Eser· Kitap

Sil Baştan

6.9/10(464)

Ken Grimwood'un sıradışı eseri Sil Baştan, zihninize şu soruyu kazıyor: Geçmişte yapmış olduğunuz hataları bilerek hayatınızı tekrar, tekrar ve tekrar yaşamak zorunda kalsaydınız ne yapardınız? 43 yaşındaki Jeff Winston bu şansı birkaç kez elde eder. Heyecanını yitirdiği evliliği ile geleceği olmayan işi arasında sıkışıp kalmıştır ve hiç beklenmedik bir anda ölüverir. Tekrar hayata gözlerini açtığında ise takvimler 1963 yılını göstermektedir. O sabah 18 yaşında, üniversite yatakhanesinin duvarlarına bakarak uyanır. Her şey eskisi gibidir... Tek bir fark dışında: Jeff geleceği avcunun içi gibi bilmektedir. Futbol ligi final maçlarından at yarışlarına kadar kimin kazanacağını, Wall Street'te köşeyi dönmek için hangi şirketlere yatırım yapmak gerektiğini... Yalnız, bilmediği bir şey vardır: Neden hayatını sil baştan yaşamak zorundadır? Sevdiği her şeyi ve herkesi kazanıp kaybetmeye daha ne kadar devam edecektir? Birçok dile çevrilen ve listeleri alt üst eden Sil Baştan hayatın karmaşık döngüsünü sorgularken hayal gücünüzü de sonuna kadar zorluyor.

Baskılar1

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Sil Baştan

Sil Baştan

Koridor Yayıncılık

370 sayfaISBN 97860541882392010-01-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

6.9/ 10
464 puan
10
36
9
39
8
114
7
91
6
99
5
40
4
20
3
9
2
7
1
9
MMeHeR· Sil Baştan
8/1005.12.2017

Ben genelde kitapların başlarında sıkılırım hikayeye girene kadar ama bu kitapta daha ilk sayfalardan hemen ısındım çok sürükleyici bir hikayesi var. Tekrarlar ileride sıkıcılaşır mı diyorsunuz ama öyle olmuyor her seferinde merak uyandırıyor. Ama kitabın sonlarına doğru son iki tekrar can sıkıyor. Biraz fazla olmuş gibi tekrar zamanları kısa tekrarlar çok. Sonu biraz basit bitmiş. Kitap tekrarların nasıl başladığını ve niye bittiğini cevaplamıyor. Benzer örneklerde olduğu gibi bir hataya bağlasalar ve onu çözünce tekrarlar bitse bence daha iyi olurdu. Ama böyle bir kitabı okuduğuma sevindim. Filmini izlememiştim bunun üzerine birde filmi izledim mi çok güzel olacak.

Bbooky· Sil Baştan
6/1031.08.2017

Başlangıçta oldukça ilginç bir kurgu ile dikkat çekiyor kitap. Ama konuya pamela dahil olunca olay romantizme kayıyor ve cazibesi de azalıyor hikayenin. Sürekli ölüp dirilmelerin nedeni o kadar havada kalıyor ki... birden "bu kadar okudum bari bitireyim" modunda buluyorsunuz kendinizi. Çok daha iyi olabilirdi

Bberk4ant· Sil Baştan
6/1005.08.2017

Güzel Bira Sigara Viral reklamı

Fferedan· Sil Baştan
7/1021.12.2015

Çok güzel başladı.Ortalara kadar güzel gitti.Ancak olayda daha sonra tempo baya bir düştü ve romantizme bağlandı sanki

Hhdarcm· Sil Baştan
9/1016.11.2015

Kendi Alanında gayet başarılı bir kitap bu tür fantastik roman seviyorsanız yazarın sağlam bir hayal gücü ve üslubu var.Başlamak isteyenlere tavsiye ederim baya hızlı bitirdiğim kitaplardandır....

