Adı: Aylin
Aylin Radomisli Cates, 19 Ocak 1995 Perşembe günü, evinin bahçesinde, o sabah evini temizlemeye gelen hizmetçisi tarafından, kendi arabasının altında ölü bulundu. Üstünde ve etrafta nasıl öldüğüne dair hiçbir iz yoktu. Bir hırsızın saldırısına uğramış değildi. Bir katille boğuşmamıştı. Elbisesi yırtılmamış, tırnakları kırılmamıştı. Çorapları bile kaçmamıştı. Kaptıkaçtı tipi arabası, parke taşı döşeli dümdüz avluda, aklın alamayacağı bir nedenle kayarak, dört parmak yüksekliğindeki seti atlamış, meyil aşağı inmiş, ön tekerlekleri yolda, arka tekerlekleri duvara takılı durmuştu. Aylin, arabanın altına çaprazlamasına girmiş, sırtüstü yatıyordu. Üstünde abiye bir gri döpiyes, yakasında yarım ay biçiminde bir elmas broş, parmağında tek taş yüzük vardı. Otopsi raporuna göre, iki gün önce, Salı gecesi ölmüştü. Türkiyenin tartışmasız en ünlü kitaplarından biri Adı: Aylin, prenseslikten Amerikan ordusuna uzanan baş döndürücü bir hayatın romanı...
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (762)Hiç olmazsa ben elimden geleni yapmıştım. Hayallerimin peşinden gitmiştim. İleride bir gün, aşk nedir diye sorarlarsa bana, Işık adında biri, diyecektim, ilk görüşte vurulduğum, peşine düştüğüm, yaklaştığım ama hiçbir zaman kavuşamadığım...
Kitabın ilk çeyreğindeki karakter yoğunluğundan başım döndü, çok fazla insan kalabalığı vardı bana göre, zaten bir süre sonra kim kimin nesiydi hatırlamadım bile :) Aylin Radomisli Cates'in hayatında başarılı olduğu tek şey mesleği, onun dışında neye dokunsa küle çevirmiş maalesef : ( Yakınlarından ve arkadaşlarından özür dilerim ama bence Aylin, hayatı boyunca ne istediğini bilmeyen, şımarık, aykırı olacağım diye hata üstüne hata yapan ve battıkça batan bir kadın, kendisi oldukça iyi bir psikiyatr ama en çok kendisinin bir doktora ihtiyacı varmış, keşke tedavi görseydi... Kitabın ilk kısımlarında Osmanlı' zamanından yani büyük babalarından başlayarak soy ağacı hakkında bilgilendiriliyoruz, sonra ailesi, çocukluğu, gençliği, okul yılları, arkadaşları, zenginliği, şaşalı hayatı derken, yetişkin Aylin'le tanışıyoruz, sonrasında ise bolca, Aylin'in, aldattığı kocalarını , genç ve yaşlı sevgililerini okuyoruz, bu yaşlı sevgililerin bazılarının sadece flört olduğu söyleniyor ama bu da durumu kurtaramıyor maalesef, kitapta benim en sinir olduğum olaylardan biri üçüncü kocası Mişel' le olan evliliklerinde yaptığı hareket, evliliklerinden bunaldığını söyleyip, adam kendisinden biraz uzak dursun diye, kocasına bir sevgili arayışına çıkıyor, arkadaşlarına, kocama birini ayarlayın da beni az rahat bıraksın diyor, bu nasıl bir fantezidir anlamadım.. Aylin'in ölüm anı hakkında akıllarda soru işareti hala devam ediyor, nasıl çözülemedi bilmiyorum, nette biraz araştırınca Aylin ve yakınlarının, Fethullah Gülen'le olan dostluklarından, Beyaz Saray tanışıklıklarına kadar kafa karıştıran bazı durumlar var.. Bu arada Ömer Koç'u Papaz kıyafeti içinde düşündüm de, yok yok düşünemedim :)) Olayların kaleme alınışı fena değil, ama okumasanız da bir şey kaybetmezsiniz bana göre : )
Ayse Kulinin surukleyiciligi bu kitabinda da etkisini gosteriyor. Lakin anlatilan karkater gercekten baya bi ucukmus. Akici bir dil ve uslup.
sonunu hala deli gibi merak ettiğim ve yeni basımlarda ek var mı diye takip ettiğim tek kitap. Ortaokul yaşlarımda keyifle okuduğum bir kitaptı.
Ayşe Kulin'in okuduğum ilk kitabı adı:aylin. Ve sanırım okuduğum ilk biyografi kitabı ayrıca. Yazarın dilinden bahsetmek gerekirse oldukça akıcı ve her şeyi dolandırmadan anlatıyor. Aylin ise muhteşem bir kadın. Kitabın başlarında çok salakça bulduğum kararlar vermiş olsada öldüğünde bile ne yaşadı be diyip üzülemeyeceğim kadar muhteşem. Keşke bu kadar insana sevgi verip etrafındakilere güzellik saçarken bir nebzede olsa içindeki boşluğu doldurabilseydi.
