Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç
Türk edebiyatının kilometre taşlarından biri olan Hüseyin Rahmi Gürpınar, günlük yaşamı dile getirirken mizah ögesini her zaman ön plana çıkartmıştır. Bu kitapta yer alan Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç ve Melek Sanmıştım Şeytanı adlı yapıtları genç okurlarımız için özenle sadeleştirilmiştir. Dünyaya çarpması beklenen Halley kuyrukluyıldızı bu felakete yol açmaz ama İstanbul insanının hayatında epey bir çalkantıya yol açar. Melek Sanmıştım Şeytanı adlı öykü derlemesinde ise yine döneminin İstanbul halkının mahalle aralarında yaşadıkları, evlerin içinde olup bitenler büyük bir canlılıkla çizilir.Edebiyatla ilk kez tanışanları bile edebiyat tutkunu haline getiren kalemlerden bir olan Hüseyin Rahmi Gürpınarın tüm yapıtları Everest Yayınları tarafından baskıya hazırlanmaktadır.
Baskılar7
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Kuyrukluyıldız Altında Bir İzdivaç
Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(5)
Tüm puanları gör (52)İlk 50 sayfada biraz sıkıldım ama sonrası gerçekten çok güzeldi.
konferans kısımları biraz sıkıcı ve kurgu tahmin edilebilir olsa da okuması keyifli bir kitap. özellikle o dönemde Türk kadınının toplum içindeki yeriyle ilgili eleştirel sözleri oldukça yenilikçi ve cesur buldum.
döneme dair ön yargıları körükleyen bir kitaptır.Doğruluk payı olsa bile;biz o dönemi yaşamayan insanlarda bilgi eksikliğini artırıyor.Tabi ki; hüseyin rahmi gürpınar'ın mizahıyla yoğrulmuştur.
Kitap, orta öğretim için okunması çok tavsiye edilen yüz temel eser listesinde olup her ne kadar gençlere okumaya dayatılmış hissedilse de her gencin özellikle ergen kızların mutlaka okuması gereken bir kitap bana göre...1910'ların Türkiye'sini tahmin etmeniz zor değil ancak ben, bir genç kızın bisiklete binip mahallesinde bir tur atmasının aşiftelikle eşdeğer olacağını hiç tahmin etmezdim. Eğlenceli ve akıcı bir dille okunması çok keyifli bir kitap...mutlaka okuyun... Güftesi Sultan 1. Ahmed'in Nişaburak makamındaki " İftirakınla efendim bende takat kalmadı, Pâre pâre oldu bu dil, aşkta muhabbet kalmadı O kadar ağlattı ben biçareyi hükm-ü kaza, Giryeden hiç hazreti Yakub'a nevbet kalmadı Read more: http://sarkilarnotalar.blogspot.com/2012/01/iftirakinla-efendim-bende-takat-kalmadi.html#ixzz3ASyN7vJU" eserini tanımakla cok mutlu oldum...
Trajikomik bir öykü... Mahalle içinde geçen konuşmalar halkımızı iyi gözlemlediğinin delili
















