Geyikli Park
Falih Rıfkı Atay'ın Ateş ve Güneş adlı kitabında, bir subayın kendisine yönelttiği şu eleştiriyle Çanakkale direnişine hak ettiği değeri vermeyişimizin çok eskilere dayandığını görebiliriz: "Siz gençler ne tembelsiniz? Hiçbir şey yazmıyorsunuz. Çanakkale'ye bir torpido şair ve ressam gitti. Daha bir kitap bile görmedik." Oysa Çanakkale'yi ziyaret ederek, izlenimlerini aktarmaları istenen sanatçı heyeti, 11 Temmuz 1915'te Sirkeci'den trenle yola koyulur. Davete, aralarında İbrahim Çallı, Enis Behiç, Hamdullah Suphi, Ömer Seyfettin, İbrahim Alaattin, Nazmi Ziya ve Mehmet Emin'in de olduğu on yedi kişi katılır. "Heyet-i Edebiye" olarak anılan grup, bir İngiliz zırhlısı tarafından tahrip edilen Namık Kemal'in Bolayır'daki mezarını da ziyaret etmeyi unutmaz. Davete katılamayanlar arasında öyle güçlü bir kalem vardır ki, eğer heyette o olsaydı Çanakkale Savaşı hakkında elimizde harika bir eser olabilirdi. Ancak gidemez, çok önemli bir mazereti vardır, ölüm döşeğindedir. Tevfik Fikret, başucunda duran Çanakkale'deki savaş alanlarına ziyareti içeren davetiyeye bakarak verir son nefesini… Ve Sunay Akın, Çanakkale'den bindiği gemisiyle, dünyanın gizli kalmış pek çok kıyısına uğrayarak sürdürür yolculuğunu. Hiç anlatılmamış öyküler fısıldar kulağımıza, Geyikli Park subaya geç kalmış bir özürdür adeta. (Tanıtım Bülteninden)
Baskılar1
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(18)
Tüm puanları gör (79)Hem etkileyici hem de tarihimizde bilmediğimiz şeyleri anlatan bir kitap. Tarih içerikli olmasına rağmen akıcı bir dili var. Kesinlikle tavsiye ederim. :)
Sunay Akın'ın okuduğum ilk kitabı. Ankara kitap fuarında imzalatmıştım.Kitabı çok beğendik.Okurken bir çok yerin altını çizdim.Tarihimizde unutulmuş bir çok olaya ışık tutmuş.Çok beğendim.Okumanızı tavsiye ederim.
Çok yordu beni.. resmen bilgi bombardımanı.. aaa bu böyle miymis, ya suna da baksana derken su gibi akıyor akmasına da her şeyi aklında tutmaya çalışırken bilgiler uçup gidiyor.. okurken yanında mutlaka kagit kalem bulundurmalı..
Gercek bir arastırmanın buyuk bir emeğin sonucu olusturulmus bir eser.Bizim 255 sayfa okuyabilmemiz için eminim 3 katı sayfa okuyup sentezlemiş ve yazıya en yalın haliyle en samimi biçimde dökebilmeyi ancak Ustadlar yapabilir.
Tarihimizdeki onemli kisi ve olaylari bilmemiz gerekirken , gunumuzde daha cok populer ve unlu insanlarin hayatlarini ezbere bilir olduk.Bu gidise guzel bir sekilde dur diyebilecek hos bir calisma olmus.icerisindeki bilgilerle bana cok sey kattigini soyleyebilirim
Keyifle okuduğum ve çok şey öğrendiğim bir kitap..
yorumum blogda http://egemvekitaplarim.blogspot.com.tr/2015/05/geyikli-park.html
bu kitaptan gerçekten bilmediğiniz ve hayret edeceğiniz bir çok yeni bilgiler öğreneceksiniz.. iyi okumalar..
Sunay Akın'ın hikayelerini okurken nasıl bu kadar kuvvetli bir hafızaya sahip olabildiğine hayranlık duyuyorum. Bu kitabında da kimseden öğrenemeyeceğimiz detayları öğreniyoruz. Sadece tek noktaya takıldım: Keşke her fırsatta Oyuncak Müzesi'nin reklamını yapmasaymış; antipatik duruyor.
Sanki Sunay Akin anlatti ben dinledim sesi kulaklarimda. kesinlikle tavsiye ederim.
Gösterisi sonrasında kitabı imzalatma şansımız oldu. Lakin geyik bölümü, gösteride daha ayrıntılı ve etkileyiciydi ;-) Hakikaten, olimpiyat adaylığı gibi zamanlarda değil de, her daim bilinmeyen değerlerimizi bilsek, hatırlasak ya... Gerçi, önce şu "Turkey"den mi kurtulsak...
Her biri kitap olacak onlarca öykü!!Muhteşem ve can yakıcı Ayrıca Gezi'nin geçmişi ve GELECEĞİ hakkında bana ışık tuttu. Alın okuyun
Sanki Sunay Akın'ı dinliyormuşum gibi okudum kitabı. Anlatım dili o kadar akıcı ve cümleleri öyle güzel ki. Bu kitabında da Çanakkale'nin bilinmeyen, unutulan kahramnalarından, olaylarından yola çıkarak kısa kısa hikayeleri var...
Tekrar tekrar okumak isteyeceğiniz güzellikte bir kitap.. Mutlaka okuyun, okutun.
ilk kez bir Sunay akın kitabı okudum ve gerçekten çok keyif aldım. her bölümde ayrı bir duygu yaratıyor insanda. tavsiye ederim. güzel ve keyifli okumalar.
Zevkle okunan tarihimizi ve kültürümüzü bize başarılı bir şekilde anlatan Sunay Akına binlerce teşekkürler... Kitap içerisinde çok şaşıracağımız ve bilmemiz gereken olaylar mevcut...Son derece yararlı ve okunması gereken bir kitap Bence Sunay akın bu ülkede Kültür Bakanı olması gerekenlerin başında geliyor...










