Peygamber Efendimizin imanın yarısı olarak nitelediği temizlik; maddî, manevî ve hükmî tarafları olan geniş bir çerçeveyi içine alır. Evet, temizlik, maddî yanları ile beraber; her an Allahın gözetimi altında olduğunu hissetme, kendini belirli aralıklarla sorguya çekme, tevbe ve iyi bir kullukla gerçekleştirilecek manevî hususları da içine alan geniş bir ifadedir. Hatta, insanın gelir ve kazancının helalliği manasına gelen temizliği, hükmen temiz olmama hallerinden arınmayı ve kalbin günah kirlerinden ayrılması manasına gelen manevî paklanmayı da, temizliğin çerçevesi içine katmak gerekir. Temizlik, müminin hayatının her alanında kendini gösterir. Beden ve vücut temizliğinin yanısıra, namaz, oruç, zekat ve hac gibi ibadetlerin hepsinde bulunan ortak özellik bunların mümini bir şeylerden temizlemiş olmasıdır. Haramlardan uzak durmakla da kazançtaki rızkın temizliği sağlanmış olur.
Peygamber Efendimizin imanın yarısı olarak nitelediği temizlik; maddî, manevî ve hükmî tarafları olan geniş bir çerçeveyi içine alır. Evet, temizlik, maddî yanları ile beraber; her an Allahın gözetimi altında olduğunu hissetme, kendini belirli aralıklarla sorguya çekme, tevbe ve iyi bir kullukla gerçekleştirilecek manevî hususları da içine alan geniş bir ifadedir. Hatta, insanın gelir ve kazancının helalliği manasına gelen temizliği, hükmen temiz olmama hallerinden arınmayı ve kalbin günah kirlerinden ayrılması manasına gelen manevî paklanmayı da, temizliğin çerçevesi içine katmak gerekir. Temizlik, müminin hayatının her alanında kendini gösterir. Beden ve vücut temizliğinin yanısıra, namaz, oruç, zekat ve hac gibi ibadetlerin hepsinde bulunan ortak özellik bunların mümini bir şeylerden temizlemiş olmasıdır. Haramlardan uzak durmakla da kazançtaki rızkın temizliği sağlanmış olur.