Harry Potter ve Azkaban Tutsağı (Harry Potter, #3)
Sirius Black adında azılı bir katil, tüyler ürpetici Azkaban kalesinde tam on iki yıl boyunca tutsak kalmıştır. Tek lanetle on üç kişiyi birden öldüren Black'in, Karanlık Lord Voldemort'un hizmetkarı olduğuna kesin gözüyle bakılmaktadır. Bir yolunu bulup Azkaban'dan kaçan Black'in peşinde olduğu bir tek kişi vardır: Harry Potter. Harry, büyücülük okulunun sihirli duvarları arasındayken, arkadaşları ve öğretmenleriyle birlikteyken bile güvende değildir. çünkü aralarında bir hain olabilir. Okuldaki üçüncü yılında Harry'yi, yeni bir Karanlık Sanatlara Karşı Savunma öğretmeni, ilk kez alacağı Kehanet dersi, heyecanlı Quidditch maçları ve büyücülük köyü Hogsmeade bekliyor. Ama Harry'nin öncelikle Sirius Black'in elinden kurtulması gerek. Harry Potter ve Azkaban Tutsağı, beklenmedik gelişmelerle her sayfasında okuru biraz daha şaşırtan, biraz daha heyecanlandıran bir kitap.
Baskılar12
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (708)Muazzamdı, serinin şu ana kadar okuduğum en iyi kitabıydı. Geçmişle olan bağlantıları, karakterlerin derinlikleri, kitaba serpiştirilmiş ince detayları, bulmaca çözer gibi yerine oturan taşları okudukça kendimden geçtim sahiden. Çok akıcıydı, Rowling'in hayal gücüne hayran olmamak elde değil. Black ve Lupin iyi işlenmiş, sevdiğim iki karakter oldu. Dumbledore ise başlı başına bir bilge olduğunu bir kere daha kanıtladı, belki de onu en iyi büyücü konumuna koyan yeteneklerinden çok bu unsurdur. Snape'in de kendine özgü olan havasına alıştım ki aralarında husumet neymiş biraz daha öğrenmiş oluyoruz.
Nasıl yapıyorum bilmiyorum ama çoğu seriye orta kitaplardan başlamayı başarıyorum. Harry Potter serisine de Zümrüdüanka Yoldaşlığı’yla dahil olmuştum. Derken seriyi tamamlamaya karar verdim. Açıkçası ilk iki kitaptan sonra ‘Azkaban Tutsağı’ ilaç gibi geldi. Kurgusu baştan sona mükemmel. Özellikle şamarcı söğütün okula dikilme hikayesine bayıldım. Kitabın sonlarına doğruysa gözlerim dolmadı desem yalan olur. Hagrid’in de pek çok kez dediği gibi ‘’Şu Dumbledore büyük adam.’’ Kitaplar her zaman filmlerinden daha kıymetli olmuştur benim için. Ama Hermonie’nin bu büyülü dünyada durmaksızın ders çalışması insanı gerçekten hayrete düşürüyor. Bu kadar abartılı olmayan, filmdeki halini kesinlikle tercih ederim. Harry Potter dünyasıyla ortaokul yıllarımda tanışmıştım. Şimdi 25 yaşımda yine aynı heyecanı hissediyorum. İyi ki varsın J.K.ROWLİNG.
Serideki favori filmim Azkaban Tutsağı.Serideki favori kitabım da yine Azkaban tutsağı olacak gibi görünüyor.
Çünkü J.K. Rowling baş tacıdır
http://gokhantezcan.blogspot.com/2015/05/harry-potter-gec-kalnms-bir-okuma.html
Yine harika bir kitaptı. Bundan sonraki yorumum spoiler içerikli, o yüzden kitabı henüz okumayanlar uzak dursun. Birinci kitaptan bu yana var olan Scabbers'ın Peter Pettigrew çıkması beni hem şaşırttı, hem de böyle bir zeka ürününe şapka çıkarttırdı. Hele Sirius Black olayı tam bir ters köşeydi. Nihayet Harry'nin manevi de olsa bir babası, gerçek bir akrabası var. Rowling resmen efsane bir yazar.
http://kronikokur.blogspot.com.tr/2015/09/harry-potter-ve-azkaban-tutsag-harry.html