Ddustfinger· Sil Baştan
2/1023.09.2015

Bunu yazan adam harbiden mal ya.önce üc veriyim demistim de sonradan turabinin sana çok yüz verdim 96sını geri alıyorum dediği gibi ikiye düşürdüm 1 vermek istemiyorum sonra inandırıcı olmuyor aa bak daha kitabı okumadan 1 vermiş falan diye değiştirme parasıda verdim sahafa sonradan o yüzden 1 vermiyorum verdiğim bozuklukların hatirina böylede kötü bir anım oldu.söyle özetleyim nedenini.yazar mal bu kitabı acıp okuyanda mal bi kere.ben ilk 10muydu 20miydi sayfa sonrası bıraktım.ahlak yoksunu bir kitap dahada detaya girmek istemiyorum.haydar dümen okusun abi ben ona sadece tavsiye ediyorum.(edit:slaven bilicin bar mantığını yürüten ve +18 seven kızlarda okuyabilir erkeklerin okumayacağından kesinlikle eminim)

NNesferatu· Sil Baştan
8/1021.07.2015

Sil baştan konsept olarak kelebek etkisi ile mr.nobody filmlerine biraz benziyor,kitabı beğenirseniz bu filmlere bakın derim.Son zamanlarda zaman döngüsü,reenkarnasyon ve zaman yolculuğu gibi konulara film, manga ve kitap olarak sık denk gelmeye başladım.Benim açımdan güzel bir deneyim oldu.Bilirsiniz elinizde olsa köşeyi döner hovarda bir hayat yaşayıp yapabileceğim herşeyi yaparım gibisinden düşünceler herkesin aklından geçebilecek şeylerdir ve yazar kitabın akışında bunlara değiniyor.Kitabın bu kadar sürreal bir temada gerçeğe bağlı kalması ve psikolojik olarak realist olması hoşuma gitti.Keşke bu döngünün sebebini böyle uzaylılar işte şiddetten falan çok hoşlanıyorlarmış da vs. gibisinden bir şeye bağlamasaymış yazar.Bilmiyorum onun dışında neye bağlanabilirdi ama bana çok çocuksu geldi ve bence o kısımlar havada kaldı, notumu kırdıysam da bundandır.Çok güzel kitap,okuyun okutturun.

Ookannyavuz· Sil Baştan
1/1026.04.2015

Şimdiye kadar sadece iki kitabı zorlayarak bitirdim, onlardan biri bu kitap.

Ggül ekmen· Sil Baştan
6/1003.04.2015

Eğer reenkarnasyona inanmıyorsanız şu an için imkânsız gibi görünen ilginç bir hikâyesi var. Sonsuz, derin ve heyecanlı bir dünyaya alıp götürüyor sizi. Düşünsenize hayatınızın 18 ile 43 yaş aralığını yani son 25 senesini sil baştan tekrar yaşıyorsunuz hem de defalarca. Mesela hangi hisse ne zaman artacak, ne zaman ekonomik kriz yaşanacak, o sene hangi takım şampiyon olacak depremler büyük felaketler vs. her şeyi biliyorsunuz. Buna göre hayatınızda o zaman beğenmediğiniz tarafları, yaptığınız hataları düzeltme şansınız var olmasını istediğiniz gibi yeni baştan kuruyorsunuz sonra pat diye ölüyorsunuz ve yine sil baştan yine 18 yaşındasınız. Aslında çok çok eğlenceli ama sağlam psikoloji gerektiriyor. Ben mesela öle dirile sonunda istediğim hayatı kurmuşum ama biliyorum 43 yaşında hepsi yok olacak yine öleceğim ha öleceğimi bile bile bunun önüne geçemiyorum da ne kadar önlem alırsam alayım altın fanusa da girsem bir şekilde 43 yaşımda tekrar ölüyorum. Buda demek oluyor ki hayatı yeni baştan yüzlerce kez kursam da kaderi değiştiremiyorum sadece sonuca giden yollar üzerinde oynamalar yapabiliyorum. Durum böyleyken düşündüm şimdi ölsem ve geriye dönsem neleri değiştirirdim diye çok ilginç bir durum değiştirmek istediğim her şey benim kaderim olarak belirlenmiş eğer bunlardan kaçamayacaksam arada giden yolları değiştirmenin hiçbir mantığı yok öyle yada böyle yaşanacaklar. Zaten ya unuttum ya gülümseyerek anımsadım pişmanlıklarım yok denecek kadar az beklide çok ama ne fark eder ki içinde bulunduğum ve şartlar gereği şu anki aklımla da yine aynı şeyleri yaşarmışım. Sonuç olarak bir kere yaşayıp ölmek en iyisi çünkü yapman gerekeni ne zaman gerekiyorsa o an yapman gerektiğinden acelecilik, toyluk, başka alternatiflerin olduğunu bilmemekten ötürü yaptığını biliyorsun pişmanlığın az diğer türlü ikinci kez yaşarken artık biliyorsun ve aynı hatayı iki kere yapmak aptallık olarak değerlendirir yani pişmanlık katsayısı daha fazla. Kurgusu bu kadar iyi olan bir kitapta sonunun iyi bağlanmamış olması ve aradaki boşluklar zaman zaman sıksa da kendi hayal dünyanızda gerçeklikten uzak bir şölen yaratabilirsiniz.

