Fırtına Shakespearein veda oyunu olarak kabul edilir. Shakespeare oyundaki Prospero karakteriyle kendini özdeşleştirmiştir. Nasıl Prospero adadaki yaşamın iplerini elinde tutup büyü gücüyle yaşama yön verirken, bu gücünü bırakıp adadan ayrılıyorsa, Shakespeare de tiyatro yaşamının iplerini elinde tutup sanatıyla hayata yön verirken tiyatroyu bırakıyor. Shakespeare bu oyunda doğa ile sanat arasındaki karşıtlık ve karşılıklı ilişkiyi anatema olarak öne çıkarıyor. Diğer bir yandan da yazarlığın olanak ve sınırlarının bir dökümünü de oyuncusuna sunmaktadır.
Fırtına Shakespearein veda oyunu olarak kabul edilir. Shakespeare oyundaki Prospero karakteriyle kendini özdeşleştirmiştir. Nasıl Prospero adadaki yaşamın iplerini elinde tutup büyü gücüyle yaşama yön verirken, bu gücünü bırakıp adadan ayrılıyorsa, Shakespeare de tiyatro yaşamının iplerini elinde tutup sanatıyla hayata yön verirken tiyatroyu bırakıyor. Shakespeare bu oyunda doğa ile sanat arasındaki karşıtlık ve karşılıklı ilişkiyi anatema olarak öne çıkarıyor. Diğer bir yandan da yazarlığın olanak ve sınırlarının bir dökümünü de oyuncusuna sunmaktadır.