Kitap, Dante'yi, başyapıtı "İlahi Komedya"yı ve onu konu alan sanat yapıtlarının izini sürüyor; bir anlamda plastik sanatlar tarihinde sözü edilen izi, olanca gücüyle okurla paylaşmak istiyor. Kitabın hazırlanış nedenini de şu vurgu tüm açıklığıyla ortaya koyuyor: Voltaire "Dante Alighieri'yi herkes tanır, fakat onun başyapıtı İlahi Komedya'yı tümüyle okuyan azdır. Hiç kimse onu tümüyle okumadığı için Dante'ye daima hayranlık duyulacaktır" demekten kendini alamamıştır.
Simge Özer Pınarbaşı'nın geniş bir kaynakçayı değerlendirerek hazırladığı bu kitap, bir anlamda sanat tarihi ile edebiyatı buluşturuyor; bir sorunsallaştırmaya tabi tutuyor ve bu sorunsalın çözümlenme işlemi de kendini yine kitapta göstermesini biliyor. Bir başka deyişle kitaptaki bütün bu gelişmeleri, bir sanat tarihçisinin Dante'ye ve başyapıtına dikkat kesilmesi olarak da yorumlayabiliriz.
Kitap, Dante'yi, başyapıtı "İlahi Komedya"yı ve onu konu alan sanat yapıtlarının izini sürüyor; bir anlamda plastik sanatlar tarihinde sözü edilen izi, olanca gücüyle okurla paylaşmak istiyor. Kitabın hazırlanış nedenini de şu vurgu tüm açıklığıyla ortaya koyuyor: Voltaire "Dante Alighieri'yi herkes tanır, fakat onun başyapıtı İlahi Komedya'yı tümüyle okuyan azdır. Hiç kimse onu tümüyle okumadığı için Dante'ye daima hayranlık duyulacaktır" demekten kendini alamamıştır.
Simge Özer Pınarbaşı'nın geniş bir kaynakçayı değerlendirerek hazırladığı bu kitap, bir anlamda sanat tarihi ile edebiyatı buluşturuyor; bir sorunsallaştırmaya tabi tutuyor ve bu sorunsalın çözümlenme işlemi de kendini yine kitapta göstermesini biliyor. Bir başka deyişle kitaptaki bütün bu gelişmeleri, bir sanat tarihçisinin Dante'ye ve başyapıtına dikkat kesilmesi olarak da yorumlayabiliriz.
Ciltsiz, 176 sayfa
2015 tarihinde, Tekhne Yayınları tarafından yayınlandı