Anadoluda yaşayan Alevi-Bektaşi toplumu, bağlı oldukları ''Pir-Mürşit Ocaklarına'' yani ailelerine göre üç ana gruba ayrılır:
Bunlardan biri Alevilerdir. Aleviler genellikle, Hz. Hüseyinin soyundan geldikleri kabul edilen ''Seyyit Ocakları''na bağlıldırlar. Aleviler, Hacı Bektaş Veliye de saygı duymakla birlikte Onu, kendilerine inanç önderi olarak benimsemezler.
İkincisi ''Bektaşi-Alevilerdir.'' Bunlar Hacı Bektaş Veliyi inanç önderi, Hacı Bektaş Velinin soyundan geldiğine inandıkları Hacıbektaş Çelebilerini de ''Pir-Mürşit'' ocağı olarak benimserler. Bunlar Alevi kökenlidirler.
Üçüncüsü ise Bektaşilerdir.
Bektaşiler, Hacı Bektaş Veli Dergahının yönetim işlerini 16. yüzyıldan itibaren padişah fermanıyla üstlenen ve dergahta görev yaptıkları sürece evlenmeyen ''Dedebabaları'' kendilerine inanç önderi olarak benimsemişlerdir. Bunlar, Hacı Bektaş Velinin evlenmemiş, dolayısıyla da soyunun sürmemiş olduğunu savunurlar.
Anadoluda yaşayan Alevi-Bektaşi toplumu, bağlı oldukları ''Pir-Mürşit Ocaklarına'' yani ailelerine göre üç ana gruba ayrılır:
Bunlardan biri Alevilerdir. Aleviler genellikle, Hz. Hüseyinin soyundan geldikleri kabul edilen ''Seyyit Ocakları''na bağlıldırlar. Aleviler, Hacı Bektaş Veliye de saygı duymakla birlikte Onu, kendilerine inanç önderi olarak benimsemezler.
İkincisi ''Bektaşi-Alevilerdir.'' Bunlar Hacı Bektaş Veliyi inanç önderi, Hacı Bektaş Velinin soyundan geldiğine inandıkları Hacıbektaş Çelebilerini de ''Pir-Mürşit'' ocağı olarak benimserler. Bunlar Alevi kökenlidirler.
Üçüncüsü ise Bektaşilerdir.
Bektaşiler, Hacı Bektaş Veli Dergahının yönetim işlerini 16. yüzyıldan itibaren padişah fermanıyla üstlenen ve dergahta görev yaptıkları sürece evlenmeyen ''Dedebabaları'' kendilerine inanç önderi olarak benimsemişlerdir. Bunlar, Hacı Bektaş Velinin evlenmemiş, dolayısıyla da soyunun sürmemiş olduğunu savunurlar.
Karton Cilt, 196 sayfa
2001 tarihinde, Der Yayınları tarafından yayınlandı