Yerdeniz Büyücüsü (Yerdeniz Serisi, #1)
Sanırım Yerdeniz Büyücüsünün en çocuksu yanı, konusu: Büyümek. Büyümek, benim yıllarımı alan bir süreç oldu; bu süreci otuz bir yaşımda tamamladım ne kadar tamamlanabilirse; o yüzden de çok önemsiyorum. Çoğu genç de önemser. Ne de olsa esas işleri budur: Büyümek. Ursula K. Le Guin
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(18)
Tüm puanları gör (194)Fantastik edebiyatını çok seven biriyim. Bu seri ise yerlere göklere sığdıramayacağım kadar güzel benim için. Hele ki, serinin bu ilk kitabının yeri bende ayrı.
Belki de çok beklentiyle başladığım için bilmiyorum ama beni büyüledi diyemeyeceğim. Yine de fantastik türde okunabilecek kitaplardan birisi. Yazarın çok ayrıntı vermemesi bana masalmış gibi hissettirdi o yüzden çok bağlanamadım kitaba. Harry potter ve yüzüklerin efendisi serileriyle kıyaslanamayacak olduğunu düşünüyorum:)
Kitap aslında büyük bir hikayeye sahip değil. Yine de Yerdeniz coğrafyasının ilginçliği ve Ursula'nın güzel anlatımı ile romanın değeri artıyor.
Hemen serinin diğer kitaplarını sipariş verdim. :)
http://moonlightcat13.blogspot.com/2016/04/yerdeniz-buyucusu-ursula-k-le-guin.html
Tüm Yerdeniz serisini ele alırsam öykülerin birbirleriyle bağlanışı, yazım dilinin basitliğine karşın güçlülüğü,karakterleriyle özdeşleşebilmek,bir rüyaya dalıp gitmek...Ursula K. Le Guin'i geç tanıdım ama en tatminkar okuma süreçlerimden biri oldu.Tadında, ne çok uzatılmış ne de üstünkörü geçilmiş,harika karakterle dolu.Ged,Tenar,Therru ve diğerleriyle tanıştığıma çok mennunum,size de tavsiye ederim.
Birbirleriyle bağıntılı farklı öykülerden oluşan, ilginç ve güzel bir kitaptır.
Ursula K. LeGuin beni kelimenin tam anlamıyla büyüledi. Anlatımı o kadar güzeldi ki. Çok fazla detay vermiyor ama kafanızda her şeyi en ince ayrıntısına kadar canlandırabiliyorsunuz. Masalsı bir hikayenin altına gizlediği çok özel bir konusu var bu kitabın. Yazarın da dediği gibi; büyümek. Okurken kendi çocukluğuma geri dönmek istedim. Ged'le büyümek istedim. Ve onun yaptığı gibi kendi gölgemin peşinden koşabilmek istedim. Kendimi tamamlayabilmek istedim. Bilmiyorum belki de ben gözümde fazla büyütüyorum ama Ursula K. LeGuin in dili, anlatımı, hayal gücü, kelimelere sakladığı imgeleri beni etkisinden uzun bir süre çıkamayacağım bir dünyaya sürükledi. Okumak isteyen hiç vakit kaybetmesin.
http://kronikokur.blogspot.com.tr/2015/04/yerdeniz-buyucusu-earthsea-cycle-1.html
http://rafinasigmayanlar.blogspot.com.tr/2014/06/kitap-12-yerdeniz-buyucusu-ursula-k-le.html
Ursula K. Le Guin'den çıkan her kitabı yalarım, yutarım. Mükemmel bir yazar, mükemmel bir seri.
İnanılmaz bir şekide hızlı akıp giden bir anlatıma sahip fantastik bir kitap. Yarattığı dünya oldukça ayrıntılı bu sayede kendinizi okurken dünyada değilde "Yerdeniz"de hissediyorsunuz. Başladığınızda elinizden bırakamayıp hemen bitireceğiniz bir kitap olduğuna emin olun.
Ursula'yı daha yeni okumaya başladım ve hemen bütün kitaplarını da merak ediyorum artık. Teknolojiden uzak tamamen eski çağa, ilkel insanlara, büyücülere, ejderhalara dayanan bir kitap =)
Cont Adasında doğmuş olan Duny, "Sanat" 'a ilgi göstermektedir. Annesini çok genç yaşta kaybeden ve çobanlıkta veya tunç işçiliğinde pek gözü olmayan Duny'i köyün cadısı olan halası yetiştirir. Çocuğun içindeki büyük gücü Yörenin büyücüsü Ogion'da sezmiştir. Ailesinden ayrılıp Ogion'un yanına çırak giren Duny, çok güçlüdür ama disiplinsizdir, içindeki hırs onu ustasından ayrılmaya zorlar. Roke Adası'na gidip Büyü eğitimi görmeye başlar, hikayesi tam anlamıyla bitmeden Yerdeniz'in en güçlü büyücüsü olacak bu genç adam önce hasedi ve kıskançlığıyla, gururuyla sınanacaktır... Kendini bulmak için yolculuk yapan genç bir adamın lirik destanını kaleme almış olan yazar, karakterine katman kakmada son derece başarılı. Düalist çıkarımlarla süslenmiş olan Sanat ve felsefesi, yaratılan dünyayla uyumlu. Kıskançlık, gurur, haset gibi özelliklerle boyut kazanan karakterin büyüme ve bilgeleşme yolunda yolculuğu ders çıkarılacak çok öğe taşıyor. Algı farklılığı ve üst üste bindirilen imgeler usta işi sahiden. Konformizm eleştirilerine de yer veren metinde yalnızlık, günlük yaşamda rutinleşen yaşam gibi motifler imgeler altına çok güzel gizlenmiş. Kahramanın kendi karanlığına, kendi kötülüğüne karşı giriştiği varoluşsal mücadele etkileyici. Taoist öğretilerden etkilendiği belli olan yazar, kurgusunda insan ruhunun ikiliği üzerinde detaylı durmuş. Çok güçlü bir eser, fantezi edebiyatının kültlerinden biri ( haklı olarak ).
Fantastik roman severlere tavsiye ederim.
Kitabı 4 sene evvel okumuştum okurken sanki yüzüklerin efendisini izliyormuş gibi hissetmiştim bence kategorisinin en iyilerinden.
Tekrar tekrar okunabilecek bir kitap












