İstanbul Üniversitesi Tiyatro Bölümü Öğretim Üyesi Yavuz Pekman bu eserinde, Türk tiyatrosu ve özellikle Türk halk tiyatromuzun geleneğini araştırarak, bu tiyatronun günümüz Türk tiyatrosundaki etkilerini ve uzantılarını bulmaya çalışıyor. Eser, halk tiyatrosu geleneğimizin türleri (ortaoyunu, karagöz, meddah), bunların ortak özellikleri (dil, taklit, dans kullanımı, toplumsal eleştiri, metinlerdeki açık saçıklık) üzerinde, bu tiyatroya ait yazılı sahne eserlerinden örnekler vererek çok yönlü bir araştırma niteliğinde. Ayrıca, geleneksel tiyatromuzun çağdaş yazarlarımızdan Turgut Özakman, Oktay Arayıcı, Haldun Taner, Sermet Çağan ve Ferhan Şensoyun oyunlarındaki etkilerini karşılaştırmalı olarak ortaya çıkarıyor.
İstanbul Üniversitesi Tiyatro Bölümü Öğretim Üyesi Yavuz Pekman bu eserinde, Türk tiyatrosu ve özellikle Türk halk tiyatromuzun geleneğini araştırarak, bu tiyatronun günümüz Türk tiyatrosundaki etkilerini ve uzantılarını bulmaya çalışıyor. Eser, halk tiyatrosu geleneğimizin türleri (ortaoyunu, karagöz, meddah), bunların ortak özellikleri (dil, taklit, dans kullanımı, toplumsal eleştiri, metinlerdeki açık saçıklık) üzerinde, bu tiyatroya ait yazılı sahne eserlerinden örnekler vererek çok yönlü bir araştırma niteliğinde. Ayrıca, geleneksel tiyatromuzun çağdaş yazarlarımızdan Turgut Özakman, Oktay Arayıcı, Haldun Taner, Sermet Çağan ve Ferhan Şensoyun oyunlarındaki etkilerini karşılaştırmalı olarak ortaya çıkarıyor.