Eser· Kitap

Mürebbiye

7.6/10(48)

Mürebbiyeleri katı bir ahlak anlayışının kurbanı olurken, yetişkin dünyasının gaddarlığıyla tanışan iki masum çocuk; Como gölü kıyısındaki bir otelin dingin ortamında gözüne kestirdiği bir genç kıza imzasız aşk mektupları yazarak zalimce bir oyuna girişen görmüş geçirmiş beyefendi; Tirol Alplerinde küçük bir lokantada gençliğinin platonik aşkıyla karşılaşan, artık düşkün ve yaşlı olan bu adama yıllar öncesinden duyduğu gönül borcunu ödeme fırsatı bulan evli bir kadın; bir genç kızın yarı histerik şefkat arayışında ifadesini bulan susuzluktan kurumuş toprak ve sıkıntılı yağmur bekleyişi. Zweig bu öykü derlemesinde, dönüştürücü deneyimleri sağlam anlatılara dönüştürmekteki ustalığıyla yine insanın kusurlarını, özlemlerini, karşılaştığı engelleyici durumları empatiyle çözümlüyor.

Baskılar4

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Mürebbiye

Mürebbiye

Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

96 sayfaISBN 97860533265572016-02-03
Mürebbiye

Mürebbiye

İş Bankası Kültür Yayınları

96 sayfaISBN 9786053326557
Mürebbiye

Mürebbiye

Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

83 sayfaISBN 97860533265572016-01-01
Mürebbiye

Mürebbiye

Türkiye İş Bankası Kültü Yayınları

83 sayfaISBN 97860533265572016-04-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

7.6/ 10
48 puan
10
4
9
7
8
15
7
14
6
6
5
0
4
1
3
1
2
0
1
0
10/1008.11.2021

Zweigin en en en iyi yanı duyguları hissedercesine yazması ve hissettirmesi. Okurken birebir aynısını hissediyorsunuz ve bu çok çok büyük bir başarı. Zweig fanlığımız bitmeyecek🥲

BBetos· Mürebbiye
7/1008.10.2018

Geç Ödenen Borç isimli hikayeyi çok beğendim.Kitabın adı mürebbiye değilde Geç Ödenen Borç olmalıydı bence..☺

Eelifkazdal· Mürebbiye
3/1020.02.2018

Kıssadan hisse. .

ZZeytin· Mürebbiye
7/1030.08.2017

"İnsana mutluluk kadar sağlık katan bir şey yoktur ve en büyük mutluluk da bir başka insanı mutlu etmektir."

Mmyusufkirtil· Mürebbiye
6/1015.05.2017

Kitaba ismini veren Mürebbiye, kitabın içerisindeki dört hikayeden birinin adı. Birbiriyle alakası olmayan dört hikayede de insana dair tespitlerin mükemmel anlatımını buldum. Her duygu ilmek ilmek anlatılıyor denilebilir. Kitabın sonuncu hikayesi kadın ve yeryüzü tam anlamıyla bir betimleme çalışması diyebilirim. Milim milim her şey anlatılıyor. Kısa sürede okunabilecek kısa bir kitap. Tavsiye ederim

Eeliiff_· Mürebbiye
6/1023.01.2017

Kitap güzel ancak diğer Zweig kitaplarının yanında biraz sönük kaldığını düşünüyorum.

Ffsalim54· Mürebbiye
8/1019.01.2014

Stefan Zweig bu kitabında da kendisiyle dertleşen insan psikolojisini çok iyi yansıtmış... Bedenen ölümden ölce kalbinin ve inançlarının öldüğü bir insanın hayatını sorguladığı hikaye bu okunmaya değer ancak diğer kitaplarının yanında biraz sönük geldi bana..

Bbedi· Mürebbiye
10/1011.12.2013

baştan sona kadar dilin akıcılığı, hikayenin heyecan ve gerilimi bitmiyor.

Benzer Kitaplar