Aylin, başlarda bana çok uçarı,vurdumduymaz Türk kızına yakışmayan bir karakter çizse de, bu içimden geçenleri tek tek yutturan, olgun, hayat dolu,insan seven,hayvan seven,doğa seven bir karekter çıkarttı ortaya. Şeklin bir önemi yok,vicdan olursa insansın. Çok iyiydin be aylin...
Aylin Radomisli Cates 19 ocak 1995 perşembe günü evinin bahçesinde, şüpheli bir şekilde evinin temizlikçisi tarafından bulunur ve ölümündeki sır perdesi aralanamaz ve kayıtlara garip bir kaza olarak geçer. Aylin Devrimel in biyografisi olarak yazılmıştır kitap ailesi çocukluğu,gençliği, okulları, evlilikleri ve meslek hayatı anlatılıyor kitapta. Sıradaşı bir kişilik ve sıradışı bir hayat anlatılıyor... Aslında çok ilgimi çektiğini söyleyemem kitabı okurken zaman zaman sıkıldım... biyografi okumayı severlere tavsiye edebilirim.
hala unutamadığım ve değerli kitaplarım içinde bir yeri vardır
Çok zevk alarak okuduğum bir kitap çok şey öğreten ve hafızalara kazınan..
Benim en sevdiğim kitaplardan biridir. Tanıdıkça daha da çok seveceksiniz Aylin'i. Sonunu bile bile yine de olmasın isteyeceksiniz.
4 defa okudugum tek kitap.AyLin hem kalbimde hem beynimde yer etti.Gerçek bir yaşam ve yaşanmışlıkları muthiş bir anlatımla kaleme alan harika bir yazar.İkisi aynı kitapda ehh gerisini siz tahmin edin!
Etkileyici bir hayat, etkileyici bir anlatım.
sürekli eş ve iş değiştiren, hayattan sıkıldığında kendini mutlu edecek yeni bir yol üreten bir kadın.. Aylin...
Ayşe Kulin'in ilk okuduğum kitabıydı, sanırım diğer kitaplarını da okuyacağım, kısacası beğendim.
Lise 1 de iken Birgün ile tanıdım Ayşe Kulini ama kitabı o kadar sevmedim ki yanına yanaşmam dedim ta ki Aylin e kadar.Saatlerce kalkamadım başından meraktan öldüm yemek yerken:))1-2 kitap daha okuyacağım eğer aynı şekilde olursa Ayşe Kulin kesinlikle favori yazarlarımdan birisi olur
Ayşe Kulin'le ilk tanıştığım kitap olma özelliğinin yanında biyografilerin tadını da ilk keşfettiğim kitaptır. Aylin Devrimel'in çizgi dışı yaşamının ve şaibeli ölümünün anlatıldığı kitap, gerek içerik itibariyle gerekse yazı stili bakımından beni oldukça etkilemişti.Adı Aylin, Füreya ve Türkan romanları Ayşe Kulin'in biyografilerde kalemini daha iyi konuşturduğunun en iyi örnekleri diye düşünüyorum.
Yasama hevesi ve sevinci son nefesine kadar bitmeyen sira disi bir kadinin hayat hikayesi. Her sayfasi tutku ve hayranlik dolu nefis bir hikaye. Kesinlikle okunulasi bir eser.
çok geç keşfim, keşke daha önce okumuş ve aylin'le tanışmış olsaydım.
iki kez üst üste okuduğum için kitaptan o yıllarda biraz soğuma oldu. ne bileyim işte bir iki ay içinde 20 tane kitap okumuş gibi hissettim.
600 yıllık Osmanlı Devletine olan bağlılık ile değişen ülke ve dünya düzeni arsında sıkışıp kalan Osmanlı aristokrasisinin ikilemini anlatıyor Veda romanı. Eski ve yenin karşı karşıya geldiği iki nesil.
Adı Aylin, hayatın her dönemecinde tekrar tekrar okunması gereken ve her okunduğunda da insanda bambaşka tatlar bırakan bir kitap..genelde Ayşe Kulin'in kitaplarını okumasamda bu kitabının bende ki yeri apayrıdır..
Ayşe Kulin'in okuduğum ilk romanı. Aylin'in hayatını dolu dolu yaşayışı, her bir satırıyla beni büyüleyen bir romandı.
Ayşe Kulin'in okuduğum ilk kitabı ve beni mükemmel bağlamıştı.Sevdim.












