Alaycı Kuş (Açlık Oyunları, #3)
Bütün engellere rağmen, Katniss Everdeen Açlık Oyunları'ndan iki kez sağ çıkmıştır. Ama şimdi kanlı arenadan sağ çıkmayı başardığı halde hâlâ güvende değildir. Capitol kızgındır. Capitol rövanş istemektedir. Uğradıkları bozgunun bedelini ödetmek istedikleri kişi kimdir? Katniss. Daha da beteri, Başkan Snow başka hiç kimsenin de güvende olmadığını açıkça belirtmiştir. Ne Katniss'in ailesi, ne arkadaşları, ne de 12. Mıntıka halkı. Suzanne Collins'in gerilim romanı Açlık Oyunları üçlemesinin bu güçlü ve heyecan verici finali yılın en çok sözü edilen kitabı olmayı vaat ediyor.
Baskılar4
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (1358)Seri kitap olduğu için her birinin farklı etkide olacağını düşünüyordum ve beklediğim gibi oldu. Vasat bir distopya kitabı gibi giderken farklı bir final yapıyor. Ateşi Yakalamak'ı okurken mı acaba demiştim ama finalde çevrildiği yolla olası tahminlerimden biri çıktı. Seri olduğu için ilk iki kitabı okuyanlar zaten okunacaktır. Okumayı düşünenler için söyleyebileceğim; her şeye rağmen okunabilir bir kitap.
İlk ikisi kadar iyi değildi. Sürükleyicilik biraz düşüktü. Fakat seriyi tamamlayan fena olmayan bir kitaptı.
serinin son kitabında her zaman olduğu gibi aksiyon hız kesmeden devam etti :) ummadık gelişmeler baş yardı, geçmişe dönüp bakınca iyi ki bu seriye başlamışım diyorum :)
Her şeyiyle güzel bir seriydi. Biterken bir boşluk-burukluk karışımı bir şey bıraktı içimde. Ateşi Yakalamak'ta çalan şu şarkı da ayrı bir tat verdi kitabın son sayfalarına: https://www.youtube.com/watch?v=C-W40iW2MRs Üç kitap boyunca yaşanan bütün o olayları ben de yaşamış gibiyim, gerçekten yaşamış gibi yorgun hissediyorum. Neyse ki sonsöz üzerimdeki kalan dramı aldı biraz da rahatladım. Neden bu serinin bu kadar sevildiğini anlamıyordum ama okuyunca anladım ki cidden sevilesi bir seri. Teşekkürler Suzanne Collins...
İlk kitabı 3, ikinciyi 2 günde okumuşken bu kitabı 7 günde bitirdim. Evet serinin son kitabı biraz sıkıcı olmuş. Tabii ki sonu gayet güzel ve sürprizlerle dolu ama kendi adıma son 50 sayfayı okumak için önceki 300 sayfayı okumak zorunda kalmış hissettim. Daha önce bir çok seri şeklinde kitap okudum ve genelde son kitap en görkemlisi olurdu. Bu seride durum biraz farklı. Sıralama yapmam gerekirse en çok 1. kitabı, en az 3. kitabı sevdiğimi söyleyebilirim. Tabii ki 3. kitaba gelen birisi için bu yorumların çok bir önemi yok çünkü okumama şansı yok. Ama belirtmek istedim. Yazar son kitabı biraz şişirmiş.
Kitapta beğenmediğim en büyük nokta sonuydu. Ne olduğunu bile anlamadan bitirdim sanki. Buna rağmen başarılı. Sağolsun artık ne zaman bir kitabı okusam "ama bu bildiğin açlık oyunları"" diyorum. Uyumsuz serisini görünce burun kıvırışımın en büyük sebebidir kendisi :D
sanki zorunda olunduğu için sıkılarak yazmış Suzanne bunu. ve okuyucu da aynı şeyi hissediyor. pek etkileyici değildi ilk iki kitaba göre
Hayranlık okuduğum bir kitap özellikle sonlara doğru bende heyecanlandım okurken.
İlk iki kitap kadar iyi olmayan ilk yarısı sıkıcı olan kitap. İlk iki kitap çok daha güzel bir finali hakediyordu ancak kitap bitince üzüldüm.
Finali pek beğenmedim hani bir vay be ne sondu ama dedirtmedi.
ilk iki kitaba göre biraz daha zor ilerleyen tekrarlayan bi kitaptı bana göre..yer yer sıkıldım,katniss'in bir depresyondan çıkıp son hızla öteki depresyona girmesinden bunaldım ama yinede okudum..sonlara doğru tekrarlayan yerler,anlaşılmayan olaylar,anlam karmaşaları bu kitapta daha yoğundu ve kitaba adapte olma konusunda beni baya zorladı diyebilirim..
Kitabın sonu hakkında: Önceden Türkçe öğretmenimizin verdiği performans ödevi geldi aklıma. 30 sayfalık resimli bir kitap yazma ödeviydi. Evde herhangi bir değişiklik yasak. Her cuma günü 1 saatimizi bu ödeve ayırıyorduk. 3 cuma hastalığım yüzünden gelemeyince, kitabın sonunu çok fazla aceleye getirmiştim. Öğretmen kitabın son sayfasına not düşmüştü "Başları harikaydı, ama sonunu aceleye getirmişsin" İşte bu kitap benim için aynı bu anı gibiydi. Küfürlü olarak ifade edeyim: BÖYLE SONUN AMK
hem bazı yerlerde anlamadım(kafam yoğun olduğundan sanırım)hemde sonu yarım kaldı gibi oldu
Biraz daha farklı bir son olsun istedim ama tek kelimesiyle harikaydı,seri içinde en beğendiğim kitaptı.
açlık oyunları kitaplarını severek okudum. 9 sadece kanıksamadan ibaret.
Serinin ilk iki kitabı kadar etkilemese de bir son olmalıydı ve başka bir bitiş çok absürd kaçabilirdi.
Harika bir seri ! En sevdiğim seri oldu.
Serinin diğer kitaplarına göre biraz kötüydü ama sonunda ne biçimde çok ağlamıştım ya.
Serinin son kitabı fikir olarak iyi ama işlenme şekli olarak ilk iki kitaba göre daha zayıf kalmış. Savaş sahneleri gibi beklenenin altında kalan ve aceleyle geçiştirilmiş hissi veren kısımlar çoğunlukta. Bununla birlikte finalin geldiği noktada verilmek istenen fikir ve kayıplar konusu daha cesur ve derinlikli işlenmiş. Gelgelelim bu inişli çıkışlı tempo akıcılığı çok aksatmış. Genele bakıldığında ise güzel ve çarpıcı bir fikre, merak uyandırıcı bir konuya sahip. Özellikle ilk iki kitabın temposu ve sürükleyiciliği oldukça yüksek. Finali içerik olarak zayıf kalsa da verilmek istenen mesaj oraya kadar çoktan alınmış olduğundan totalde başarılı bir seri diyebilirim. Bir de yazarı lüzumundan fazla uzatmadığı için tebrik etmek gerek.
güzel bir serinin mutlu sonu :)
Savaş sahnelerini atlayarak okudum, sıkıcı geldi. Sonu ise klişe bitti. Diğer kitapları daha iyiydi.
Kitabı okudum ve aman tanrım didim... Zaten ilk iki kitabı da çok beğenmiştim ve collins bize muhteşem bi sonla veda etti...
Bir birinden güzel kitaplardı
Sonunu bu şekilde yapmamalılardı..












