Dünyanın en gelişmiş ya da en geri kalmış ülkesi olsun, kadının toplumdaki yeri hep siliktir biraz. Bu görünür/görünmez hali alışkanlıkla kabul eder kadın, ya da karşısına dikilir…
İşte bu karşı duruşu savunan Cımbızın Çektikleri, "kadın olarak" yazan iki yazarın ortaklaşa kaleme aldığı makalelerden oluşuyor. Güncel yaşam içinde kanıksadığımız, gözümüzün ve aklımızın alıştığı, kadının ataerkil toplumdaki gölge konumuna ışık tutuyor. Bu makaleler, gazetelerin üçüncü sayfalarındaki haberlerden edebi metinlere, uzun bir yolculuğa çıkarıyor bizi.
Cımbız, fazlasıyla kadınlara mahsus, kadınların kendilerini rahatsız eden "şeyleri" ortadan kaldırmak için kullandıkları bir alet. Müge İplikçi ve Ümran Kartal'ın cımbızına yakalananlar, elinde cımbız olup aynada kendine bakmanın, dünyayı umursamanın ta kendisi olduğunu gösteriyor.
Dünyanın en gelişmiş ya da en geri kalmış ülkesi olsun, kadının toplumdaki yeri hep siliktir biraz. Bu görünür/görünmez hali alışkanlıkla kabul eder kadın, ya da karşısına dikilir…
İşte bu karşı duruşu savunan Cımbızın Çektikleri, "kadın olarak" yazan iki yazarın ortaklaşa kaleme aldığı makalelerden oluşuyor. Güncel yaşam içinde kanıksadığımız, gözümüzün ve aklımızın alıştığı, kadının ataerkil toplumdaki gölge konumuna ışık tutuyor. Bu makaleler, gazetelerin üçüncü sayfalarındaki haberlerden edebi metinlere, uzun bir yolculuğa çıkarıyor bizi.
Cımbız, fazlasıyla kadınlara mahsus, kadınların kendilerini rahatsız eden "şeyleri" ortadan kaldırmak için kullandıkları bir alet. Müge İplikçi ve Ümran Kartal'ın cımbızına yakalananlar, elinde cımbız olup aynada kendine bakmanın, dünyayı umursamanın ta kendisi olduğunu gösteriyor.
Kadının toplumdaki çektiği sıkıntıları gerek savaş gerek doğal afet sırasındaki hikayeleri ve gerçeğe dayanması ile güzeldi.
2002 tarihinde, Everest tarafından yayınlandı