Dr. Özcan Güngör ün bu çalışmasında, Aleviliğin yapısallaşma sürecinde birtakım sıkıntılarının olması tabiidir. Özellikle kurumsallaşması birtakım doğru tespitler üzerinde gerçekleşirse bu yapısallaşmadan korkmak gerekir. Türk toplumu bu tür farklılıklarla bir bütün oluşturmada deneyimlidir ve alışıktır. Korkulacak olan Aleviliğin sağlıklı bir şekilde yapısallaşamamasıdır. Bu da işbirliği ve dayanışma sürecini değil çatışma sürecini ortaya çıkarır. Bu çatışma sürecinde de Türk toplumu zarar görür. Aleviliğin yapısallaşmasına engel olmaktan ziyade, bu oluşumun sağlıklı yapısallaşmasına Türk Sünniliğinin de destek vermesi ve yardımcı olması gerekir. Zira Aleviliğin yapısallaşma süreci başlamıştır ve bu süreci durdurmak mümkün değildir. Su akmaya başlamıştır onun önü açılmalıdır. Bu yardım ve destekleri Alevilerin de kabullenmesi ve işbirliğini red etmemesi önemlidir. Alevilik üzerine araştırma yapanların bir kısmına göre, Türk Aleviliğinin bir din, hatta bir mezhep olmadığı gibi; Şianın da bir versiyonu değildir. Türk Aleviliği Türk insanının İslam yorumlarından biridir. Bu yorum biçimi, Alevi - Bektaşi kurumlaşması olarak ortaya çıkmıştır.Sn. Dr. Özcan Güngör ün Ârâftaki Kimlik : Alevîlik / Bektâşîlik adını taşıyan araştırmasının Türk Aleviliğinin sağlıklı bir şekilde yapısallaşmasına katkı olarak değerlendirileceğini umuyorum.Prof. Dr. Zeki Arslantürk( Marmara Üniversitesi)
Dr. Özcan Güngör ün bu çalışmasında, Aleviliğin yapısallaşma sürecinde birtakım sıkıntılarının olması tabiidir. Özellikle kurumsallaşması birtakım doğru tespitler üzerinde gerçekleşirse bu yapısallaşmadan korkmak gerekir. Türk toplumu bu tür farklılıklarla bir bütün oluşturmada deneyimlidir ve alışıktır. Korkulacak olan Aleviliğin sağlıklı bir şekilde yapısallaşamamasıdır. Bu da işbirliği ve dayanışma sürecini değil çatışma sürecini ortaya çıkarır. Bu çatışma sürecinde de Türk toplumu zarar görür. Aleviliğin yapısallaşmasına engel olmaktan ziyade, bu oluşumun sağlıklı yapısallaşmasına Türk Sünniliğinin de destek vermesi ve yardımcı olması gerekir. Zira Aleviliğin yapısallaşma süreci başlamıştır ve bu süreci durdurmak mümkün değildir. Su akmaya başlamıştır onun önü açılmalıdır. Bu yardım ve destekleri Alevilerin de kabullenmesi ve işbirliğini red etmemesi önemlidir. Alevilik üzerine araştırma yapanların bir kısmına göre, Türk Aleviliğinin bir din, hatta bir mezhep olmadığı gibi; Şianın da bir versiyonu değildir. Türk Aleviliği Türk insanının İslam yorumlarından biridir. Bu yorum biçimi, Alevi - Bektaşi kurumlaşması olarak ortaya çıkmıştır.Sn. Dr. Özcan Güngör ün Ârâftaki Kimlik : Alevîlik / Bektâşîlik adını taşıyan araştırmasının Türk Aleviliğinin sağlıklı bir şekilde yapısallaşmasına katkı olarak değerlendirileceğini umuyorum.Prof. Dr. Zeki Arslantürk( Marmara Üniversitesi)