Alman şair ve yazar Friedrich von Schiller (1759-1805), 1793-1794 yıllarında açık fikirliliği ve sanatseverliliğiyle tanınan Alman hükümdarı Prens Augustenburga yazdığı 27 mektupta, estetik ve terbiye üzerine düşüncelerini dile getirmiştir. Bu mektupların bir araya toplanmasından oluşan eserin önsözünde yer alan Shillerin yakın dostlarıyla olan mektuplaşmaları Estetik Üzerinenin amacına tarihçesine ışık tutmaktadır. Mektuplardan kısa bir alıntı şöyledir:Her sanatçının öncelemek istediği, nesneye bağlı bir amacı vardır. Bir heykeltraş varlığın kaçıp giden görüntüsünü üç boyut içinde dondurmak, devinimlerin düzensizliğini bir biçeme getirmek için çabalar. Bir müziksever ruhsal coşkuyu kımıldatmak peşindedir. Bunu yaparken doğanın senfonilerini gönül kulağıyla dinler.Zira doğa hiçbir zaman sessiz değildir. Susuşu bile hep aynı notaları mırıldanır. Edebiyatçı dünyayı en içteki arzusuna göre yeniden şekillendirir. Fakat hiçbir sanatçı -gerçeği yadsısa da- gerçeksiz edemez.
Alman şair ve yazar Friedrich von Schiller (1759-1805), 1793-1794 yıllarında açık fikirliliği ve sanatseverliliğiyle tanınan Alman hükümdarı Prens Augustenburga yazdığı 27 mektupta, estetik ve terbiye üzerine düşüncelerini dile getirmiştir. Bu mektupların bir araya toplanmasından oluşan eserin önsözünde yer alan Shillerin yakın dostlarıyla olan mektuplaşmaları Estetik Üzerinenin amacına tarihçesine ışık tutmaktadır. Mektuplardan kısa bir alıntı şöyledir:Her sanatçının öncelemek istediği, nesneye bağlı bir amacı vardır. Bir heykeltraş varlığın kaçıp giden görüntüsünü üç boyut içinde dondurmak, devinimlerin düzensizliğini bir biçeme getirmek için çabalar. Bir müziksever ruhsal coşkuyu kımıldatmak peşindedir. Bunu yaparken doğanın senfonilerini gönül kulağıyla dinler.Zira doğa hiçbir zaman sessiz değildir. Susuşu bile hep aynı notaları mırıldanır. Edebiyatçı dünyayı en içteki arzusuna göre yeniden şekillendirir. Fakat hiçbir sanatçı -gerçeği yadsısa da- gerçeksiz edemez.