Bir anlamda kanser günlüğü olarak da nitelendirebileceğimiz CANEVİMDE MOR ISIRGAN, Köy Enstitüsü mezunu eğitimci Hatun Birsen Başaranın anı-günlüklerinden oluşuyor. Ömrünü aydınlanmaya, ülkesinin aydınlık geleceğine adamış olan Başaranın yaşamının son dönemine (1995-97) tanıklık ediyor bu anılar. CANEVİMDE MOR ISIRGANda bu aydınlık bakışlı insanın yetişme-var olma koşullarını, yaşadığı sayrılık (hastalık) günlerinin duygu-düşünce dünyasına yansılarını buluruz. Yaşama duyarlı bakışın anlamını, böylesi dar zamanlarda yaşanan acılarını paylaşıldığı ortamın gerçekçiliğiyle gözler önüne seren anılarda; sevginin, dayanışmanın, bağlılığın, adım adım yaşamı soluyuşun ve doğaya dönüşün duygu yoğunluğunu buluyoruz
Bir anlamda kanser günlüğü olarak da nitelendirebileceğimiz CANEVİMDE MOR ISIRGAN, Köy Enstitüsü mezunu eğitimci Hatun Birsen Başaranın anı-günlüklerinden oluşuyor. Ömrünü aydınlanmaya, ülkesinin aydınlık geleceğine adamış olan Başaranın yaşamının son dönemine (1995-97) tanıklık ediyor bu anılar. CANEVİMDE MOR ISIRGANda bu aydınlık bakışlı insanın yetişme-var olma koşullarını, yaşadığı sayrılık (hastalık) günlerinin duygu-düşünce dünyasına yansılarını buluruz. Yaşama duyarlı bakışın anlamını, böylesi dar zamanlarda yaşanan acılarını paylaşıldığı ortamın gerçekçiliğiyle gözler önüne seren anılarda; sevginin, dayanışmanın, bağlılığın, adım adım yaşamı soluyuşun ve doğaya dönüşün duygu yoğunluğunu buluyoruz