Okuyacağınız bu metin (ya da Metin Gönen) size Hollywoodun sunduğu filmsel evrenin, kur-maca dünyanın sırlarını veriyor. Tipleştirme, şeffaflık ve özdeşleşme bu sırların belli başlıları. Ama Gönen bunlarla da yetinmiyor, biçimin görünmezliği ya da kendini gizlemesi, gerçeklik izleni-mi/yanılsaması gibi temel dinamikleri de anlatıyor.Ancak Metin Gönen seçtiği ve analiz ettiği filmlerle bu amacın dışında da, daha demokratik, ötekini anlamaya çalışan, insani filmler yapılabileceğini de gösteriyor. Bu nedenle benim bu metinden çıkardığım önemli derslerden biri de bu düş fabrikasının temel dinamiklerinin öğrenilerek neler ya-pılmaması gerektiği. Nitekim metin içinde ağırlıklı Jean-Luc Godard olmak üzere Yeni Dalga yönet-menleri, Jean-Marie Straub ve Daniele Huillet gibi seçenek oluşturan yönetmenlere, Serseri Aşık-lar, Çılgın Pierrot gibi filmlere yapılan göndermelerle de başka bir sinemanın mümkün olduğunu görü-yoruz. Bu anlamda Gönenin sinemanın politikasının ne olması gerektiğiyle ilgili yargısı önemli: İnsan-lığın duyarlılığında, kendi kendini algılama biçiminde, imgeleminde ve öznelliğinde (duyumsanan) ihti-laller yapmak!Filmleri sadece izleyip geçmemek, onları birer anlamlama süreçleri olarak görüp anlamak, e-leştirmek ve analiz etmek isteyenler için bu yararlı kaynağı hazırlayan Metin Gönene teşekkür edi-yorum.Prof. Dr. Ertan YılmazDEÜ, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sinema-TV Bölümü
Okuyacağınız bu metin (ya da Metin Gönen) size Hollywoodun sunduğu filmsel evrenin, kur-maca dünyanın sırlarını veriyor. Tipleştirme, şeffaflık ve özdeşleşme bu sırların belli başlıları. Ama Gönen bunlarla da yetinmiyor, biçimin görünmezliği ya da kendini gizlemesi, gerçeklik izleni-mi/yanılsaması gibi temel dinamikleri de anlatıyor.Ancak Metin Gönen seçtiği ve analiz ettiği filmlerle bu amacın dışında da, daha demokratik, ötekini anlamaya çalışan, insani filmler yapılabileceğini de gösteriyor. Bu nedenle benim bu metinden çıkardığım önemli derslerden biri de bu düş fabrikasının temel dinamiklerinin öğrenilerek neler ya-pılmaması gerektiği. Nitekim metin içinde ağırlıklı Jean-Luc Godard olmak üzere Yeni Dalga yönet-menleri, Jean-Marie Straub ve Daniele Huillet gibi seçenek oluşturan yönetmenlere, Serseri Aşık-lar, Çılgın Pierrot gibi filmlere yapılan göndermelerle de başka bir sinemanın mümkün olduğunu görü-yoruz. Bu anlamda Gönenin sinemanın politikasının ne olması gerektiğiyle ilgili yargısı önemli: İnsan-lığın duyarlılığında, kendi kendini algılama biçiminde, imgeleminde ve öznelliğinde (duyumsanan) ihti-laller yapmak!Filmleri sadece izleyip geçmemek, onları birer anlamlama süreçleri olarak görüp anlamak, e-leştirmek ve analiz etmek isteyenler için bu yararlı kaynağı hazırlayan Metin Gönene teşekkür edi-yorum.Prof. Dr. Ertan YılmazDEÜ, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sinema-TV Bölümü