İbadet ve beşeri hayatla ilgili olarak Sünnet in belirlediği prensipler itidali oluşturur. Esasen itidal, kul ve beşer olma arasında ince bir çizgiden ibarettir. Ancak ne büyünüyle kulluğu ön plana çıkarmak, ne de hepten dünyaya meyletmektir. Bilakis kulluğunn beşeriyeti unutturmayacak bie seviyede yerine getirilmesi, beşeriyetin de kulluğu hatırdan çıkarmayacak boyutuyla yaşanması demektir. Sünnet, ibadet ve beşeri hayat boyutlarıyla bir bütündür. Dolayısıyla itidalin tam olarak anlamını bulması, bu boyutların bir bütün olarak Sünnet in etkisine açık tutulmasına bağlıdır. Sünnet; düşünce, söz ve tavır olarak itidalinbir ifadesidir. Sünnet e uymadan mutedil olmak mümkün değildir.
İbadet ve beşeri hayatla ilgili olarak Sünnet in belirlediği prensipler itidali oluşturur. Esasen itidal, kul ve beşer olma arasında ince bir çizgiden ibarettir. Ancak ne büyünüyle kulluğu ön plana çıkarmak, ne de hepten dünyaya meyletmektir. Bilakis kulluğunn beşeriyeti unutturmayacak bie seviyede yerine getirilmesi, beşeriyetin de kulluğu hatırdan çıkarmayacak boyutuyla yaşanması demektir. Sünnet, ibadet ve beşeri hayat boyutlarıyla bir bütündür. Dolayısıyla itidalin tam olarak anlamını bulması, bu boyutların bir bütün olarak Sünnet in etkisine açık tutulmasına bağlıdır. Sünnet; düşünce, söz ve tavır olarak itidalinbir ifadesidir. Sünnet e uymadan mutedil olmak mümkün değildir.