Günümüz öykü sanatında tekil birinci kişi gerçekleri,özellikle de ruhsal yaşam gözlemciliği ortak bir ilgi alanıönemi taşıyor. Bu genel yönelime karşın, Cemalettin Aykın,bireyin toplumsallığını da belirtme amacı güden bir yazar.Onun öykülerinde, çevre ve düzen sınırlanışları içindebilinç yaşamı açısından gözlemleriyle birey, toplumsalortamı yansıtan bir simgesellik boyutu da kazanıyor. Butemel üzerinde gerçekleştirilmesi amaç olan, güncel yaşamverilerini estetik değer yaratma yolunda gereç olarakkullanırken, uygarlık tarihinin kalıcı, ortak değerlerinebağlılığı da vurgulayan insancıl bir sanattır.
Günümüz öykü sanatında tekil birinci kişi gerçekleri,özellikle de ruhsal yaşam gözlemciliği ortak bir ilgi alanıönemi taşıyor. Bu genel yönelime karşın, Cemalettin Aykın,bireyin toplumsallığını da belirtme amacı güden bir yazar.Onun öykülerinde, çevre ve düzen sınırlanışları içindebilinç yaşamı açısından gözlemleriyle birey, toplumsalortamı yansıtan bir simgesellik boyutu da kazanıyor. Butemel üzerinde gerçekleştirilmesi amaç olan, güncel yaşamverilerini estetik değer yaratma yolunda gereç olarakkullanırken, uygarlık tarihinin kalıcı, ortak değerlerinebağlılığı da vurgulayan insancıl bir sanattır.