Beşpeşe
"Anne! Seksek tebeşirim nerede?" Bazı geceler ter içinde uyanıyor kendi sesine. Kendi çocuk sesine... Kollarıyla kendini sarıyor bir süre, kendini yatıştırırcasına ürpermiş tenini usul usul okşuyor, bir ileri bir geri salınıp dururken buluyor kendini. Ağzı tebeşir tozu yutmuş gibi kupkuru, dudakları birbirine yapışmış... Hemen bir bardak su içiyor. ...
Baskılar1
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(11)
Tüm puanları gör (48)Guzel bir oyun vardir; biri bir hikaye anlatmaya baslar, en heyecanli yerinde keser, diger kisi kendine gore anlatmaya devam eder, ve bu boyle gider...sonunda da bir bakmissin, nerdeeeen nereyeeee gelmis hikaye:) Iste bu kitap da 5 unlu yazari bir araya getiriyor ve bir hikaye ortaya cikiyor... Ozellikle Murathan Mungan, Elif Safak ve Pinar Kur un olmalari daha da cazip hale getirmisti kitabi benim icin. Faruk Ulay i hic tanimiyorum, bilmiyorum baska kitabini da okumak ister miyim???? Neyse ki ondan sonra kalemi ele alan Safak, ortaligi iyi toparlamis bence..MM harika basliyor hikayeye, seksek oynamayi seven Zehra ile.:) ... Celil Oker taninmis bir krimi yazarimizmis, cok utandim tanimadigima...cunku, hikayeyi guzel bir gerilime soktu ve yazis sekli de cok hosuma gitti...Veee en zor is, sonuncu yazarda yani Pinar Kur de.... Basarili... Sonuc itibari ile cok ilgi cekici, farkli bir roman sunumu... okumanizi tavsiye ederim...
http://kitaplardansayfalar.blogspot.com.tr/2015/09/bes-yazarl-bespese-kitab-murathan.html
5 yazarın bir araya gelip yazması nedeniyle merak edip okuduğum fakat beğenmediğim bir kurgu..
Pınar Kür ve Murathan Mungan olmasaydı kitap tamamen fos çıkardı.
Pınar Kür toplamamış resmen dağıtmış tüm duyguları sevgileri gözardı edip olayı sonlandırmış. Dil elif şafakla yükselirken kitabın sonunda tabiri caizse yerlerde sürünmüş. Gerçekten insanı yoran bir kitap olmuş.
Benim için ilginç bir okuma deneyimi, hikaye aynı hikaye ama bir yazarın bıraktığını bir başka yazar devralıoyor aynı hikaye birden bambaşka bir üslupla devam ediyor ve her yazar karakterlere kendi üslubuyla ete kemiğe büründürüyor. Okuyalı epeyce oldu, tekrardan okuyabilirim hele ki bu kitabı oluşturan beş yazardan birini veya bir kaçını daha önceden okumuşsanız daha bir keyifli oluyor okuması.
çok ilginç bir kitap, 5 yazarın farklı üsluplarıyla karşılaşıyorsunuz. tam hikayeyi kafanızda oturtuyorsunuz gidişatını az çok çözüyorsunuz, diğer yazara geçince olaylar tamamen farklı yönde ilerliyor. bu bazen sizi hayal kırıklığına düşürüyor. ama yine de okurken keyif aldığım kitaplardan biri.
beş yazar,beş üslup ve tek bir karakter...güzelll
Yazarın değişmeşinden kaynaklı bölümler arasında yabancılama yaşadım. Kopukluk oldu. Okumayı bıraktım.
Biraz sıkıcı karışık kitabın sonunu toplayan Pınar Kür olmuş açıkçası.Ama zevki 5 ayrı romancıdan 5 farklı hikaye okuyorsunuz...
çok farklı bir tarz denemesi yapılmış beş yazar tarafından ama her biri bir öncekinin başlattığı kurguya sahip çıkamamış. en son bölümü yazan kişi kahramanın bundan önce yaşadığı her şeyi bir hayal veya rüya gibi bir şeyle açıklamaya çalışmış.











