Eser· Kitap

Kendi Gecesinde

7.0/10(23)

"Dinle Kara; sana sahilimi, sahillerimi, hayaletlerimi anlatacağım. Bir Doğu şehrinin soğuk hastanesindeki gece nöbetlerini, dağ eteklerindeki pusulardan getirilen parçalanmış genç bedenleri, narin sevgilim Dilda'yı. Aşklarımı, aşksız kalmalarımı, bütün mahrem, muhteşem ya da sefil, yıkım ve umut dolu anlarımı ve zamanla nasıl kirlenip çürüyerek kötü birine dönüşmüş olduğumu." Aşkı ve düşüşü seçmiş ve uzak kalınmış bir anne, sevgi-nefret ekseninde dokunaklı bir baba oğul ilişkisi. Çocukluğun, ilk gençliğin ve cinselliğin arka bahçeleri. Zoraki kaçakçı Hayali, Londra'daki sürgününde geçmişini sorgularken genç moda tasarımcısı Reyan'la tanışır. Bu iki yaralı ve zor insan rüzgârlı, gölgeli, ama incelikli bir aşka yelken açarlar. İnci Aral bu kez, tanımak istemediğimiz, yakınında, hatta belki içindeyken bile kolay kabul edemediğimiz dünyalara eğiliyor. Reddedilmiş ilişkilerin ve aşkın ayrımsız halinin kendi içinde ne kadar doğal ve derin olabileceğini gösteriyor. Önyargı, tutuculuk ve genel geçer ahlakın köşeye kıstırdığı insanların özel yaşam alanları ve gecelere sığınarak hayaletlere dönüşmelerini anlatıyor. Kendi Gecesinde, Doğudan Batıya tüm çelişkileriyle bir Türkiye resmi çizerken kirlenme ve ayrışmalar sürecinde, yaşamın anlamı, mutluluk arayışı ve aşk üzerine okuru derin düşüncelere götüren bir roman. Siyasi ve toplumsal olguları mizahla harmanlayan geleneksel gölge oyunumuz Karagöz-Hacivat ise hikâyenin mozaiği. (Tanıtım Bülteninden)

Baskılar1

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Kendi Gecesinde

Kendi Gecesinde

Kırmızıkedi Yayınları

360 sayfa2014-01-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

7.0/ 10
23 puan
10
3
9
4
8
3
7
1
6
6
5
4
4
2
3
0
2
0
1
0
Ddefneucar· Kendi Gecesinde
4/1018.02.2016

İlk ve son İnci Aral kitabım. Kitap acaba daha sonra ne olacak diye kendine bağlamıyor, klasik bilinen bir konu ama etkileyici bir dili de yok. Kelime kalabalığı arasında kaybolup kitabın ne hakkında olduğunu unutuyorsun. Bir an önce bitse keşke diyerek okudum.

Ggulsaht· Kendi Gecesinde
9/1019.01.2016

Ülkemizde ki ender kalemi iyi kadın yazarlarımızdan İnci Aral bence. Bu romanın da yine sizi düşündürüyor, yoruyor ve sorgulatıyor. Aile içi ilişkileri, bazen tanıdığımızı zannettiğimiz anne babamızı ve kendimizi öyle güzel sorguluyor ve sorgulatıyor ki... Sonra kitabın son sayfasını da okuyup kapağı kapattığınız da bir süre sizde kendi gecenize dalıyorsunuz. gulsahtoptas.blogspot.com

TTuğba Dursun· Kendi Gecesinde
10/1010.11.2015

İçinde baya kendimi buldum birebir olmasa da benden bi paça uyandı uzdu beni ama olsun

Eestima· Kendi Gecesinde
6/1013.10.2015

Beni çok zorladı bu kitap gereksiz ayrıntılar ve tekrarlarla doluydu. Pek beğenmedim.

