Dinin hikmetini, bugünden baktığımızda bile kendi döneminin şartlarında ‘en üst’ seviyede anlamaya, anlatmaya ve onu yaşamaya koyulan ve Allah’a kul olmanın tarifi imkânsız mutluluğunda, özgürlük sadedinde idrak ve temsil ettiğine şahitlik/tanıklık ettiğimiz Endülüs pratiğinin günümüz temsilcilerinden adettiğimiz Mağribli ‘üstad’ Muhammed Âlbid El-Cabiri ülkemizde, var olan ıslah çevrelerinde popüler bir özelliğe sahiptir.
Dinin var olan ve her zaman keşfedilmesi gereken dinin hikmetinin hilafına, kendi öznel şartlarında oluşan totaliter yapılı yaşamsal ve yorumsal yönü olan sözde temel İslami formların –Şiilik, Sünnilik vb.- algılatmaya çalıştığı ‘gerçekler’in aksine konusunda bizlere güven vermede ve geleceğimizi oluşturmada ‘İnsan-Allah; insan-toplum/çevre ve insan-eşya’ ilişkilerinde bir ‘eskimeyen ‘yeni’ perspektifi sunmaktadır.
Dinin hikmetini, bugünden baktığımızda bile kendi döneminin şartlarında ‘en üst’ seviyede anlamaya, anlatmaya ve onu yaşamaya koyulan ve Allah’a kul olmanın tarifi imkânsız mutluluğunda, özgürlük sadedinde idrak ve temsil ettiğine şahitlik/tanıklık ettiğimiz Endülüs pratiğinin günümüz temsilcilerinden adettiğimiz Mağribli ‘üstad’ Muhammed Âlbid El-Cabiri ülkemizde, var olan ıslah çevrelerinde popüler bir özelliğe sahiptir.
Dinin var olan ve her zaman keşfedilmesi gereken dinin hikmetinin hilafına, kendi öznel şartlarında oluşan totaliter yapılı yaşamsal ve yorumsal yönü olan sözde temel İslami formların –Şiilik, Sünnilik vb.- algılatmaya çalıştığı ‘gerçekler’in aksine konusunda bizlere güven vermede ve geleceğimizi oluşturmada ‘İnsan-Allah; insan-toplum/çevre ve insan-eşya’ ilişkilerinde bir ‘eskimeyen ‘yeni’ perspektifi sunmaktadır.
Karton Cilt, 227 sayfa
Eylül2001 tarihinde, Kitâbiyât tarafından yayınlandı