Hatıradan İbaret Kalmış Bir Şehirde Gezintiler, Cemal Reşit Reyin bir piyano yapıtıdır. Müzik Dünyasında Gezintiler, onun yıllarca radyoda hazırladığı programların başlığıdır. Cemal Reşit Reyin yaşamı ise tüm kıvrımlarıyla müzikten ibaret bir yaşamdır. Böylece bu kitabı Müzikten İbaret Bir Dünyada Gezintilere ayırdık. Cemal Beyin dünyasında bir gezintiye çıktık... TADIMLIKSUNUŞHatıradan İbaret Kalmış Bir Şehirde Gezintiler, Cemal Reşit Beyin bir piyano yapıtıdır. Müzik Dünyasında Gezintiler, onun yıllarca radyoda hazırladığı programların başlığıdır. Cemal Reşit Reyin yaşamı ise tüm kıvrımlarıyla müzikten ibaret bir yaşamdır. Böylece bu kitabı Müzikten İbaret Bir Dünyada Gezintilere ayırdık. Cemal Beyin dünyasında bir gezintiye çıktık.Cemal Reşit Reyi ilk kez gördüğümde Şan Sinemasında bir konser yönetiyordu. 1960lı yılların başlarıydı. Küçük bir konservatuvar öğrencisine göre yanına yaklaşılması olanaksız, şimşekler çaktıran, sert bir orkestra şefiydi. Oysa yaşamının son döneminde onu yakından tanıma fırsatını bulduğumda, birçok büyük sanatçı gibi fırtınalı gençlik günlerini geride bırakmış, yazgısına boyun eğmiş, son derece güleç ve kendisiyle barışık bir kişi olmuştu. Bu renkli ve zarif İstanbul beyefendisinin yaşam öyküsünü yazmayı o günlerde aklıma koydum. 1981deki ilk söyleşimizde radyodan bir teknisyen arkadaşımla sesini makara banta kayıt ettik, sonra da Bestecilerimizle Söyleşiler adlı radyo programlarında bu kayıttan bölümler kullandım. Ardından Milliyet Sanat Dergisinde Cemal Bey ile başlayan bir söyleşi dizisi oluşturdum. Bu arada ona ve ailesine ait belgeler, fotoğraflar topluyordum. İyice yalnız kaldığı bu dönemde kendisine ilgi gösteren herkese medyun-u şükran oluyordu. Uzun konuşmalarımızdan, günlerce fotoğrafları, mektupları, notaları incelememizden öylesine mutlu olmuştu ki, bir gün benim için bir şey kompoze etse, adımın harflerinden yola çıkabileceğini söyledi: Adınızdaki harflerin notaya tekabül eden melodisini bir nüve olarak kabul edebiliriz diyerek EVİN harflerinin karşılığındaki ilk dört notayı (Mi-Si-Do-Si) porteye yazdı. 21/10/1982 tarihini taşıyan bu notalara şöyle de bir cümle ekledi: Affınızı dilerim, amma elimde başka vasıta yok da! Bana teşekkür etmek için elindeki tek araç yine müziği idi.
Hatıradan İbaret Kalmış Bir Şehirde Gezintiler, Cemal Reşit Reyin bir piyano yapıtıdır. Müzik Dünyasında Gezintiler, onun yıllarca radyoda hazırladığı programların başlığıdır. Cemal Reşit Reyin yaşamı ise tüm kıvrımlarıyla müzikten ibaret bir yaşamdır. Böylece bu kitabı Müzikten İbaret Bir Dünyada Gezintilere ayırdık. Cemal Beyin dünyasında bir gezintiye çıktık... TADIMLIKSUNUŞHatıradan İbaret Kalmış Bir Şehirde Gezintiler, Cemal Reşit Beyin bir piyano yapıtıdır. Müzik Dünyasında Gezintiler, onun yıllarca radyoda hazırladığı programların başlığıdır. Cemal Reşit Reyin yaşamı ise tüm kıvrımlarıyla müzikten ibaret bir yaşamdır. Böylece bu kitabı Müzikten İbaret Bir Dünyada Gezintilere ayırdık. Cemal Beyin dünyasında bir gezintiye çıktık.Cemal Reşit Reyi ilk kez gördüğümde Şan Sinemasında bir konser yönetiyordu. 1960lı yılların başlarıydı. Küçük bir konservatuvar öğrencisine göre yanına yaklaşılması olanaksız, şimşekler çaktıran, sert bir orkestra şefiydi. Oysa yaşamının son döneminde onu yakından tanıma fırsatını bulduğumda, birçok büyük sanatçı gibi fırtınalı gençlik günlerini geride bırakmış, yazgısına boyun eğmiş, son derece güleç ve kendisiyle barışık bir kişi olmuştu. Bu renkli ve zarif İstanbul beyefendisinin yaşam öyküsünü yazmayı o günlerde aklıma koydum. 1981deki ilk söyleşimizde radyodan bir teknisyen arkadaşımla sesini makara banta kayıt ettik, sonra da Bestecilerimizle Söyleşiler adlı radyo programlarında bu kayıttan bölümler kullandım. Ardından Milliyet Sanat De... tümünü göster