Sanat eserinin okuyucu tarafından anlaşılması, büyük oranda sanatçının ve okuyucunun zihinsel arkaplanının örtüşmesiyle gerçekleşir. Ana hatlarıyla ortak İslam kültürünü yansıtan divan şiirinin anlaşılması, edebiyatın zaman içinde yürüyüşünün tespitiyle mümkündür.Bu eserde Dr. Harun Tolasa, kendisinden önce yapılan Şeyhi Divanını Tetkik (A. Nihat Tarlan) ve Necati Bey Divanının Tahlili (Mehmet Çavuşoğlu) adlı çalışmaların yöntemlerinden de yararlanarak, Ahmet Paşanın şiirlerinin sistematik tahlilini yapmıştır. Ahmet Paşa dönemi, şairler ve eleştirmenler tarafından edebiyatımızın ilk merhalesi olarak kaabul edilir. Şair kendi devrinin edebi zevkini en güzel şekilde temsil eden bir şahsiyettir. Ahmet Paşanın Şiir Dünyasının bu açıdan ayrı bir önemi vardır.
Sanat eserinin okuyucu tarafından anlaşılması, büyük oranda sanatçının ve okuyucunun zihinsel arkaplanının örtüşmesiyle gerçekleşir. Ana hatlarıyla ortak İslam kültürünü yansıtan divan şiirinin anlaşılması, edebiyatın zaman içinde yürüyüşünün tespitiyle mümkündür.Bu eserde Dr. Harun Tolasa, kendisinden önce yapılan Şeyhi Divanını Tetkik (A. Nihat Tarlan) ve Necati Bey Divanının Tahlili (Mehmet Çavuşoğlu) adlı çalışmaların yöntemlerinden de yararlanarak, Ahmet Paşanın şiirlerinin sistematik tahlilini yapmıştır. Ahmet Paşa dönemi, şairler ve eleştirmenler tarafından edebiyatımızın ilk merhalesi olarak kaabul edilir. Şair kendi devrinin edebi zevkini en güzel şekilde temsil eden bir şahsiyettir. Ahmet Paşanın Şiir Dünyasının bu açıdan ayrı bir önemi vardır.