Hayatının son demlerini yaşamakta olan Dresdenli ressam Brandes, geri dönüp hatırlıyor: iki dünya savaşında yaşadıklarını, sürgünü, Alma ve Erikayla aşklarını, Na¬zi rejiminin yozlaşmış sanat üzerinde kurduğu baskıyı... Ama özellikle de Nazilerin önderlerinden Hermann Göringin sanat danışmanının, çok değer verdiği bir tabloyu elde etmek için ona şantaj yapmak amacıyla atölyesine yaptığı ziyareti anımsıyor: kendi tablolarından biri değil, Göringin en sevdiği Alman ressam Yaşlı Cranachın bir eseri.Katalan yazar Eduard Márquez, üslubunun tüm özelliklerini taşıyan bu yoğun ve lirik anlatısında, insan belleğinin sınırlarını sorguluyor ve insanın hayatına anlam kazandıran direnç noktalarını arıyor. 2005 Octavi Pellissa ödülünü kazandığı romanında yazar, ressam Brandesin kişiliğinde aslında Fransız ressam Georges Braqueın yaşadığı bir şantaj olayını anlatırken, olayların akışı içinde Nazilerin gerçekleştirdiği inanılmaz sanat eserleri soygununu da gözler önüne seriyor.
Hayatının son demlerini yaşamakta olan Dresdenli ressam Brandes, geri dönüp hatırlıyor: iki dünya savaşında yaşadıklarını, sürgünü, Alma ve Erikayla aşklarını, Na¬zi rejiminin yozlaşmış sanat üzerinde kurduğu baskıyı... Ama özellikle de Nazilerin önderlerinden Hermann Göringin sanat danışmanının, çok değer verdiği bir tabloyu elde etmek için ona şantaj yapmak amacıyla atölyesine yaptığı ziyareti anımsıyor: kendi tablolarından biri değil, Göringin en sevdiği Alman ressam Yaşlı Cranachın bir eseri.Katalan yazar Eduard Márquez, üslubunun tüm özelliklerini taşıyan bu yoğun ve lirik anlatısında, insan belleğinin sınırlarını sorguluyor ve insanın hayatına anlam kazandıran direnç noktalarını arıyor. 2005 Octavi Pellissa ödülünü kazandığı romanında yazar, ressam Brandesin kişiliğinde aslında Fransız ressam Georges Braqueın yaşadığı bir şantaj olayını anlatırken, olayların akışı içinde Nazilerin gerçekleştirdiği inanılmaz sanat eserleri soygununu da gözler önüne seriyor.
Karton Cilt, 116 sayfa
2009 tarihinde, Can Yayınları tarafından yayınlandı