Muzaffer Temanın Türkiyede oynadığı filmlerin Amerikada bir bakkal dükkanında bulunması, Fikret Hakanın kovduğu zaman haysiyetli olup gidecek bir menajer aramasının nedeni, Öztürk Serengilin oynadığı 267 filmin esrarı, Ayten Çankayayı film çekiminde öpmenin bedelinin 10 Lira olması, Metin Erksanın kurduğu Sinema Çetesinin nasıl sona erdiği, sahneye çıkan ilk Türk kadının neden Afife Jale olmadığı, Arzu Okayın film setindeki isyanı, Salah Birselin neden Yıldız Cimrisi bir film eleştirmeni olduğu, Sovyet yazar Anbiyeviç Hüseynovun, Yılmaz Güney ve Yaşam Sanatı kitabında yaptığı yanlışlar... Türk sinemasının en güçlü belleklerinden biri olan Agah Özgüçün kaleminden, heyecan ve macera dolu Bir Yeşilçam Tarihi... Kısacası Türk sinemasında yaşanmış en artistik, en şık ve en sıradışı Yeşilçam hikayeleri...
Muzaffer Temanın Türkiyede oynadığı filmlerin Amerikada bir bakkal dükkanında bulunması, Fikret Hakanın kovduğu zaman haysiyetli olup gidecek bir menajer aramasının nedeni, Öztürk Serengilin oynadığı 267 filmin esrarı, Ayten Çankayayı film çekiminde öpmenin bedelinin 10 Lira olması, Metin Erksanın kurduğu Sinema Çetesinin nasıl sona erdiği, sahneye çıkan ilk Türk kadının neden Afife Jale olmadığı, Arzu Okayın film setindeki isyanı, Salah Birselin neden Yıldız Cimrisi bir film eleştirmeni olduğu, Sovyet yazar Anbiyeviç Hüseynovun, Yılmaz Güney ve Yaşam Sanatı kitabında yaptığı yanlışlar... Türk sinemasının en güçlü belleklerinden biri olan Agah Özgüçün kaleminden, heyecan ve macera dolu Bir Yeşilçam Tarihi... Kısacası Türk sinemasında yaşanmış en artistik, en şık ve en sıradışı Yeşilçam hikayeleri...
Yazar çoğu konuda aydın duruşu sergiliyormuş gibi görünse de ve eleştirilerini buna göre yapıyormuş izlenimi yaratsa da insanların özel hayatlarını deşifre etmekle suçladığı kişilerden bir farkı kalmıyor yazdıklarıyla.
150 sayfa