Arkadaş

Arkadaş 1974-75 sinema mevsiminde göreceğimiz yerli filmlerin en iyilerinden biri, belki de en iyisi... Yılmaz Güney, bu yapıtında, çağdaş Türk insanının duygu dünyasını olağandışı inceliklerle dile getiriyor.Yılmaz Güney, yönetmenliğini yaptığı filmlerde, genellikle girdisi-çıktısı iyice kısılmış, usta ayrıntılarla zenginleştirilmiş olayları işliyordu. Arkadaş, ilk kez, bu anlayışın ilerisinde bir film. Her şeyden önce Güneyin yeni bir bakış açısını seziyoruz yapıtta: Günümüz Türkiyesinin toplumsal panoramasını çizme çabası. Arkadaşta ülkemizin karmaşık zümreler bütünü çok çarpıcı, karşıtlıklardan yararlanan bir sinema dili ile anlatılıyor. Ayrıca Yılmaz Güney olayın, olayla edinilecek çekiciliklerin üstüne basmıyor. Bu, sinemamızda başka örneğini göremediğimiz bir girişimdir. (Türk sinemasının salt oltaya, olayın da en gerçekdışına taşmış biçimine yaslanmış, bel bağlamış olduğunu hatırlarsak, yönetmeni ve getirmek istediği gerçeklik duygusunu kavrayabiliriz.) Arkadaş filminde hemen hemen hiç olay yoktur. Tersine, anılardan, duyarlıklardan, insan ilişkilerinin kendisel açılarından oluşur Arkadaş...-Selim İleri-(6/10/1974 Tarihli, Cumhuriyet Gazetesinde yayınlanan Arkadaş Filminde Gerçeklik Duygusu adlı yazıdan)

Arkadaş 1974-75 sinema mevsiminde göreceğimiz yerli filmlerin en iyilerinden biri, belki de en iyisi... Yılmaz Güney, bu yapıtında, çağdaş Türk insanının duygu dünyasını olağandışı inceliklerle dile getiriyor.Yılmaz Güney, yönetmenliğini yaptığı filmlerde, genellikle girdisi-çıktısı iyice kısılmış, usta ayrıntılarla zenginleştirilmiş olayları işliyordu. Arkadaş, ilk kez, bu anlayışın ilerisinde bir film. Her şeyden önce Güneyin yeni bir bakış açısını seziyoruz yapıtta: Günümüz Türkiyesinin toplumsal panoramasını çizme çabası. Arkadaşta ülkemizin karmaşık zümreler bütünü çok çarpıcı, karşıtlıklardan yararlanan bir sinema dili ile anlatılıyor. Ayrıca Yılmaz Güney olayın, olayla edinilecek çekiciliklerin üstüne basmıyor. Bu, sinemamızda başka örneğini göremediğimiz bir girişimdir. (Türk sinemasının salt oltaya, olayın da en gerçekdışına taşmış biçimine yaslanmış, bel bağlamış olduğunu hatırlarsak, yönetmeni ve getirmek istediği gerçeklik duygusunu kavrayabiliriz.) Arkadaş filminde hemen hemen hiç olay yoktur. Tersine, anılardan, duyarlıklardan, insan ilişkilerinin kendisel açılarından oluşur Arkadaş...-Selim İleri-(6/10/1974 Tarihli, Cumhuriyet Gazetesinde yayınlanan Arkadaş Filminde Gerçeklik Duygusu adlı yazıdan)


Değerlendirmeler

değerlendirme
8 puan

Yılmaz Güney’in hayatı bir destandır. O insanlık tarihinin en etkileyici Eşkıyalık destanını yazdı. Eşkıyalık hikâyelerinde halk kendisini ezen iktidara başkaldıran kişiyi korur kollar, onu kendinden biri olarak görür, Türkülerinde ve anılarında onu yüceltir. Yılmaz Güney gerçekten bu hikâyelerle büyümüş birisi olarak onları gerçekleştirmek için belirli açılardan mazbut bir hayat süren gerçek bir devrimciye dönüşmüş büyük bir sanatçıdır.

Profil Resmi
9 puan

Film eşliğinde büyük keyif veriyor insana Arkadaş senaryosu. Keşke aramızda olsaydı.


Baskı Bilgileri

Karton Cilt, 96 sayfa
1999 tarihinde, GÜNEY YAYINLARI tarafından yayınlandı


ISBN
975-7956-02-3
Dil
Türkiye Türkçesi

Etiketler: senaryo-oyun

Benzer Kitaplar

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

Rıdvan Çırpan elsanin_mecnunu Orege Burculha sulezenginol
15 kişi

Okumak İsteyenler

elifpotok teberruk Senem Topkaya nuran34 kitapbaz
5 kişi

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski