Her ulusun, kendine özgü bir masal edebiyatı var. Bu masal birikimleri, diğer ulusların etkileşimleri ile bir parça değişim ve renklilik gösterebiliyor. Hint masal edebiyatı, bu değiştirme ve renk katmada en önemli unsurların başında geliyor. Pançatantra, Kathasaritsagara, Vetalapançavimşati ve benzeri masal serilerinden türeyen pek çok Hint masalı, Avrupa ve Türk masal edebiyatına çeşitli yollardan, türlü türlü biçimlerde girmiştir. Bugün bir İstanbul masalının veya Mevlananın Mesnevisindeki Aslanla Tavşan öyküsünün ya da La Fontainele, Grim Kardeşlere ait bilinen bir masalın, hatta Nasreddin Hocadan bir fıkranın, gerçekte Hint kökenli olduğunu görürseniz şaşırmayın. Günümüzde de güncelliğini hiç yitirmemiş olan, anlatılması çok güç olay ve durumları, sade, eğlenceli ve etkileyici biçimde anlatan bu masal ve öyküleri kullanmaktayız. Bunun için dünya, Hint Kültürüne çok şey borçludur.
Her ulusun, kendine özgü bir masal edebiyatı var. Bu masal birikimleri, diğer ulusların etkileşimleri ile bir parça değişim ve renklilik gösterebiliyor. Hint masal edebiyatı, bu değiştirme ve renk katmada en önemli unsurların başında geliyor. Pançatantra, Kathasaritsagara, Vetalapançavimşati ve benzeri masal serilerinden türeyen pek çok Hint masalı, Avrupa ve Türk masal edebiyatına çeşitli yollardan, türlü türlü biçimlerde girmiştir. Bugün bir İstanbul masalının veya Mevlananın Mesnevisindeki Aslanla Tavşan öyküsünün ya da La Fontainele, Grim Kardeşlere ait bilinen bir masalın, hatta Nasreddin Hocadan bir fıkranın, gerçekte Hint kökenli olduğunu görürseniz şaşırmayın. Günümüzde de güncelliğini hiç yitirmemiş olan, anlatılması çok güç olay ve durumları, sade, eğlenceli ve etkileyici biçimde anlatan bu masal ve öyküleri kullanmaktayız. Bunun için dünya, Hint Kültürüne çok şey borçludur.