Gözde, Topkapı, Medea, Gelibolu ve İnce Memed filmlerinin tek ortak noktası Batılı sinema yapımcıları tarafından Türkiyede çekilmiş olmalarıdır. Batı Sinemasında Türkiye ve Türkler, ilk naif görüntü avcılarından günümüz sinemasına kadar geçen süre içerisinde, Türkiyenin değişen görünümünden, film çekimlerinde yaşanan olaylara kadar devam eden bir süreci anlatıyor. Sessiz sinema döneminden başlayıp uzun süre devam eden oryantalist bakış, neden Türkiyeyi egzotik, büyülü, estetik bir fon haline getirmiştir?
Gözde, Topkapı, Medea, Gelibolu ve İnce Memed filmlerinin tek ortak noktası Batılı sinema yapımcıları tarafından Türkiyede çekilmiş olmalarıdır. Batı Sinemasında Türkiye ve Türkler, ilk naif görüntü avcılarından günümüz sinemasına kadar geçen süre içerisinde, Türkiyenin değişen görünümünden, film çekimlerinde yaşanan olaylara kadar devam eden bir süreci anlatıyor. Sessiz sinema döneminden başlayıp uzun süre devam eden oryantalist bakış, neden Türkiyeyi egzotik, büyülü, estetik bir fon haline getirmiştir?