Erzincan’da doğdu. İlk, orta ve lise tahsilini orada tamamladı. Atatürk Üniversitesi’nde Biyoloji eğitimi aldı. Aynı bölümde mastır, Gazi Üniversitesinde ise doktora yaptı. Sekizi kişisel olmak üzere, yurt içi ve yurt dışında pek çok resim sergisi açtı. Çeşitli müzelerde, kamu ve özel koleksiyonlarda birçok eseri bulunmaktır. 1992-94 yılları arasında ulusal basında günlük karikatür çizdi. 1993’de, Türkiye Gazeteciler Cemiyetince ‘Yılın Karikatüristi’ seçilen Pabuçcu'nun bilim ve sanat alanında birçok ödülü vardır.
1999 yılında Marblism (Resimde Ebruculuk)sanat akımını kurdu ve ebruyu resimlerinde fon olarak değil, resmin bir parçası olarak kullandı. Marblism, XX. yüzyılın sonunda, resimde duygunun ifadesini güçlendirmek amacıyla ebru motifleri kullanılarak oluşturulan yeni bir resim tarzı. Köksal Pabuçcu tarafından başlatılan bu tarzda, resim ile ebru aynı tuvalde birleşmekte, ifadeler ebru motifleriyle desteklenmektedir. Ebrunun bir fon olarak değil, resmin bir unsuru olarak kullanıldığı ve resmin bir bölümünün ebru teknesinde, su üzerinde; diğer bölümünün ise fırça ya da başka aletler yardımıyla tuvalde yapıldığı resim türü. Marblizmde çizgisel sertlikten kesinlikle uzak durulmaktadır. Çizgilerde köşesizlik Marbilizm resminin en önemli unsurlarından biridir. Pabuçcu bu tarzı ilk kez 1999 yılında ‘Büyülü Ağaç’ isimli tablosunda...
daha fazla
Erzincan’da doğdu. İlk, orta ve lise tahsilini orada tamamladı. Atatürk Üniversitesi’nde Biyoloji eğitimi aldı. Aynı bölümde mastır, Gazi Üniversitesinde ise doktora yaptı. Sekizi kişisel olmak üzere, yurt içi ve yurt dışında pek çok resim sergisi açtı. Çeşitli müzelerde, kamu ve özel koleksiyonlarda birçok eseri bulunmaktır. 1992-94 yılları arasında ulusal basında günlük karikatür çizdi. 1993’de, Türkiye Gazeteciler Cemiyetince ‘Yılın Karikatüristi’ seçilen Pabuçcu'nun bilim ve sanat alanında birçok ödülü vardır.
1999 yılında Marblism (Resimde Ebruculuk)sanat akımını kurdu ve ebruyu resimlerinde fon olarak değil, resmin bir parçası olarak kullandı. Marblism, XX. yüzyılın sonunda, resimde duygunun ifadesini güçlendirmek amacıyla ebru motifleri kullanılarak oluşturulan yeni bir resim tarzı. Köksal Pabuçcu tarafından başlatılan bu tarzda, resim ile ebru aynı tuvalde birleşmekte, ifadeler ebru motifleriyle desteklenmektedir. Ebrunun bir fon olarak değil, resmin bir unsuru olarak kullanıldığı ve resmin bir bölümünün ebru teknesinde, su üzerinde; diğer bölümünün ise fırça ya da başka aletler yardımıyla tuvalde yapıldığı resim türü. Marblizmde çizgisel sertlikten kesinlikle uzak durulmaktadır. Çizgilerde köşesizlik Marbilizm resminin en önemli unsurlarından biridir. Pabuçcu bu tarzı ilk kez 1999 yılında ‘Büyülü Ağaç’ isimli tablosunda uyguladı.Tablo, aynı yıl Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı tarafından düzenlenen ‘Osmanlı’nın 700. Yılı’ resim sergisinde sergilendi. Pabuçcu daha sonra bu tarzdaki resimlerini dünyanın birçok yerinde sergiledi. Marblizm, sanatçılar arasında yeni gelişen bir akım olarak tanınmaya ve yayılmaya devam ediyor.Marblismin hayat felsefesinde, marblist bir sanatçı, hayattaki tüm olayların birbiri içine karışık olduğunun farkındadır. İyi-kötü, güzel-çirkin, sevinç-keder. Hepsi birbiri içine girmiştir. Marblismde tüm bunların ötesi görülmeye çalışılır. Hayatta her şey su gibi akışkandır. Marbliste göre 'hayat akar, yakaladıkların senindir'. Yakalananlar, o halleriyle sanat eserine konu olur. Marblist, perdenin arkasını görmeye çalışan, canlı cansız her şeyin ruhsal yönü ile ilgilenendir. Marblismde empati çok kullanılır. Sanatçı her şeyin gözünden dünyayı görmeye çalışır.Örneğin Pabuçcu'nun, 'Bulutun Çalgısını Dinleyen Ağaç', 'Suların Sessizliği', 'Kilitli Bahçe' gibi tablolarına konu olan tema, onların gözünden sıkıntı ve mutluluklarının anlatımıdır.
Halen Gaziosmanpaşa Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji bölümünde öğretim üyesi olan Pabuçcu, Kültür Bakanlığı GESAM asil üyesidir. Tokat’ta Milli Eğitim Bakanlığı nca isminin verildiği bir sanat kütüphanesi bulunmaktadır.
daha az