İkinci pozitivizm, Batı Avrupa ülkelerinde kapitalist sınıfın giderek daha gericileşmesiyle karakterize olan 19. yüzyılın son otuz yıllık diliminin sosyal ve politik atmosferinde ortaya çıktı. Paris Komünü (1871) olayları bu sınıf için tehlikeli bir alamet olmuştu. Avrupa burjuvazisinin ideolojisi, Paris Komününden sonra giderek daha derinleşen bir çöküşe sürüklendi. Burjuva felsefesinde, gerçeğin bilgisini edinebilme ve şeylerin özüne ulaşma olanağına dair kuşkular, insanın toplumu temelden değiştirme güçlerine ve yeteneklerine inançsızlık artmaya başladı.Mahçılık böylesi bir zeminde ileri sürdüğü özünde idealist görüşlerle burjuvazinin hizmetinde önemli bir akım olarak gelişti. Mahçılar aynı zamanda, bilimde materyalizmin metafiziğinin izini bularak bilime karşı da cephe aldılar.
İkinci pozitivizm, Batı Avrupa ülkelerinde kapitalist sınıfın giderek daha gericileşmesiyle karakterize olan 19. yüzyılın son otuz yıllık diliminin sosyal ve politik atmosferinde ortaya çıktı. Paris Komünü (1871) olayları bu sınıf için tehlikeli bir alamet olmuştu. Avrupa burjuvazisinin ideolojisi, Paris Komününden sonra giderek daha derinleşen bir çöküşe sürüklendi. Burjuva felsefesinde, gerçeğin bilgisini edinebilme ve şeylerin özüne ulaşma olanağına dair kuşkular, insanın toplumu temelden değiştirme güçlerine ve yeteneklerine inançsızlık artmaya başladı.Mahçılık böylesi bir zeminde ileri sürdüğü özünde idealist görüşlerle burjuvazinin hizmetinde önemli bir akım olarak gelişti. Mahçılar aynı zamanda, bilimde materyalizmin metafiziğinin izini bularak bilime karşı da cephe aldılar.