Türk sanatının, yüzyıllar içinde Asya bozkırlarından başlayıp batıya, Anadoluya ve Balkanlara süren göçe paralel olarak evrilişininkesintisiz bir hikâyesi...Geniş bir coğrafi mekana ve yüzyıllara yayılan bu uzun hikâye, çoğu zaman coğrafi bölgeler ya da farklı kültürel-siyasal gelenekler çerçevesinde ele alınır. Batıya Göçün Sanatsal Evreleri, tarihöncesi bozkır toplumlarının sanat geleneklerinden başlayarak Orta Asya, Timurlu ve Selçuklu sanatlarını, batıya süren uzun göçün süreklilik gösteren aşamaları olarak ele alıyor. Bozkır toplumlarımn, başta Çin olmak üzere yerleşik toplumların yaratılarıyla; Timurlu sanatının Hint ve İran tarzlarıyla; Anadolu-Türk sanatının Ortadoğu gelenekleriyle girdiği etkileşimin çarpıcı birtablosunu çiziyor. Aynı sanat geleneğinin, heryeni coğrafyada, bir öncekine benzemeyen toplumsal, ekonomik ve dinsel gelenekler zemininde nasıl yeni biçimler ve tarzlarla yeşerdiğinin hikâyesini çizimler, planlar, haritalar ve fotoğraflar eşliğinde okumak için...Doğan Kuban 1926da, babasının Fransız Harp Akademisinde eğitim gördüğü Pariste doğdu. 1949da yüksek mühendis ve mimar olarak İTÜden mezun olarak meslek hayatına atıldı, 1952de Mimarlık Tarihi kürsüsüne asistan olarak girdi. 1958de doçent, 1965te profesör oldu. Bu yıllarda katıldığı pek çok mimari yarışmada dereceler ve mansiyonlar kazandı. Avrupada ve Amerikada çeşitli üniversitelerde konuk öğretim üyesi olarak bulundu ve eski eserlerin korunması konusundaki çalışmalarıyla öne çıktı. 1966-76 arasında İstanbul-Veznecilerdeki Kalenderhane Camisındeki kazı ve restorasyon çalışmalarını yönetti. Başta TÜBA şeref üyeliği, American Institute of Architects yabancı şeref üyeliği, Alman Arkeoloji Enstitüsü muhabir üyeliği olmak üzere, önde gelen pek çok ulusal ve uluslararası koruma kurumu ile mesleki örgütte görevler üstlendi. Aralarında Türk Hayatlı Evi, Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, Sinanın Sanatı ve Selimiye, İstanbul- Bir Kent Tarihi ve Osmanlı Mimarisinin de bulunduğu 25 kitap, yayın yönetmenlerinden olduğu İstanbul Ansiklopedisinde 68 madde ile düzenli olarak yazmaya devam ettiği gazete yazılarının yanı sıra 150yi aşkın bilimsel makalesi vardır.
Türk sanatının, yüzyıllar içinde Asya bozkırlarından başlayıp batıya, Anadoluya ve Balkanlara süren göçe paralel olarak evrilişininkesintisiz bir hikâyesi...Geniş bir coğrafi mekana ve yüzyıllara yayılan bu uzun hikâye, çoğu zaman coğrafi bölgeler ya da farklı kültürel-siyasal gelenekler çerçevesinde ele alınır. Batıya Göçün Sanatsal Evreleri, tarihöncesi bozkır toplumlarının sanat geleneklerinden başlayarak Orta Asya, Timurlu ve Selçuklu sanatlarını, batıya süren uzun göçün süreklilik gösteren aşamaları olarak ele alıyor. Bozkır toplumlarımn, başta Çin olmak üzere yerleşik toplumların yaratılarıyla; Timurlu sanatının Hint ve İran tarzlarıyla; Anadolu-Türk sanatının Ortadoğu gelenekleriyle girdiği etkileşimin çarpıcı birtablosunu çiziyor. Aynı sanat geleneğinin, heryeni coğrafyada, bir öncekine benzemeyen toplumsal, ekonomik ve dinsel gelenekler zemininde nasıl yeni biçimler ve tarzlarla yeşerdiğinin hikâyesini çizimler, planlar, haritalar ve fotoğraflar eşliğinde okumak için...Doğan Kuban 1926da, babasının Fransız Harp Akademisinde eğitim gördüğü Pariste doğdu. 1949da yüksek mühendis ve mimar olarak İTÜden mezun olarak meslek hayatına atıldı, 1952de Mimarlık Tarihi kürsüsüne asistan olarak girdi. 1958de doçent, 1965te profesör oldu. Bu yıllarda katıldığı pek çok mimari yarışmada dereceler ve mansiyonlar kazandı. Avrupada ve Amerikada çeşitli üniversitelerde konuk öğretim üyesi olarak bulundu ve eski eserlerin korunması konusundaki çalışmalarıyla öne çıktı. 1966-76 arasında İ... tümünü göster
333 sayfa