Tümüyle yaklaşıyorum bir ozana.Ataol Behramoğluna, şiirini yokluyorum, şiirinin vuruşunun damarını yakalıyorum: Akan taze bir içtenlik kanı! Soruyor sevgilisine: Darağacından Notları okudun mu.? (Ceyhun Atıf Kansu, Varlık, Ocak 1977)Coşku, heyecan, dünya ve toplum karşısında ilgi ve merak, daha iyiye, daha güzele duyulan özlem, dünyayı hemen değiştirme isteği ve dünyanın değiştirilebilir olduğundan, değiştirileceğinden hiç kuşku duymayan bir sabırsızlık... Şiirin (Bir Gün Mutlaka) yazılmasından üç yıl sonra 1968 Mayısında Sorbonne Üniversitesinin ve Parisin tüm duvarlarına yazılan sloganlarda ifadesini bulan: Pragdan Saygona, Amerikan kampuslarından Paris fabrikalarına dünyanın dört bir yanında solunan hava... Devrim, değişim ve özgürlük havası. Behramoğlunun şiiri hiçbir ustalık taslamadan, ama büyük bir ustalıkla bu havayı yaşatıyor okuyucuya. Hem dönemini yansıttığı, hem iyi bir şiir olduğu için de büyük şiir katına çıkıyor. (Roni Margulies, Adam Sanat)(....) Bu karmaşık durumun belirtilmesi amacıyla bilinç akımına yaklaşan ve şiirimiz için yenilik olan bir teknik kullanır. (Asım Bezirci, On Şair - On Şiir, 1971
Tümüyle yaklaşıyorum bir ozana.Ataol Behramoğluna, şiirini yokluyorum, şiirinin vuruşunun damarını yakalıyorum: Akan taze bir içtenlik kanı! Soruyor sevgilisine: Darağacından Notları okudun mu.? (Ceyhun Atıf Kansu, Varlık, Ocak 1977)Coşku, heyecan, dünya ve toplum karşısında ilgi ve merak, daha iyiye, daha güzele duyulan özlem, dünyayı hemen değiştirme isteği ve dünyanın değiştirilebilir olduğundan, değiştirileceğinden hiç kuşku duymayan bir sabırsızlık... Şiirin (Bir Gün Mutlaka) yazılmasından üç yıl sonra 1968 Mayısında Sorbonne Üniversitesinin ve Parisin tüm duvarlarına yazılan sloganlarda ifadesini bulan: Pragdan Saygona, Amerikan kampuslarından Paris fabrikalarına dünyanın dört bir yanında solunan hava... Devrim, değişim ve özgürlük havası. Behramoğlunun şiiri hiçbir ustalık taslamadan, ama büyük bir ustalıkla bu havayı yaşatıyor okuyucuya. Hem dönemini yansıttığı, hem iyi bir şiir olduğu için de büyük şiir katına çıkıyor. (Roni Margulies, Adam Sanat)(....) Bu karmaşık durumun belirtilmesi amacıyla bilinç akımına yaklaşan ve şiirimiz için yenilik olan bir teknik kullanır. (Asım Bezirci, On Şair - On Şiir, 1971
162 sayfa