Seneca, katı Yunan stoacılığına nazaran daha uygulanabilir hale gelmiş Roma dönemi Stoacılığının yaşam anlayışını yansıttığı iki parçada, çoğunluğun değil aklın izinden gitmeyi öğütlemekte. Doğa ile uyumlu bir hayatın ancak dünyevi hırslardan arınmakla mümkün olacağını vurgulayan düşünür, esas olanın anı yaşamak olduğunu her fırsatta yinelemiş.
“Hiçbir insan kendi başına hata yapmaz, her insan aynı zamanda başkasının hatasının nedeni ve kaynağı olur. Zira sadece örneklere ayak uydurmak zarar verir, içimizden biri düşünmekten ziyade inanmayı tercih ettiğinde artık yaşamla ilgili düşünemez hale gelir; o hata dönüp durur ve elden ele geçerek yıkımımıza neden olur. Başkalarının örnekleri yüzünden ölürüz; sağlıklı olacağız, yeter ki kendimizi kalabalıktan kurtaralım.” S.4
“Başıma ne gelecekse gelsin, iyi olacak ama daha makbul ve keyifli olan, baş edilmesi sıkıntı yaratmayacak şeyler başıma gelsin. Zira bir erdemi çaba sarfetmeden elde edeceğini düşünmen doğru değil, aksine bazı erdemler rahatsız edilmeye, bazı erdemler de yulara ihtiyaç duyar.” S.36
“Zenginlik bilgeye göre köle, budalaya göre efendi konumundadır.” S.37