Kirchner ile Pechsteinin Köprü akımı, Kandinskynin Mavi Atlı grubu, Grosz ile Dixin Yeni Nesnelciliği.Bunlara ek olarak, Noldenin öne çıkan soyutçuluğu, Franz Marc ile August Mackenin renk tutkusu, Javlenskynin incelikli üslubu, Feiningerin şiirsel renk kullanımı, Paul Kleenin resim araştırması, Max Beckmannın keskin zarafeti.20 yüzyılın başlangıcında, Birinci Dünya Savaşının dehşeti yaşanırken karşı karşıya gelen Almanya ile Avrupada resim ve heykel gibi betimleme sanatlarının yanı sıra sinemada, müzikte ve tiyatroda da Alman Ekspresyonizminin vurgusu hissedilir. Özellikle toplumda genel kabul görmüş biçimlere ve geleneklere bir karşı duruş niteliği taşıyan bu akım, yaratıcı sanatçılarla, yeni bir düzenin ve yeni bir insanın yaratılmasında etkili olur.
Kirchner ile Pechsteinin Köprü akımı, Kandinskynin Mavi Atlı grubu, Grosz ile Dixin Yeni Nesnelciliği.Bunlara ek olarak, Noldenin öne çıkan soyutçuluğu, Franz Marc ile August Mackenin renk tutkusu, Javlenskynin incelikli üslubu, Feiningerin şiirsel renk kullanımı, Paul Kleenin resim araştırması, Max Beckmannın keskin zarafeti.20 yüzyılın başlangıcında, Birinci Dünya Savaşının dehşeti yaşanırken karşı karşıya gelen Almanya ile Avrupada resim ve heykel gibi betimleme sanatlarının yanı sıra sinemada, müzikte ve tiyatroda da Alman Ekspresyonizminin vurgusu hissedilir. Özellikle toplumda genel kabul görmüş biçimlere ve geleneklere bir karşı duruş niteliği taşıyan bu akım, yaratıcı sanatçılarla, yeni bir düzenin ve yeni bir insanın yaratılmasında etkili olur.