Eser· Kitap

Marslı

8.0/10(174)

Goodreads okurlarına göre 2014’Ün En İyi Bilim Kurgu Romanı! Altı gün önce, Mark Watney Mars’a ayak basan ilk insanlardan biriydi. Şimdi ise, orada ölmesi neredeyse kesin. “Çok uzun zamandan beri okuduğum en iyi kitap. Zeki, eğlenceli ve gerilim dolu. Marslı, bir romandan isteyebileceğiniz her şeye sahip.” —Hugh Howey, Wool serisinin yazarı “Sürükleyici… Defoe’nun Robinson Crusoe’su sanki daha zeki biri tarafından yazılmış gibi.” —Larry Niven, Hugo, Nebula ve Locus ödüllü Halka Dünya romanının yazarı “Bu kitap tam da benim gibi okuyucuların seveceği türden.” —John Scalzi, Yaşlı Adamın Savaşı serisinin Hugo ve Locus ödüllü yazarı “Andy Weir’in yazdığı Marslı şimdiye kadar okuduğum en iyi bilimsel bilimkurgu romanı. Bu romanı –başka bir kitap hakkında hiç böyle bir şey söylemedim– edebi anlamda da elden bırakmak mümkün değil.” —Dan Simmons, Hugo ödüllü Hyperion serisinin yazarı “Marslı aklımı başımdan aldı!” —Ernest Cline, Başlat romanının yazarı “Aksiyon ve uzay macerasının kusursuz bir karışımı.” —Library Journal

Baskılar29

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Marslı

Marslı

ithaki yayinları

416 sayfaISBN 97860537539022015-02-01
Marslı

Marslı

ithaki

416 sayfaISBN 9780553418026
Marslı

Marslı

İthaki

416 sayfa
Marslı

Marslı

İthaki

416 sayfaISBN 97860537539022014-01-01
Marslı

Marslı

İthaki Yayınları

416 sayfaISBN 97860537539022019-10-01
Marslı

Marslı

İthaki Yayınları

415 sayfaISBN 97860537539022014-12-12
Marslı

Marslı

ithaki

416 sayfaISBN 97860537539022014-12-01
Marslı

Marslı

İthaki

415 sayfa2014-12-01
Marslı

Marslı

İthaki Yayınları

416 sayfaISBN 97860537539022014-01-01
Marslı

Marslı

Marslı

Marslı

Marslı

Marslı

İthaki Yayınları

416 sayfa
Marslı

Marslı

İthaki Yayınları

416 sayfaISBN 97860537539022019-10-01
Marslı

Marslı

İthaki Yayınları

416 sayfaISBN 97860537539022014-12-12
Marslı

Marslı

İthaki

416 sayfaISBN 97860537539022014-01-01
Marslı

Marslı

İthaki Yayınları

416 sayfaISBN 97860537539022014-01-01
Marslı

Marslı

İthaki Yayınları

416 sayfaISBN 97860537539022015-01-01
Marslı

Marslı

İthaki

416 sayfaISBN 97860537539022014-01-01
Marslı

Marslı

İthaki

416 sayfa2015-01-01
The Martian

The Martian

Crown

369 sayfaISBN 97808041390212014-01-01
The Martian: A Novel [Kindle Edition]

The Martian: A Novel [Kindle Edition]

Broadway Books

385 sayfaISBN 97805534180262014-02-01
The Martian

The Martian

Crown

369 sayfaISBN 97808041390212014-01-01
Marslı

Marslı

İthaki Yayınları

416 sayfaISBN 97860537539022014-01-01
Marslı

Marslı

ithaki

416 sayfaISBN 97860537539022014-12-01
Marslı

Marslı

İthaki Yayınları

416 sayfaISBN 9786053753902
Marslı

Marslı

İthaki Yayınları

416 sayfa
Marslı

Marslı

ithaki

369 sayfa2015-01-01
Marslı

Marslı

İthaki Yayınları

416 sayfa2015-01-01
Marslı

Marslı

İthaki Yayınları

416 sayfaISBN 97860537539022014-01-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

8.0/ 10
174 puan
10
30
9
50
8
34
7
32
6
14
5
8
4
2
3
1
2
3
1
0
DdasKind· Marslı
6/1006.04.2019

Mars'tan görevden dönerken öldüğü zannedilerek unutulan bir astronotun Mars'ta tek başına yaşam mücadelesini anlatmaktadır. Diğer kurgusal kitaplara göre bu kitabın insana katabileceği artılar bulunmaktadır. Birisi şudur: insana inanılmaz bir beyin egzersizi yaptırır. Filmi izlediğinizde bunları anlamak veya hissetmek imkansızdır, zaten bundan dolayı film izlemek ve televizyon seyretmek pasiftir, izleyenin ve özellikle çocukların beyin gelişimlerini durdurur. Bu kitapta, oksijen elde etmekten bitki yetiştirmeye süper düşünülmüş çok sayıda kurgu var. İkincisi ise psikolojiktir. O Marslı yerinde olsaydık neler yapardık/nasıl hissederdik? Veya biz niye böyle bizim bütün ihtiyaçlarımızın karşılandığı muhteşem bir dünyada yaratıldık? Kim bize hazırladı bu dünyayı? Bizden ne ister? Şükretmek nedir? gibi soruları tetikler. Eğer bir kurgu, bir roman okuyacaksanız, bu kitabı diğer binlerce kitabın yerine tavsiye ederim.

Xxtina· Marslı
7/1002.02.2019

Okurken bazı yerlerde eğlendim, bazı yerlerde sıkıldım. Öncelikle matematikler içinde oldukça bunaldım. Mark'ın kendine has bir karakter olması da hoştu ve kitabı okunur kıldı ama ''çok iyi, 2014 bombası'' gibi değenlendirmelerin de ne kadar abartılmış olduğunu, kitabın da genel olarak ne kadar da sıradan olduğunu görmüş oldum aynı zamanda. Mark'ın her sayfa yaptığı hesaplardan çok duygu durumunu, Mars'ta kalmış bir insanın düşüncelerini okumayı diledim ve de bana göre kitabı en çekilmez yapan taraf Mars'ta her şeyin kusursuz gitmesi. Çıkan sıkıntıların hissettirmesi gereken telaşı, paniği hiç hissedemedim. Zira dünyanın en soğuk kanlı insanı bile panik yapar böylesi görülmemiş bir durumda. Tamam anladık, Mark espirili bir kişilik ama bambaşka bir gezegende ölmekten bahsediyoruz burda. Bunlar dışında Tayfa ile Mark arasındaki bağ güzeldi. Bir çok şey tahmin edilebilirdi ve kesinlikle filmi kitaptan daha güzeldi. (Bu her filme nasip olmaz.)

OOKYANUSYA· Marslı
9/1014.01.2017

MÜTHİŞŞŞŞ Resmen soluk tuttum uzun zamandır okuduğum en iyi kitap diyebilirim. Böyle bir hayatta kalma mücadelesi yok, hayatımın birçok noktasına referans oldu. Ağladım beeee....

Ccglctn· Marslı
9/1004.01.2017

okudugum ilk bilim kurgu kitabıydı.. Begendım.. Şimdi sıra filmde.

Tthebookmotel· Marslı
10/1018.12.2016

Yazar öyle keyifli, esprili bir dil kullanmış ki bilimkurgu sevmeseniz bile, sadece keyif almak için okuyabileceğiniz bir roman.

10/1007.07.2016

Mükemmel, söyleyecek hiçbir şey yok.

Hh.ergin kaliç· Marslı
5/1027.06.2016

Beklenmedik bir şekilde bitti aşırıda sürükleyici değildi açıkçası. Filmi izlemek için okudum kitabını resmen

2/1005.06.2016

Bu kitabı ya çok seviyorlar ya da hiç sevmiyorlar. Çok büyük beklentilerle başladım fakat sevmedim. Tam bir ayda okudum!

EElectronicArts· Marslı
9/1007.04.2016

Keyifli, eğlenceli anlatımıyla sürekli olarak problem çözme becerisi üzerine kurulu bir bir kitap. Bilimkurgu sevenlerin kesinlikle okuması gerek. Mizahla bilimkurguyu çok güzel harmanlamış.

Aahzee· Marslı
10/1020.02.2016

👍🏻👌🏻

KKitap Bey· Marslı
10/1007.02.2016

izlerseniz sevinirim :)) https://www.youtube.com/watch?v=425fmOj3aKc

Eeliiff_· Marslı
3/1013.01.2016

Çok zor bitti sevemedim nedense. Kitabın içerisindeki teknik terimler çok sıkılmama sebep oldu. Bu kadar çok teknik bilgi verilmesi yerine Marsta yalnız kalmış bir adamın ruh hali daha derinlikli bir şekilde anlatılabilirdi.