Serinin bu kitabı ile artık olayın derinliğini kavramaya başlıyoruz. Atmosfer karanlıklaşıyor, tehlike belirginleşiyor. Ayrıca kitabın benim için en büyük özelliği: En sevdiğim, hep seveceğim ve başına geleni asla kabul edemeyeceğim kitap karakteri -bizim için gerçek- Sirius Black... Öyle bir karakterdir ki hem sadakatin, hem cesaretin, hem zekanın, hem de dostluğun simgesi. Gözümde kusursuzdur. En has süper kahramandır. Böylesi birini yarattığı için yazarı gözlerinden öpüyorum :D Sakın kendinizi kaptırıp ona bağlanmayın yoksa her rastladığınız siyah köpüşe ^-^ "Siriiuuuuuus" diye atılır hayvancağızın yaşama sevincini söndürürsünüz. Kendinizi bu hikayeye öyle bir eklersiniz ki en usta yazarların, en becerikli kurgucuların nutku tutulur. Ama bir şey olur ki ismini her gördüğünüzde içinizde fırtınalar kopar, böylesi temiz ruhlu birine olanları sindiremez, acılarını ta içinizde hissedersiniz. Her şeyden beterdir bir kitap karakterine aşık olmak...
Favori
Sirius çok başarılı bir karakterdi. Ancak diğer kitaplara göre kurgusu sönük kalıyordu.
Serinin üçüncü kitabında ise olayların yavaş yavaş derinleşiyor. Harry Potter'ın tanıyamadığı ailesini öğreniyoruz biz de. Ve sevdiğim iki karakter daha giriyor bu kitapta maceraya: Sirius Black ve Remus Lupin. Harry, Hermione ve Ron'un arkadaşlıklarındaki dalgalanma bu bölümde hoşuma gitmeyen tek olay oldu. Ben de Hogwarts'dan mektup falan bekliyorum işte hala.
GERÇEKTEN AMA GERÇEKTEN MUHTEŞEMDİ! Bana bu kitabı okumak öyle huzur verdi ki.... Kendimi şster istemez 10'lu yaşlarımdaki çocuksuluğumda buldum okurken. Bir o kadar saf bir o kadar neşeli. Akıcı dilininde faydasıyla sabahın 03:41'inde kendimi kuş gibi hafiflemiş hissediyorum! Sanırım uykuya ihtiyacım kalmadı :)
Felsefe Taşı özeldir,ama Azkaban Tutsağı farklıdır.Hem seride hem diğer kitaplar içinde yeri ayrıdır.Okur okumaz anlarsınız.En azından benim için öyleydi.
Çok sevdiğim bir seri!
Diğer kitaplar kadar ihtişamlı, mükemmel.
Harry potter serisinin hicbir kitabini birbirinden ayiramam, fakat azkaban tutsaginda ormandaki kurt adam kisminda o kadar korkmustum ki sabaha karsi annemin koynuna girip uyumustum. Bu seriye cocuk serisi diyenle tartisirim evet harry ile ayni yastaydim ilk kitapta harry dogumgununu kutlarken bende onunla kutladim ama suan 23 yasindayim ve kitaba hala ayni hisleri duyuyorum. Peter pettigrew'un olaya dahil olusundaki mukemmel kurguyu dusundukce ellerimi basima koyup aman allahim bu nasil bir olay orgusu diyorum. Buyuksun rowling.
Biz ilk iki kitapta tamam Rowlig'in nasıl bir dünya kurduğunu anladık derken o bizim önümüzde bu durumu kitap boyunca çeşitlendirdi.
en sevdiğim kitap buydu benim. Belki de Sirius yüzündendir. Belki de ilk okuduğumda daha çok küçük olduğum için okuduğum en kalın kitap olduğu için...
serinin en sevdiğim kitaplarından... filmi de öyle..
Güzel ama biraz karmaşık olmaya başlıyor.
Hayatınızda hiç polisiye roman okudunuz mu? Ya da yap-bozun parçalarını hiç birleştirmeye çalıştınız mı? O zaman bu duyguyu okurken hissedebilirisiniz.
Harika bir kitaptı bu kitaba bayıldım . Ve sıkılmadan okudum
Tüm seri boyunca, hem kitap hem film, en sevdiim Azkaban Tutsağı oldu. Seride favorim. Sirius'a hayran kaldım.
Serinin hepsi ayrı ayrı güzel..
çokk güzeldi. blackkk
Benzer Kitaplar

Harry Potter ve Ateş Kadehi (Harry Potter, #4)

Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı (Harry Potter, #5)

Harry Potter ve Sırlar Odası (Harry Potter, #2)

Harry Potter ve Melez Prens (Harry Potter, #6)

Harry Potter ve Ölüm Yadigârları (Harry Potter, #7)

Harry Potter ve Felsefe Taşı (Harry Potter, #1)

Ozan Beedle'ın Hikayeleri
Aynalar Pencereler ve Elmalar
Cephede Bayram (Çanakkale Destanı, #2)

KPSS Ölçme Değerlendirme











