Metafizik bilgi yolunun amacı olan İlâhî Hakikat ancak, bir yandan varlıkta ya da müşahede eden gözde nisbî ve mümkün olan şeylerin fenâsı; öte yandan gene aynı varlıkta mutlak ve zorunlu olan şeylerin bekâsı demek olan, bir gerçekleştirim (réalisation) sayesinde müşâhede edilebilir. Bu, kesinlikle hiç bir mahiyet değişimini, hiç bir şekilde özün bozulmasını ya da ortadan kaldırılmasını içermeyeceği gibi, daha önceden var olmayan hiç bir sonucu da çıkarmaz. Yok olan şey, tanım olarak, kadüktür ve daima yokluk hâlindedir; kalan şey ise, sürekli olarak bekâ halindedir, ebediyen aynı şekilde olandır. İşte, müşâhedeyi yapan varlık ya da göz için yeni olarak gözüken ya da açıklanan şey, sadece Görmedir Muhammed VALSAN
Metafizik bilgi yolunun amacı olan İlâhî Hakikat ancak, bir yandan varlıkta ya da müşahede eden gözde nisbî ve mümkün olan şeylerin fenâsı; öte yandan gene aynı varlıkta mutlak ve zorunlu olan şeylerin bekâsı demek olan, bir gerçekleştirim (réalisation) sayesinde müşâhede edilebilir. Bu, kesinlikle hiç bir mahiyet değişimini, hiç bir şekilde özün bozulmasını ya da ortadan kaldırılmasını içermeyeceği gibi, daha önceden var olmayan hiç bir sonucu da çıkarmaz. Yok olan şey, tanım olarak, kadüktür ve daima yokluk hâlindedir; kalan şey ise, sürekli olarak bekâ halindedir, ebediyen aynı şekilde olandır. İşte, müşâhedeyi yapan varlık ya da göz için yeni olarak gözüken ya da açıklanan şey, sadece Görmedir Muhammed VALSAN
tevhid hakkında güzel bir kitap ama herkesin okumaması gereken bir kitap...zaten bunu şeyh ül ekber'in kendisi de ifade etmiş...
71 sayfa