Aayfesa· Marslı
8/1027.11.2015

Roman oldukça akıcıydı. Kitaptaki bilimsel terimler bile sizi yormuyor aksine sorunları nasıl çözeceğine dikkat kesilmenizi sağlıyor. Açıkçası ben yazarın, kahramanın Mars'ta tek başına kalmışlığına odaklanmamasını da sevdim. Onun tek hedefi hayatta kalmaktı ve bunun için uğraştığından üzülmeye yeterince vakti yoktu diye düşünüyorum. Ha dili oldukça basit tutulmuştu ama zaten kim bu kitabı edebiyat bilgisini genişletmek için okur ki?

Eeskaymak· Marslı
9/1018.10.2015

Kitaptaki bilimsel terimler oldukça yoğundu ara sıra sıkılır gibi olsam da Mark Watney karakteri o kadar esprili ve eğlenceli bir karakterdi ve kitap o kadar akıcı ve sürükleyiciydi ki elimden bırakamadım. Acaba kitapta Mark'ın hayatta kalmak için yaptıkları bilimsel olarak gerçekleşmesi mümkün mü yoksa kurgudan ibaret mi merak ettim. Andy Weir nasıl da zeki bir adam. Bu türü sevenlere kitabı mutlaka tavsiye ederim.

Ccashkulle· Marslı
9/1016.10.2015

Bilimkurgu seven bir mühendis olarak "Marslı"ya bayıldım diyebilirim. Bu tarz kitaplarda edebi değere çok takılmamak lazım. Yazar hikayeyi başarıyla kurgulayıp sürükleyici bir şekilde, hele de esprili bir dille anlatıyorsa kitap benim için başarılıdır. "Otostopçunun Galaksi Rehberi"ni okurken, "3 Idiots"ı izlerken aldığım keyfi aldım. İlk fırsatta filmine gidip sinemanın büyülü dünyasında da yaşayacağım bu keyfi. MARK WATNEY UMUDUMUZDUR!!! :)

SSerdar Bekdas· Marslı
8/1016.10.2015

Tam tatilde okunacak kitap, çok eğlenceli. Kitapta geçen olayları önümüzdeki 20 yılda görebileceğimizi düşünüyorum. Roman gerçeğe dayalı bilim-kurgu; Marsta yaşam, uzayda yolculuk, tarım işleri, Andy Weir gerçekçi olması için sağlam araştırma yapmış. Tabi geçtiğimiz aylarda Marsta su bulunması işleri biraz değiştirmiş olabilir.

Pperesstt· Marslı
8/1015.10.2015

Mark Watney sen nasıl bir adamsın yaa... :)) seviyorum böyle samimi, eğlenceli karakterleri: ) Kitabı sevdim ama o formüller yok mu o formüller, çok sıkıldım okurken özellikle ilk başlarda ama alıştıktan sonra öylece okuyup geçtim çünkü hic bir sey anlamıyorum o konuda bilgim sıfır maalesef. Formüller dışında kitap çok iyiydi eglenceli, samimi, surukleyici, özellikle son sayfaları öyle heyecanlıydı ki ... ama keşke biraz daha devamı olsaymis. Sanırım filminde varmış devamı, izlemek için sabırsızlanıyorum.

Eelvis52· Marslı
10/1013.10.2015

Bu kesinlikle benim 1 numaralı FAVORİ kitabım. MUHTEŞEM. :)

9/1002.10.2015

Müthişti. İlk sayfasından son sayfasına büyük bir merakla okudum.

Bberil647· Marslı
10/1019.09.2015

Uzay temalı okuduğum ilk romandı.Gerçekten çok beğendim ama sadece birkaç şeyde sorun vardı.ilk önce karakterlere soyadı ile hitap ediliyor.bu karakterin cinsiyetini öğrenmemizi zorlaştırıyor.ayrıca sonu güzel bir şekilde bitti ama bence yazar sonu hakkında biraz daha bilgi verebilirdi.çünkü mürettebatın hermese güvenli vardıklarını biliyoruz ama dünyaya sağ salim ulaştılar mı orası belirsiz. ama bunların haricinde çok güzeldi.

Ddanydarco· Marslı
7/1018.09.2015

Özellikle uzay , nasa gibi konulara ilginiz yoksa çok ama çok sıkılırsınız. Ben ridley Scot ın yönetmenliğini yapacacağı için aldım okudum çok beğendim . prometheus filmini izleyin sizi cezbetmezse okumanızı tavsiye etmem.

