İz
Yakın çevremizde benzerlerini görebileceğimiz gerçeklikte bir baba-kız öyküsü... Babasına hayran Verda, hatta âşık. Biricik kahramanım diyor onun için. Ne var ki, yıllar önce annesiyle babasının boşanmasından sonra ayrı düşmüşler birbirlerine. Çatışmışlar, çelişmişler ama sevgileri içten içe hep sürmüş. Kariyerinde zirveye ulaşmış ünlü avukat Vedat Karacan’ın intiharıyla başlıyor öykü. Bu beklenmedik ölümün ardında yatan gizi çözmek Verda’ya düşmektedir. Geriye dönüp baktığında yüzleştiği keşke’leriyle, pişmanlıklarıyla ve içini kavuran devasa bir özlemle sürecektir babasının izini... Minicik çocuk ellerimi avucunun içine hapsettiğinde, yüreğim yüreğinde eriyordu babacığım. Parmaklarım büyüdü diye mi tutmuyorsun artık ellerimi? Keşke hep küçük kalsalardı... Ne oldu da ayrıldı ellerimiz baba? Hiçbir zaman soramadım bunu sana. Sormak istediğimde fırsat olmadı, fırsat olduğunda cesaretim... Soluk soluğa okuyacağınız, farklı bir Canan Tan romanı...
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (301)"Babamı keşke'lerle uğurladım. İçime dert olan pişmanlık düğümleriyle. Aynı yanlışı annem için de yinelemek istemiyorum. Arkasından dökecegim göz yaşları, yalnızca onu yitirmekle ilgili olmalı, yapamadıklarım ya da yanlış yaptıklarımla ilgili değil." "Varlığın değil, yokluğun değerini bilir insanlar. Mutluluğun değerini bilenler, mutsuzluğu tatmış olanlardır." Zevk alarak okuduğum bir kitaptı. Altı çizilecek çok cümle vardı. Yazılan yorumların aksine ben yazarın hikayenin sonunu bağladığını düşünüyorum. Çocuk gözünden anne babanın ve çevrenin aile içindeki durumunu güzelce yansıtmış. Eşlerin birbiriyle ilişkisini de gözden geçirmesinde etkileyici yorumlar yapıyor. Okuduğum ilk Canan Tan kitabıydı ve benim için güzel bir başlangıçtı.:-)
Kitaptaki konu anne ve babasının boşanmasıyla babasına kırgın olan verdanın babasıyla arasında geçiyor.Hiç beklenmedik bir zamanda babasının intiharı ile yıkılan Verda bu duruma araştırmaya başlıyor ve araştırırken başından olaylar geçiyor. Başarılı bir kitaptı,okumanızı öneririm. Unutmadan babalar,kızların ilk aşkıdır. Verdada babasina oldukca bağlıydı.
Canan Tan' ın yazarlığını beğenmeyen bi ben mi varım? Çok yalın ve zorlama geliyor kitapları. Eskiye göre kendini geliştiriyor ama yazdıkları hep askıda. İz' le güzel bir konu bulmuş ama irdeleyememiş. Çok fazla dağıtmış aklındakileri. Daha çok ilerlemesi gerekiyor diye düşünüyorum.
Piraye ve En son Yürekler Ölür gibi müthiş kitapları yazan birinden beklenemeyecek kadar kötü bir kitap olmuş. 80'ler sonu 90'lar başında yapılan yavan , bol ajitasyonlu Türk filmleri gibiydi..Araya serpiştirilen gezelim-görelim tadındaki gezi maceraları ise sıkılma konusunda nirvanaya ulaşmamı sağladı resmen..Hayal kırıklığına uğradım.. :(
Kitabı okumaya başlamıştım ve bitiremeden sınav haftası gelmişti.Henüz devam edemedim ancak en kısa sürede bitireceğim.
Okurken babamı çok özledim. Beni epey ağlatan bir kitaptı.
Canan Tan'in her kitabini zevkle okudum, Bu kitabdia cok etkileyiciydi.
Avukat adaylarının okuması gereken kitaplardan diyebilirim.
Kitap sayesinde Karadeniz Ve Akçay ı gezdim diyebilirim :)
Canan Tan okuyunca, romanlar'ının film olabilir düşüncesi geliyor aklıma. Piraye ve Yüreğim Seni Çok Sevdi'den daha iyi buldum kitabın konusunu. Sürükleyici olması, soluksuz okutuyor. Yaşamda sıkça rastladığımız bizden bir hikaye...
Canan TAN'ın kalemini cok sevmeme ragmen sıkılarak okuduğum bir kitaptı.
Sonunun şaşırtmasını beklerdim ama maalesef öyle olmadı.
güzel heyecanlı fakat sonu biraz beklentileri karşılamıyor gibi
Kardeşimde kaldığı için yarım bıraktım yoksa yarım bırakılacak kitap değil :)
çoğu kişi gibi bende beğenmedim. öylesine yazılmış bir kitap gibiydi.
Babam yoğun bakımdayken okuma başladım, vefat edince bitirdim... Terapi gibiydi. Bol bol altını çizdim. Hâlâ kitaplıktan çıkarıp altını çizdiğim bölümlere göz atarım...
Kitabı beğendim beğenmesine de kitap adı ve kitabın sonunda biraz sorun var gibi.
Bir arkadasimin hediyesiydi ve yilin okudugum ilk kitabi olsun istedim. Tanidigim bir yazar degildi acikcasi ve bende cok kalici bir etki birakti diyemem. Öncelikle, yazarin dili temiz, cümleleri sade ve anlasilir. Karakterlerden rahatsiz oldum. Verda karakteri, celiskili ve tutarsizdi. Babasini o kadar cok sevmesine karsin, o kadar uzak durmasina ve hiddetlenmesine anlam veremedim. Ayrica, esine hakli bir tavir almis ve bosanma asamasina gelmisken, onunla tatile cikmasina, hadi ciktin diyelim, sonrasinda, ugradigin hakaretten ötürü, bir konusma/ tartisma yapmaksizin, barismasina anlam veremedim. Avukat babada ayni Verda gibiydi. Etik yoksunu...-Oysa, yazar hicte öyle bir karakter yaratmaya calismamis-Evliyken, baska bir iliski yasamasi...O iliskisine sahip cikamamasi...Sonrasinda, is arkadasiyla evlenmesi...O is arkadasinin, esinin can yoldasi olmasi... Ayagi yere saglam basmayan, kafasi karisik insanlarin hikayeside diyebiliriz. Ama mükemmelliyetcilerde ayni zamanda. Dogrulari parsalleyen karakterlerden hazzetmedigim icin, sevemedim sanirim karakterleri. Ve sonuda cok parlak bitmedi. Ama genel bir bütün olarak kitap etkiledi yer yer. Bazi dialoglara kayitsiz kalamadim. Benimde babamla asilmasi imkansiz ucurumlar var cünkü aramda.











