Beraber Yürüdük Biz Bu Yıllarda
Son 10 yılda yaşadığımız her şey "Beş gazetenin arşivinden 460 bin sayfa taradım. Sırf arşiv taraması 1.5 senemi aldı. İsim Şehir Hayvan ve İsim Şehir Bitki gibi köşe yazılarımdan derleme değil... Sıfırdan yazıldı. 3 Kasım 2002'de başlıyor. Bugüne kadar geliyor. Çıraklık, kalfalık, ustalık diye üç bölümden oluşuyor." Yılmaz Özdil, Hürriyet, 30 Temmuz 2013 Bir tablo hayal edin. Sanat eseri. Miras. Size ait. Tuvali, Türkiye coğrafyası. Boyası, şehit kanı, alın teri. Her sabah uyanıyorsunuz. Gururla seyrediyorsunuz. Ama, birileri her sabah sizden önce uyanıp o tablonun başına geçiyor ve orasına burasına minik minik fırça darbeleri atıyor. Her sabah bir minik fırça darbesi. Usta işi. Küçük küçük değişiyor tablo. Aniden değil. Milim milim. Alıştıra alıştıra. Yedire yedire. Aradan yıllar geçiyor. Tablo, o tablo olmaktan çıkmış! Komple değişmiş. Dedim ya, kanıksamışsınız. Bakıyorsunuz bakıyorsunuz... Tablo, hâlâ aynı tablo zannediyorsunuz. Peki ne yapılabilir? Fark, nasıl fark edilebilir? Orijinalin aslında ne kadar değiştiği... Ne hale getirildiği... İlk bakışta nasıl anlaşılabilir? Tek çare var. Kıyas. Tablonun ilk haliyle... Son halini yan yana koymalı.
Baskılar1
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (116)Yılmaz ÖZDİL'in kendine has üslubu ve akıcılığı ile zamanın siyasal ve toplumsal olaylarına gerçekçi bir yaklaşımla yazılmış güzel bir kitap. yazıldığı dönemin siyasal ve toplumsal olaylarını sonradan okuyunca insanoğlunun ne kadar unutkan olduğu ortaya çıkıyor. Şuanki mevcut durumun asıl sebeplerini ve içinde yaşadığımız toplumun siyasal ve toplumsal sorunlarının aslında bir sonuç olduğunun kanıtı niteliğinde bir eser. Yılmaz ÖZDİL'in araştırmacı gazeteci kimliğine diyecek bir laf yok. Okunması, okutulması ve tavsiye edilmesi gereken bir kitap.
Kitap yakın tarihimiz 2002-2013 tarihinde yaşanan olayları anlatıyor. Şahit olduğum onca seneyi üç günde tekrardan yaşadım. Ne çok acı çekmişiz.. Yazarın olayları birbirine bağlarken mizahi bir dil kullanmış, iğnelemeyi de unutmamış. Okurken ağlanacak halimize gülerken buldum kendimi. Her on senede böyle bir kitap yazılsa keşke. Bütün olarak okuyunca daha farklı yorumladım olayları. Okunması, okutulması gereken kitaplardan..
Türkiye'nin son 13 yıllık trajikomik halinin panoraması diyebiliriz. Ne arabesk ve kadar vurdum duymaz, yozlaşmış bir millet haline geldiğimizin ibretlik vesikası...
Müthiş detaylı analizler.Yazar çok başarılı.
Kesinlikle ön yargı ile yaklaşılmamalı herkes tarafından okunmalı diye düşünüyorum. Her evde bulunmalı ve gelecek nesillere bak evladım bu yıllarda böyle saçma sapan işler oldu bu ülkede diyerek yakın tarihimizi öğretebileceğimiz bir kitap.
Kitap ile ilgili yorumlarıma aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. http://ipeksi-kitaplarvesozler.blogspot.com.tr/2014/05/beraber-yuruduk-biz-bu-yillarda-yilmaz.html
http://kitapeylemi.blogspot.com.tr/2014/03/30-beraber-yuruduk-biz-bu-yillarda.html
Uyanmak için okumanız gereken bir kitap.
Gazete köşe yazılarından derlenmiş,son on yılın panoraması.Günlük köşe yazısı okur gibi 2-3 sayfa ancak okunabiliyor.Roman okur gibi ilerlemiyor.
herkes en azından sadece son 3 senesini içeren kısmı okusa...
Ne kadar balık hafızalı insanlar olduğumuzun kanıtıdır bu kitap... Hafızalarımızı tazelediği için Yılmaz Özdil'e teşekkür ediyorum. Keşke herkes okusa diyeceğim ama okuyan kesim zaten belli.
Yıllar sonra bazılarına bu kadar kör müydüm dedirtecek.
tüm siyasi düşüncelerin inançların önyargıların bi kenara bırakılıp akp döneminin anlaşılması için okunması gereken bir kitap...
Anında farkındalık yaratan kitap. Araştırmacı gazetecilik böyle oluyormuş demek ki. NAsıl rezalet bir ortamda olduğumuzun belgesi. Sinirden kurdeşen döktüm resmen. Ağlancak halimize güldüm.
En hızlı bitirdiğim kitaplardan biri sanırım. 1 günde bitirilecek, 1000 defa okunacak bir kitap bu. Yılmaz Özdil muazzam bir eser kazandırmış arşive, arşivleri derleyerek. Türkiye'nin geldiği yeri süper yazmış. Anlamak isteyene... http://cineshoot.net/beraber-yuruduk-biz-bu-yillarda-yilmaz-ozdil.html
Kesinlikle okunulması kitaplığınızda yer alması gereken bir kitap...
Bazı olaylara bakar kör durumda kalmışız ya görmezden gelmişiz ya da duyarsız kalmışız.
Araştırma diye buna denir
okuyun , okutun . Mutlaka arşivinizde yer alması gereken bir kitap .
Yazarı sevip sevmediğinizi, okuyup okumadığınızı bir yana bırakın, siyasi görüşünüzü de bir yana bırakın ve bu kitabı alıp son 11 yılımızın kronolojik listesini okuyun, elinizin altında bulundurun. Unuttuklarınızı hatırlayın, fark edemediklerinizi görün, bilmediklerinizi öğrenin.
Atatürk'e,Cumhuriyete, Devrimlerine sahip çıkan; Aydın,eğitimli,düşünen,sorgulayan, adil,dengeli bir kişliği olan herkesi derinden sarsacak bu kitap eminim. Her kütüphanede olmalı...
hafızasını yenilemek ve TÜRKİYE'DE olup bitenleri tekrar hatırlamak isteyenler için mutlaka okunması gereken bir kitap.
yılmaz özdil... adı yeter... daha ne olsun...
Soylenecek cok sey varken,sozun bıttıgı yerdeyız devreye gırer.bırak ulkeyı ınsanlarımız ne hale gelmıs onu goruyoruz. Uzulerek,sınırle esefle okudum.bastan sona altını cızmemek ıcın zor tuttum kendımı.yazarla konustum aglanacak halımıze guldum.kıtabı yere fırlattım olmadı aldım bıdaha okudum.yokedılen emekler,gelecekler,umıtler....demır aglarla degıl de orumcek aglarıyla oruldugumuz kesın.kesınlıkle okunmalı okutulmalııı.her unuttugumuzda bırdaha okunmalı.