Oordoabchao· Sil Baştan
8/1019.02.2015

http://kronikokur.blogspot.com.tr/2015/02/sil-bastan.html

Bbetfln· Sil Baştan
4/1018.02.2015

Konu çok güzel ama yazar sanki yapamamış gibi , sevemedim

9/1012.01.2015

Grimwood'un güçlü kurgu gücünün eseri olan "Sil Baştan", akıcı yazı diliyle bir çırpıda bitirilebilecek bir roman. Bu sonsuz hayat döngüsünde kaybolmaya hazır olun. :)

Ccevatyalcin· Sil Baştan
7/1008.12.2014

Kurgusu her ne kadar sıradışı olsa da final aceleyle yapılmış hissi uyandırıyor okuyucuda

MMervekoroglu· Sil Baştan
8/1005.11.2014

Çok orjinal bir konu harika gitmiş tarih falan girmiş işin içine ama sonuçta ne oldu kim yaptı nasıl ve neden???Hiç birinin cevabını alamadım ama merakla 1 günde bitirdim:))

Yyagmurdeniz· Sil Baştan
6/1005.10.2014

Konu güzel ama kitap hiç bir yere bağlanmadan bitiyor.

Ggululucan· Sil Baştan
6/1008.07.2014

Eğer reenkarnasyona inanmıyorsanız şu an için imkânsız gibi görünen ilginç bir hikâyesi var. Sonsuz, derin ve heyecanlı bir dünyaya alıp götürüyor sizi. Düşünsenize hayatınızın 18 ile 43 yaş aralığını yani son 25 senesini sil baştan tekrar yaşıyorsunuz hem de defalarca. Mesela hangi hisse ne zaman artacak, ne zaman ekonomik kriz yaşanacak, o sene hangi takım şampiyon olacak depremler büyük felaketler vs. her şeyi biliyorsunuz. Buna göre hayatınızda o zaman beğenmediğiniz tarafları, yaptığınız hataları düzeltme şansınız var olmasını istediğiniz gibi yeni baştan kuruyorsunuz sonra pat diye ölüyorsunuz ve yine sil baştan yine 18 yaşındasınız. Aslında çok çok eğlenceli ama sağlam psikoloji gerektiriyor. Ben mesela öle dirile sonunda istediğim hayatı kurmuşum ama biliyorum 43 yaşında hepsi yok olacak yine öleceğim ha öleceğimi bile bile bunun önüne geçemiyorum da ne kadar önlem alırsam alayım altın fanusa da girsem bir şekilde 43 yaşımda tekrar ölüyorum. Buda demek oluyor ki hayatı yeni baştan yüzlerce kez kursam da kaderi değiştiremiyorum sadece sonuca giden yollar üzerinde oynamalar yapabiliyorum. Durum böyleyken düşündüm şimdi ölsem ve geriye dönsem neleri değiştirirdim diye çok ilginç bir durum değiştirmek istediğim her şey benim kaderim olarak belirlenmiş eğer bunlardan kaçamayacaksam arada giden yolları değiştirmenin hiçbir mantığı yok öyle yada böyle yaşanacaklar. Zaten ya unuttum ya gülümseyerek anımsadım pişmanlıklarım yok denecek kadar az beklide çok ama ne fark eder ki içinde bulunduğum ve şartlar gereği şu anki aklımla da yine aynı şeyleri yaşarmışım. Sonuç olarak bir kere yaşayıp ölmek en iyisi çünkü yapman gerekeni ne zaman gerekiyorsa o an yapman gerektiğinden acelecilik, toyluk, başka alternatiflerin olduğunu bilmemekten ötürü yaptığını biliyorsun pişmanlığın az diğer türlü ikinci kez yaşarken artık biliyorsun ve aynı hatayı iki kere yapmak aptallık olarak değerlendirir yani pişmanlık katsayısı daha fazla. Kurgusu bu kadar iyi olan bir kitapta sonunun iyi bağlanmamış olması ve aradaki boşluklar zaman zaman sıksa da kendi hayal dünyanızda gerçeklikten uzak bir şölen yaratabilirsiniz.

