Nasıl ki, Alevi-Bektaşiler hakkında pek çok safsata üretilmişse (mumsöndü... gibi); onlar için Allahı tanımıyorlar şeklinde sözler de sarfedilmektedir. Oysa Aleviler, Allahı yalnız tanımakla kalmaz, Onu ölesiye severler. Fakat Alevilerin Allahın varlığı yorumlama biçimleri, diğer görüşlere göre farlılıklar gösterir.
Konuyu araştırırken, Hünkâr Hacı Bektaş Veli ile başlayan Anadolu Aleviliğinin; ne denli erdemli bir yol olduğunu, çok daha iyi anladık. Bizi en çok etkileyenler de, ozanların Tanrı ile ilgili nefesleri ve kişiyi düşünceden düşünceye sevkeden Alevi Bektaşi fıkraları oldu. Bu arada, Enel Hak deyip, bu uğurda can veren Hallac-ı Mansur ve Seyyid Nesiminin gönlümüzdeki yeri ise iyice genişledi.
Çalışmamızda, işte bu Hak nakışlı süreğin güzelliklerini sergilemeye çalıştık.
Nasıl ki, Alevi-Bektaşiler hakkında pek çok safsata üretilmişse (mumsöndü... gibi); onlar için Allahı tanımıyorlar şeklinde sözler de sarfedilmektedir. Oysa Aleviler, Allahı yalnız tanımakla kalmaz, Onu ölesiye severler. Fakat Alevilerin Allahın varlığı yorumlama biçimleri, diğer görüşlere göre farlılıklar gösterir.
Konuyu araştırırken, Hünkâr Hacı Bektaş Veli ile başlayan Anadolu Aleviliğinin; ne denli erdemli bir yol olduğunu, çok daha iyi anladık. Bizi en çok etkileyenler de, ozanların Tanrı ile ilgili nefesleri ve kişiyi düşünceden düşünceye sevkeden Alevi Bektaşi fıkraları oldu. Bu arada, Enel Hak deyip, bu uğurda can veren Hallac-ı Mansur ve Seyyid Nesiminin gönlümüzdeki yeri ise iyice genişledi.
Çalışmamızda, işte bu Hak nakışlı süreğin güzelliklerini sergilemeye çalıştık.
185 sayfa