Daha önceki gezi filmlerinden farklı olarak Nanook of the North bir kürk şirketinin reklamı için yapılmasına rağmen yalnızca kaydedilmiş fotoğraflar değil; yapımcının keşfettiği, gözlemlediği yaşantının yorumu, anlatımı biçimindedir. Çalışmaların çoğunda hissedilen insancıl görünüşü, insan-doğa ilişkisine yaklaşımındaki duygusallığı, filme konu edilen Eskimolar ile aynı düzeyde, onlarla birlikte yaşaması ve öyküyü bu yaşantısı sırasında düzenleyerek sağlaması nedeniyle Flaherty diğer gezi filmlerinde görüldüğü gibi garip, değişik ve karakteristik öğelerinin aracısı ve teşhircisi olmamıştır. Eskimoların günlük yaşamlarını sürdürmek amacıyla doğayla içiçe, çok yıpratıcı mücadelelerini uygulamaya çalışırken, bu kültürün dış dünya ile iletişim kurmasında Flahertynin sanatçı ruhu ve gözlemciliği büyük oranda etkili olmuştur.
Daha önceki gezi filmlerinden farklı olarak Nanook of the North bir kürk şirketinin reklamı için yapılmasına rağmen yalnızca kaydedilmiş fotoğraflar değil; yapımcının keşfettiği, gözlemlediği yaşantının yorumu, anlatımı biçimindedir. Çalışmaların çoğunda hissedilen insancıl görünüşü, insan-doğa ilişkisine yaklaşımındaki duygusallığı, filme konu edilen Eskimolar ile aynı düzeyde, onlarla birlikte yaşaması ve öyküyü bu yaşantısı sırasında düzenleyerek sağlaması nedeniyle Flaherty diğer gezi filmlerinde görüldüğü gibi garip, değişik ve karakteristik öğelerinin aracısı ve teşhircisi olmamıştır. Eskimoların günlük yaşamlarını sürdürmek amacıyla doğayla içiçe, çok yıpratıcı mücadelelerini uygulamaya çalışırken, bu kültürün dış dünya ile iletişim kurmasında Flahertynin sanatçı ruhu ve gözlemciliği büyük oranda etkili olmuştur.