Ddisentanglement· Sil Baştan
8/1029.05.2014

her defasında şimdi ne olacak merakıyla kitabı bitirdim

EEsraAslan· Sil Baştan
9/1019.05.2014

Çok beğendim, acaba bana böyle olsaydı ne yapardım diyerek okuduğum bir kitap.

Mmarjinal_muallim· Sil Baştan
6/1021.01.2014

Konu ilginç fakat tekrar çok fazla olduğu için ilerleyen sayfalarda sıkılabilirsiniz, benden söylemesi..

RReyhanirem· Sil Baştan
4/1001.01.2014

Ken Grimwood’un sıradışı eseri Sil Baştan, zihninize şu soruyu kazıyor: Geçmişte yapmış olduğunuz hataları bilerek hayatınızı tekrar, tekrar ve tekrar yaşamak zorunda kalsaydınız ne yapardınız?

Ddilo· Sil Baştan
4/1025.12.2013

oku oku bitmedi.sadece konusu ilginç diye acaba sonunu nereye bağlayacaklarını tahmin edemediğim için okumaya devam ettiğim bir kitap ki pişman oldum sonunda hiç birşey yok...

Iilginipek· Sil Baştan
8/1016.12.2013

Kesinlikle okunması gereken bir kitap.Çok beğendim ve konusunu iyi bir şekilde ele almış.

BBig10Doss· Sil Baştan
3/1001.12.2013

Beğenmedim, yarım bıraktım.

TTheVoice· Sil Baştan
8/1021.11.2013

Her şey bir noktadan sonra ne kadar da sıradanmış gibi geliyor. En başta heyecan verici olan her yeni hayat sonrasında çekilmez bir cehennem azabına uğruyor. Bugün Aslında Dündü filmiyle aynı neredeyse tek fark orada 1 gün devamlı aynı kalıyor burada da yıllar. Her ilk , ilk olma özelliğini kaybetmediği sürece gerçekten inanılmaz heyecanlar verebiliyor :) Yazar , Jeff'in 2. yaşantısını öyle güzel anlatmış ki her insanın ilk yapmak isteyeceği şeyi dökmüş kağıda. Ve sonrasında da yine öyle güzel anlatmış ki artık bilinmeyenin olmadığı bir yerde her şeyin ne kadar da basit gözükebileceğini. Ben sevdim , hoşlandım. Bir nefeste okunabilecek tadımlık kitaplardan.

TTrueblue· Sil Baştan
8/1022.10.2013

Kitabın ana konusu bence: Bir hayatı kaç kere yaşarsanız yaşayın, yaşadıklarınızdan ders almıyorsanız yine hata yaparsınız.

Benzer Kitaplar