Mmugem· Kendi Gecesinde
8/1009.09.2015

İnci aralı okumayı çok özlemişim...kitap su gibi akıp gitmiyor. ancak içinize sindire sindire keyifle okuyorsunuz. b,ir insanın zayıflıklarıyla ,düşleriyle , geçmişiyle geleceği ile nasıl varolduğunun hikayesi..Edebiyat seven herkesin okumasını tavsiye ederim.

Zzahidet· Kendi Gecesinde
10/1021.05.2015

Okuduğum en iyi "aşk" romanlarından ! En iyi "içsel " romanlardan

Mmayadick· Kendi Gecesinde
7/1016.02.2015

Aklımda mor kitabıyla kalan yazar beni hayal kırıklığına uğrattı.ya da ben benzer çok kitap okuduğum için hayal kırıklığına uğradım. kendine göre bir dili olsa da aman bitmesin diyemedim hatta ne zaman bitecek dedim maleseff:(((

Llisbethsalander · Kendi Gecesinde
10/1027.01.2015

aile içi anlaşmazlıklar, çatışmalar, ihanet, terkedişler çemberinde kalmış bir adamın kendi içinde hesaplaşmasını anlatan, duygusal şiddet kokan,günümüz hükümetini yerden yere cesurca ve korkmadan vuran enfes bir roman... eşcinsel ilişki alakalı okuduğum ikinci roman. daha önce okuduğum ayşe kulin'in 'gizli anların yolcusu' adlı eserle bu eseri kıyaslarsak bu eserde olan derinlik, duygusal şiddet, siyasi eleştiri fazla yok. romanda eşcinselliğe rastlamam benim için süpriz oldu... hayati'yi ve reyanı, özellikle yurdanur'u kınayamıyorum. hayatinin babasının hatıra defterini okuduğu bölümlerde duygulandım. hayatinin çocukluğu annesi ile babasının çatışmalarının yoğun olarak yaşandığı, annesinin babasını aldatması ve aşığına kaçması ve babasıyla başbaşa kalmasına denk geliyor. o dönemde işçine kapanan bir çocuk görüyoruz. annesini uzun süre affedemeyen bir oğlan çocuğu var.. reyan hayati'nin aksine, babasıyla anlaşamayan ve ablasının desteğiyle ayakta duran genç bir adam... yurdanur ise başından başarısız bir evlilik geçmiş, sami bey'e metres olmuş, bu ilişkinin meyvesi hayati'yi doğurmuş. zenginlik içinde ve bolluk içinde yaşarken, aşık olmuş. aşığına kaçmış. ablası aynur'un sami bey'e, kız kardeşinin ihanetini ispiyonlamasına üzülmedim elbet bir gün ortaya çıkacaktı... kitabı çok beğendim....

Iiremina· Kendi Gecesinde
4/1022.01.2015

Duygunun tam anlamıyla hissettirilemediği satırlara ben kitap demem. İlk ve son İnci Aral kitabıydı.

MMervekoroglu· Kendi Gecesinde
9/1021.01.2015

İlk defa İnci Aral ile tanıştım ve tek kelime ile bundan sonra ben bu yazarı okurum diyorum.Çözümlemeleri,analizler,karakterleri yansıtışı herşeyi çok iyiydi.Bir tek aklımda Yurdanur tarafı kaldı.Onun tarafından dinlemedim.Birde geçişlerin sınırları belli değildi ama onun harici ben çok beğendim.Geleneksel motiflerin ana rol oynaması ve kaostik ortamı:)=)Keyifli okumalar

Hherkesrahatolsa· Kendi Gecesinde
5/1010.12.2014

İlk defa İnci Aral okudum ve açıkçası beni tatmin etmedi. Kitapta hem erkeklere hem de kadınlara ilgi duyan bir karakter var ama bana yeterli duyguyu veremedi. Anlatılan hikaye çok amaçsızdı. Benim açımdan vasat bir kitaptı...

Benzer Kitaplar