Kkamelya_274143· Marslı
8/1010.09.2015

İçinde pek çok kimya,botanik,mühendislik... bilgileri barındırmasına rağmen mizahi yönü ve cümlelerinin kolay anlaşılabilir ve açık olması okunmasını kolaylaştırıyor.Sonunun az çok tahmin edilebilir olması kitabın soluksuz okunmasına engel değil.Bilmenize rağmen Mark Watney'nin karşılaştığı zorlukların içinden ustaca çıkmasını,zekice çözümlerini kitaptaki dünyanın içinden takip edip,oradaki insanlarla birlikte heyecanlı bir şekilde Watney'nin kurtuluş planına şahit olmak eğlenceliydi.Bundan böyle Watney benim 2. Sherlock'um sanırım. :)

SSirEvo· Marslı
8/1009.09.2015

Uzun süredir yabancı roman okumayışımın da katkısıyla epey hoşuma gitti. Macera sevenler kaçırmasın. Teknik terimler de var ama gidiyor her türlü. Filmi gelmeden okumak lazım. Filminin vizyon tarihi 2 Ekim 2015 bu arada.

Ttifosi· Marslı
9/1005.09.2015

Çok güzeldi

JJoseph· Marslı
9/1002.09.2015

http://kralicekitap.blogspot.com.tr/2015/09/kitap-yorumu-marsl-andy-weir.html Nasıl bir yorum yapmam gerektiği hakkında hiçbir fikrim yok. Çünkü daha önce hiç bilim kurgu kitabı okumamıştım. Diğer insanlar ne düşünüyor diye bakmak için Goodreads - Vikitap yorumlarına baktım ve kitaba bayılanlar kadar hiç beğenmeyenlerin de olduğu gördüm. Bu türle yeni tanıştığımdan, karşılaştıracak bir şeyim olmadığından mı bilmiyorum ama ben çok beğendim. Hatta bayıldım! NASA tarafından, Mars'a ilk kez insanlı uzay aracı göndererek daha çok bilgi edinmek için Ares isimli bir program başlatılıyor. İlk iki ekip görevini başarıyla tamamlayarak Dünya'ya dönüyor ve sıra Ares 3'e geliyor. Altı kişilik mürettebat Mars'a sağ salim varıyor ama görevlerinin altıncı gününde çıkan kum fırtınası yüzünden her şey iptal ediliyor. Bütün ekip dünyaya geri dönmek için uzay aracına gidecekken, fırtına yüzünden kopan iletişim çanağı Mark Watney'e çarpıyor ve onu diğerlerinden ayırıyor. Yeterli yiyeceği ve iletişim sistemi olmadan yaralı bir şekilde Mars'ta tek başına kalan Mark'ın macerası da böylece başlamış oluyor. Andy Weir'ın kalemini çok sevdim. Mizahi ve hafif -yaa ne demezsin dediğinizi duyar gibiyim :P- argoya kaçan anlatımı sayesinde o kadar bilimsel cümleye rağmen beni hiç sıkmadı. Okurken insanları en çok rahatsız eden şey yazarın sürekli bilimsel terimler kullanması olmuş. Onların aksine ben kitabın bu yönünü çok sevdim. Yani evet bazı yerlerde "Ne diyorsun sen allasen?" diye düşündüm ama genel olarak o kısımlar eğlenceliydi. :D Bence kitabın tek sorunu Mark'ın duygularına çok az yer verilmiş olmasıydı. Çok zeki, çok azimli, kendine güveni tam bir karakter yaratılmış ve sadece bu yönleri üzerinde durulmuştu. Okurken Mars'ta tek başına kalmış bir adamın çaresizliğini, sürekli bir şeyler berbat olduğunda yaşadığı korkuyu ya da işine yarayacak, hayatta kalmasına yardımcı olacak bir şeyler bulduğundaki sevinci hissedemedim. Ve gelelim sayın çevirmene... Kendisini tebrik ediyorum, çok başarılı ve özenli bir iş çıkarmış. Bu kitap çeviriyle berbat bir şeye dönüşebilirdi. Muhtemelen böyle bir kitabı çevirmek çok zordur, helal olsun vallahi. Çevirinin benim gözüme çarpan hiçbir hatası yoktu. :') Yazının başında da dediğim gibi daha önce hiç bilim kurgu okumamıştım. O yüzden "Bilim kurgu sevenler mutlaka okumalı," tarzında bir cümle söyleyemiyorum. Benim zevkime hitap eden bir kitaptı. Kitap zevkinin benimkine yakın olduğunu düşünenler varsa mutlaka okusunlar. Ben beğendim, onların da beğeneceğini düşünüyorum. ^^

Benzer Kitaplar