Akla ve insanın hürriyeti fikrine karşı geleneksel Eşair tepkiye katılmış ve onu belli ölçülerde tekrarlamış olmasına rağmen, hiç şüphesiz Gazali klasik bir muhafazakar değildir. Onun sisteminde, neredeyse bütünüyle teolojik amaçlı olmsına rağmen, yeni olana karşı bör yneliş de bulunmaktadır. Bu yöneliş, gerçi, kasıtlı ve planlıdır ama, gerçekten ciddi ve ayakları yere basan bir yöneliştir. Gazali'nin, teolog olarak yabancı ve zararlı görülen fikir akımları ve toplumsal hareketlerle ilgeniş tarzı, büyük ölçüde yenidir. Onun temel amacı, sonuçta ehli sünet inancını savunmaktadır.
Akla ve insanın hürriyeti fikrine karşı geleneksel Eşair tepkiye katılmış ve onu belli ölçülerde tekrarlamış olmasına rağmen, hiç şüphesiz Gazali klasik bir muhafazakar değildir. Onun sisteminde, neredeyse bütünüyle teolojik amaçlı olmsına rağmen, yeni olana karşı bör yneliş de bulunmaktadır. Bu yöneliş, gerçi, kasıtlı ve planlıdır ama, gerçekten ciddi ve ayakları yere basan bir yöneliştir. Gazali'nin, teolog olarak yabancı ve zararlı görülen fikir akımları ve toplumsal hareketlerle ilgeniş tarzı, büyük ölçüde yenidir. Onun temel amacı, sonuçta ehli sünet inancını savunmaktadır.
Karton Cilt, 184 sayfa
2002 tarihinde, Arasta Yayınları tarafından yayınlandı