Romen asıllı Fransız oyun yazarı Eugéne Ionesco (1912-1994)nun başarısı, gerçeküstü ve temsili olmayan tiyatro tekniklerini yaygınlaştırmasında ve bunu doğalcı geleneğe alışmış bir seyirciye kabul ettirmesinde yatar. 1970ten sonraki yapıtlarında düşlere, görülere ve bilinçaltına da yönelen Ionesco, Cehennem Günlüğünde her türlü sol ideolojinin karşısında yer almıştır.Önümde yükselen aşılmaz duvarları delip geçme ya da yıkıp yerle bir etme isteğiyle kuduruyorum. Akıl, varlık karmaşasını, yani kaosu bizden gizlemek için yükseltiyor bu duvarları. Niye? derseniz, bu duvarların ardında evrensel kaos ve yokluk, hiçlik var da ondan. Hiçbir şey yok arkasında duvarların. Onlar, birşeyler yapmayı başarabildiğimiz şu dünyayla boşluk arasına çekilmiş sınırlardır.İçimin cehennemidir bu. Artık bunun bir cehennem olduğunu biliyorum.
Romen asıllı Fransız oyun yazarı Eugéne Ionesco (1912-1994)nun başarısı, gerçeküstü ve temsili olmayan tiyatro tekniklerini yaygınlaştırmasında ve bunu doğalcı geleneğe alışmış bir seyirciye kabul ettirmesinde yatar. 1970ten sonraki yapıtlarında düşlere, görülere ve bilinçaltına da yönelen Ionesco, Cehennem Günlüğünde her türlü sol ideolojinin karşısında yer almıştır.Önümde yükselen aşılmaz duvarları delip geçme ya da yıkıp yerle bir etme isteğiyle kuduruyorum. Akıl, varlık karmaşasını, yani kaosu bizden gizlemek için yükseltiyor bu duvarları. Niye? derseniz, bu duvarların ardında evrensel kaos ve yokluk, hiçlik var da ondan. Hiçbir şey yok arkasında duvarların. Onlar, birşeyler yapmayı başarabildiğimiz şu dünyayla boşluk arasına çekilmiş sınırlardır.İçimin cehennemidir bu. Artık bunun bir cehennem olduğunu biliyorum.
" Ya tartışmasız bir gerçek var ortada, ya da her şey saçma" (18)
Karton Cilt, 166 sayfa
Kaknüs tarafından yayınlandı