Osmanlı mirasının bir sonucu olarak bu topraklarda sosyal sınıflar olmayınca,onların gelişim aşamları yaşanmayınca ,düşünce dünyası da güdük kalıyor.Burjuvazi,Proleterya,Liberalizm,Marksizim yok.Sosyal sınıfların yokluğunda sittin senedir sürüp giden Laik-Şeriat ittirip kaktırması var.Laiklerin kışla,Şeriatçılıkla şuçlananların cami etrafından olduğu analizi dünyada pek sık rastlanılmayan bir tablo.Bizde burjuvazinin yerini tutmaya çalışanlar kendilerini garip bir şekilde solcu diye tanımlarken, emeğiyle yarım yamalak geçinmeye savaşan ve emekten yana olması gerekenler de İslamcı ya da muhafazakar. Bu nedir? Düpedüz bir sınıf çatışması.Silahlar da laiklik ve şeriat. Yoksullar ile tuzu kurular karşı karşıya. Tuzu kurular ve onların müttefiki olan Ankaranın egemenleri, AK Parti vasıtasıyla merkeze taşınan yoksulları gördükçe feryat ediyorlar: İrtica geliyor. Aslında irtica gelmiyor, egemenlik gidiyor galiba.
Osmanlı mirasının bir sonucu olarak bu topraklarda sosyal sınıflar olmayınca,onların gelişim aşamları yaşanmayınca ,düşünce dünyası da güdük kalıyor.Burjuvazi,Proleterya,Liberalizm,Marksizim yok.Sosyal sınıfların yokluğunda sittin senedir sürüp giden Laik-Şeriat ittirip kaktırması var.Laiklerin kışla,Şeriatçılıkla şuçlananların cami etrafından olduğu analizi dünyada pek sık rastlanılmayan bir tablo.Bizde burjuvazinin yerini tutmaya çalışanlar kendilerini garip bir şekilde solcu diye tanımlarken, emeğiyle yarım yamalak geçinmeye savaşan ve emekten yana olması gerekenler de İslamcı ya da muhafazakar. Bu nedir? Düpedüz bir sınıf çatışması.Silahlar da laiklik ve şeriat. Yoksullar ile tuzu kurular karşı karşıya. Tuzu kurular ve onların müttefiki olan Ankaranın egemenleri, AK Parti vasıtasıyla merkeze taşınan yoksulları gördükçe feryat ediyorlar: İrtica geliyor. Aslında irtica gelmiyor, egemenlik gidiyor galiba.