutması gereken bir kitap... Turgut Özakman'a Bu kadar emek verilip yazdığı için tekrar tekrar teşekkür edip minnet duymak gerekir. Mekanı cennet olsun...
müthişti :) tarihimizi bilmeliyiz ve bu kitabı kesinlikle okumalısınız :)
Kurtuluş yıllarını anlatan bence en iyi kitap. O günlerin şartları daha iyi anlatılamazdı.
Nutuk ne kadar değerli ise bu kitap da O'nun ete kemiğe bürünmüş hali. Her Türk vatandaşı okumalı...okumalı...okumalı
Kesinlikle okunması gereken bir kitap.Özellikle okul çağında.Çünkü der kitabında da aynı şeyler var fakat Turgut Özakman akılda kalıcı bir eser bırakmış
Oku ki , simdiki Turkiyeden Utanc Duyasin..!!
Kurtuluş savaşının hem ağlanacak, hem gülünecek yönlerini anlatan bir kitap.
okurken kendinizin Türk olduğu ile bir kez daha gurur duyabileceğiniz nefis bir kitap
nutuktan sonra okunması gereken bir kitap daha
Tek kelimeyle muhteşem,okurken gözlerimin dolmasına engel olamadım..
hayatımda bu kadar hızlı kitap okuduğumu hatırlamıyorum...müthiş
Okurken damarımda taşıdığım TÜRK kanından sonsuz mutluluk ve haz duydum.
Roman gibi milletiz hakkaten. Öyle de bir ustalıkla yazılmış ki okurken insan bildiği tarihi unutup heyecana ve endişeye kapılıyor neredeyse. En küçük olaylarını bile destansı (!) filmleri sayesinde ezberlediğimiz Amerikan tarihi ya da bir çok kitapta konu edinen Avrupa tarihi yanında boynu bükük kalmış kendi tarihimize dair çarpıcı bir eser.
Dünyadaki en meşru,en ahlaklı,en haklı,en kutsal savaşlardan birinin,emperyalizme karşı verilmiş ve kazanılmış ilk kurtuluş savaşının,bir millileşme ihtilalinin romanı,şaşırtıcı bir yakın zaman destanı...
Okuduğum en etkileyici kitaplarından biri idi 7 günde bitirdim.
Çılgın ? Söz konusu olan şe vatan ise bu kelime az bile.
Her Türk'ün-özellikle yeni neslin- muhakkak okuması gereken, tarihimizin bilinmeyen yönlerine ışık tutan bir başyapıt..
Tarih okumaktan sıkılıyorum diyenler için en ideal kitap, kurtuluş ve sonrasını hikaye ve olay örgüleriyle birleştiren kitap yemek yememenize sebep olabilir ..











